Beantwoord

Factuur per e-mail gestopt

  • 9 July 2019
  • 24 reacties
  • 570 keer bekeken

KPN stopt zonder dat dit aan mij word gevraagd met het sturen van de factuur via de mail.
Ze sturen wel een mail met de tekst "In de bijlage ontvangt u de factuur van KPN Mobiel." via de Klantenservice word je niet geholpen en je kunt NERGENS iets vinden per wanneer of waarom dit eenzijdig is aangepast.

Wel gewoon de factuur per mail blijven ontvangen, wie kan mij helpen ?
icon

Beste antwoord door Susan_ 10 July 2019, 09:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +9
@Sies W Het lijkt me dat je mailprogramma de bijlage niet laat zien. Heb ik ook weleens last van gehad.

Kijk eens in webmail of de bijlage daar wel bij de mail zit.

Piet.
Nee helaas dat is niet het geval, bij de Klantenservice zeggen ze dat dit het nieuwe beleid is, geen factuur meer per mail sturen. Maar in de email word wel verwezen naar een factuur als bijlage maar deze sturen ze niet meer vanwege hun nieuwe beleid. (Vreemd) Ze zijn niet bereid om dit weer terug te draaien welke niet getuigd van een goede service.
Reputatie 7
Badge +9
@Sies W: Dat bevreemdt me. Te meer omdat ik vandaag de factuur mét bijlage nog gewoon per e-mail heb ontvangen... 🤔

Piet.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Sies W, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Zoals jij het omschrijft, ben jij een van de klanten waarbij een pilot wordt uitgevoerd. We zijn bezig om te kijken welke acties de klant (jij in dit geval) gedaan worden om tot de factuur te komen in MijnKPN. De pilot heeft geen einddatum, het is dus ook nog niet bekend of dit zo blijft of niet. Uiteraard nemen we de feedback en reacties van klanten mee hierin, kan ik bij jouw gegevens noteren dat je het liever per e-mail krijgt? Zoals gezegd kan ik niet beloven dat het weer teruggezet wordt, maar je mening wordt uiteraard meegenomen in de pilot. Zou je hiervoor je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? :)

Daarnaast kan ik de facturen die je nu mist in je administratie natuurlijk (maandelijks) nasturen of kan je ze downloaden in de MijnKPN omgeving.
Reputatie 6
Badge +8
Ik snap de verwarring van @Sies W volkomen. Ik kreeg vandaag ook zo'n mail:

In de bijlage ontvangt u de factuur van KPN Mobiel.
Deze maand is het totaalbedrag van uw factuur € 5,23.

Dit bedrag bestaat uit de volgende kosten:
Abonnementskosten ....

Maar: Er zit geen bijlage bij de mail. Dus of bijlage meesturen of tekst aanpassen. 😉
Reputatie 7
Badge +21
@Hsd, dat is niet de bedoeling inderdaad! Er staat wel een link in naar MijnKPN? Ik ga het in ieder geval doorgeven!
Ja graag ontvang ik de facturen per mail heb de aanvullingen gedaan. Wel vreemd dat je on aan gekondigd zomaar mee doet met een pilot en dat de Klantenservice hier niets van weet en dit afschuift op dat dit het nieuwe beleid is.
Reputatie 6
Badge +8
@Susan_ Ja, de link staat er wel in. Zie schermafdruk.

Reputatie 7
Badge +21
@Sies W, zo kunnen we de oprechte reactie van de klant meenemen en die zal ik zeker meenemen naar de projectgroep die hierover gaat. Wanneer de pilot is afgelopen zullen we weten of het doorgezet gaat worden voor alle klanten of dat het teruggedraaid gaat worden.

@Hsd, oke dat klopt dan wel. Wil je ook dat ik namens jou aangeef dat je het toch liever wel per e-mail ziet verschijnen?
Reputatie 6
Badge +8
@Susan_ Nee, voor mij hoeft dat niet. Mijn factuur is toch iedere maand exact hetzelfde. 🙂
Reputatie 7
Badge +21
@Hsd, dat klopt 😉 Helemaal goed!

Oef, dit lees ik net op tijd. Ik wilde dit nog even checken voor ik op bestellen drukte..

Bij T-mobile moet je ook inloggen voor de factuur namelijk en dat vind ik zo irritant dat ik wilde over stappen naar KPN.. helaas verder zoeken dus.  

 

Reputatie 7
Badge +21

@Riquard, dit is een kleine pilot en zal zeker niet bij alle klanten worden getest! Maar als dat de reden is om niet bij KPN te komen, dan sta je daar natuurlijk vrij in! Nog een fijne zondag verder!

@Riquard, dit is een kleine pilot en zal zeker niet bij alle klanten worden getest! Maar als dat de reden is om niet bij KPN te komen, dan sta je daar natuurlijk vrij in! Nog een fijne zondag verder!


Ja, prima, maar ik lees hier dat het er gewoon door heen wordt gedrukt werd bij sommige mensen, dus als de pilot afgelopen is en weinig mensen hebben geklaagd, dan heb ik er weinig vertrouwen in dat ik nog een keuze heb.  Is het voor zakelijk anders eigenlijk dat je weet?

Reputatie 7
Badge +21

@Riquard dat durf ik niet te zeggen maar ik ga eigenlijk uit van niet. Maar je kan dat navragen bij onze zakelijke collega's via het zakelijke Forum of 0800-0403.

Nou was het opgelost, kreeg mijn factuur weer via de mail, Stoppen ze er weer mee ????

