Beantwoord

Factuur betaald, maar betaling wordt niet verwerkt.

  • 21 October 2019
  • 7 reacties
  • 492 keer bekeken

Badge

Goedemiddag,

 

Op 13 september 2019 heb ik de nog openstaande factuur van Juli 2019 aan jullie overgemaakt ovv de maand waarover het bedrag verschuldigd is en mijn klantnummer. Het gaat om €86,99 voor het product Thuis en is overgemaakt naar (...). 

Volgens de bankieren app stond het bedrag op 13 september om 07:49 uur bij jullie op het bovengenoemde rekeningnummer. Echter staat de factuur in MijnKPN nog steeds als onbetaald geregistreerd.

Ik heb geprobeerd om de klantenservice te bellen hierover, maar het bandje verbreekt steeds de verbinding met de melding dat er een betaal afspraak gemaakt is en ik niets meer kan wijzigen. Terwijl ik daar niet voor bel. 

Ik heb ook via de chat geprobeerd om dit duidelijk te maken, maar ook hier kreeg ik het advies om te bellen. Maar dat lukt dus niet… 

Ik zou graag een medewerker willen spreken over dit probleem, maar ik krijg geen contact via de telefoon. Is het mogelijk dat ik terug gebeld wordt door de financiële administratie?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart_ 21 October 2019, 19:36

Bekijk origineel

7 reacties

Badge

N.b. Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, ik ben inmiddels de wanhoop een beetje nabij. Ik ben altijd zo goed door jullie geholpen, en nu krijg ik ineens al een maand met geen mogelijkheid een medewerker aan de lijn. Dit ben ik totaal niet gewend van jullie... 

So would you please, please help me? ;)

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Mpomper Dat is een lastige situatie. Je hebt in september betaald en nu, een maand later, is het nog niet goed in orde? Je kunt toch het beste even bellen met onze klantenservice, via 0800-0402. Vraag vervolgens of je iemand kunt spreken van de afdeling Collections, dat is de afdeling die de betalingen afhandelt. Zij kunnen je precies vertellen hoe het voor staat. Bel hiervoor wel tijdens kantooruren. 

Badge

Hallo@Mpomper Dat is een lastige situatie. Je hebt in september betaald en nu, een maand later, is het nog niet goed in orde? Je kunt toch het beste even bellen met onze klantenservice, via 0800-0402. Vraag vervolgens of je iemand kunt spreken van de afdeling Collections, dat is de afdeling die de betalingen afhandelt. Zij kunnen je precies vertellen hoe het voor staat. Bel hiervoor wel tijdens kantooruren. 

Bedankt voor je reactie! Echter blijft het probleem bestaan dat de voice bot de verbinding blijft verbreken.

 

Situatie is als volgt : Ik bel, vraag naar collections en de voice bot geeft aan, dat ik een betaal afspraak heb en ik die niet meer kan wijzigen en verbreekt de verbinding. Ook al spreek ik totaal wat anders in (ik heb uit frustratie al een keer  poep gezegd toen ik m'n vraag moest inspreken) verbreekt de voice bot de verbinding. 

Vanaf september probeer ik dus al met jullie te bellen, maar ik kom met geen mogelijkheid door de voice bot heen.

Probleem is dus niet zozeer de rekening, maar het feit dat ik jullie niet meer kan bellen… 

 

inmiddels ben ik er een beetje moedeloos van. Want ook bij andere vragen of problemen, krijg ik deze melding van de voice bot... 

Ik ben hopeloos op zoek naar een manier om in contact te komen met een echt levend persoon bij jullie die mij kan helpen… 

 

Dat er destijds iets mis is gegaan met de automatische incasso en ik daar te laat achter kwam was al erg genoeg. Maar dat ik nu ook al geen hulp meer kan krijgen om het probleem op te lossen of gewoon iemand van de klantenservice te spreken... dat is buitengewoon vervelend…

 

Mijn vraag is dan ook, kan iemand van kpn mij bellen? Want ik kan jullie dus al meer dan een maand niet meer bellen.

 

Alvast bedankt!

Badge

@Mpomper, en als je het via de chat probeert?

Daar krijg je natuurlijk ook eerst een bot, maar daar word je als het goed is uiteindelijk wel doorgeschakeld naar een medewerker. Wie weet geeft dat meer succes.

Reputatie 7
Badge +20

@Mpomper Het is toch echt het beste om even te bellen; je kunt het via de chat proberen maar de afdeling ‘Collections’ is niet via chat te benaderen. Kun je het als volgt proberen: bel naar de klantenservice en geef aan dat je een medewerker wilt spreken. Geef dus niet aan de bot aan dat je Collections wilt spreken, maar vraag naar een medewerker. Deze kan je doorzetten. 

Badge

De chat ook al verschillende keren geprobeerd, maar ook daar krijg ik de mededeling dat ik moet bellen, waarna de chat direct beëindigd wordt. Dit werkt voor mij helaas ook niet.

Ook als ik vraag naar een medewerker reageert de voice bot met dezelfde mededeling. Alsof ik op de exclude list gezet ben ofzo. Heel vervelend.

Als Niemand mij kan bellen, dan houdt het op ben ik bang. Ik heb de factuur gewoon betaald en dan blijft het maar zo staan tot ze me wel een keer bellen. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Het kan inderdaad zo zijn dat de bot je verwijst naar de betaalpagina en de verbinding verbreekt. De reden hierachter is dat in veel gevallen het betalen van een nota echt de enige optie is, en medewerkers kunnen daar niets anders van maken. De truc om dit te omzeilen is nog een keer te bellen met exact dezelfde vraag. Wat je ook kunt doen is met een ander nummer bellen of onbekend bellen. 

Reageer