Overzicht van al uw facturen

I.v.m. privacy gevoeligheid is vanaf heden uw factuur niet meer bijgesloten.

 

MAAR DE FACTUUR VOOR MIJN VASTE AANSLUITING KRIJG IK WEL PER MAIL !!!!!

Reputatie 1

Ik vind het ook een vervelend verandering. Geen PDF meer in de email, en nou moet ik eerst weer extra stappen maken om in te loggen op mijn KPN account om de factuur te downloaden (die dan ook nog eens als “pdf.pdf” wordt aangeboden… )

Al die “mijnXXXXX” accounts is leuk tegenwoordig, maar dit is niet een gebruiksvriendelijke verbetering in mijn ogen.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi Sies en Henk, dank voor de signalen. De facturen worden sinds kort inderdaad niet meer per mail verstuurd. Dit gebeurt niet meer in verband met je privacy en veiligheid van je gegevens. Stel dat er bijvoorbeeld (om welke reden dan ook) een onjuist e-mailadres bij jouw gegevens in onze systemen staat, dan gaat de factuur met jouw gegevens hierdoor niet naar iemand anders toe. 

Je kunt ze voortaan opzoeken door in te loggen in MijnKPN, daar heb je meteen alles inzichtelijk: zowel je facturen als je abonnement en gegevens. Je logt in met je KPN ID. Als je die nog niet hebt, dan kan je hier gemakkelijk een KPN ID aanmaken.

Reputatie 1

Hoi Alexandra - bedankt voor je reactie, en ik begrijp het veiligheidsaspect. Het gaat mij met name om het gebruiksgemak.

Dus hopelijk kan dat verbeterd worden, door bijv. de link in de email  direct naar de juiste factuur te laten gaan. Nu moet ik eerst nog een aantal selecties maken voor het inloggen. De email betreft mijn mobielfactuur, dus waarom moet dan eerst nog “Factuur” bekijken” en “Mobiel” selecteren...

En het downloaden van de PDF factuur met de juiste bestandsnaam (factuurnummer) mag ook geen probleem zijn!

 

 

Je kunt ze voortaan opzoeken door in te loggen in MijnKPN, daar heb je meteen alles inzichtelijk: zowel je facturen als je abonnement en gegevens. Je logt in met je KPN ID. Als je die nog niet hebt, dan kan je hier gemakkelijk een KPN ID aanmaken.

Alles behalve inzichtelijk. Nu bij kpn inloggen, straks bij andere bedrijven die zich opeens achter “privacy” en “veiligheid”  verschuilen. Inloggen op 80 sites om je verschillende fakturen in te zien ipv dat alles netjes in je mailbox staat.  Klantvriendelijkheid is tegenwoordig ver te zoeken bij de grote bedrijven.

 

Ik ga mijn fakturen iig niet downloaden, iedere keer dat ik een mail krijg waar geen faktuur bij zit blijf ik net zo lang bellen en klagen op social media tot jullie de faktuur mailen of per post opsturen.

Ik vind het ook een vervelend verandering. Geen PDF meer in de email, en nou moet ik eerst weer extra stappen maken om in te loggen op mijn KPN account om de factuur te downloaden (die dan ook nog eens als “pdf.pdf” wordt aangeboden… )

Al die “mijnXXXXX” accounts is leuk tegenwoordig, maar dit is niet een gebruiksvriendelijke verbetering in mijn ogen.

 

Henk, mee eens. KPN, alsjeblieft, downloaden ook liever niet; doe maar per mail. Maar als het dan toch moet wil ik een behoorlijke naam. Ik moet de facturen administratief verwerken en dan helpt het niet als ze pdf.pdf, pdf.pdf(1), pdf.pdf(2) heten. Noem 'm <factuurnummer>.pdf. Kleine moeite en heel veel plezier voor velen van ons!

Het is inderdaad te gek dat er geen factuur wordt gestuurd maar past binnen de arrogante gedachtengang van KPN.

Zonder factuur kan de automatische incasso niet worden gecontroleerd,  dus gewoon de afschrijving terugboeken tot er een factuur wordt verstrekt.

Reputatie 7
Badge +19

Het is inderdaad te gek dat er geen factuur wordt gestuurd maar past binnen de arrogante gedachtengang van KPN.

Zonder factuur kan de automatische incasso niet worden gecontroleerd,  dus gewoon de afschrijving terugboeken tot er een factuur wordt verstrekt.

Hi Truus, je blijft elke maand een e-mail ontvangen met de melding dat je nieuwe factuur klaar staat. Daar staat het bedrag al in vermeld, dus je weet wel alvast waar je aan toe bent. Zoals eerder beschreven kan je de specificatie voortaan bekijken in MijnKPN. Het blokkeren van de incasso raad ik je niet aan. Dit zorgt op termijn alleen maar voor andere problemen, zoals uiteindelijk een blokkade op de verbinding. Daar heeft niemand iets aan.

Het is inderdaad te gek dat er geen factuur wordt gestuurd maar past binnen de arrogante gedachtengang van KPN.

Zonder factuur kan de automatische incasso niet worden gecontroleerd,  dus gewoon de afschrijving terugboeken tot er een factuur wordt verstrekt.

Hi Truus, je blijft elke maand een e-mail ontvangen met de melding dat je nieuwe factuur klaar staat. Daar staat het bedrag al in vermeld, dus je weet wel alvast waar je aan toe bent. Zoals eerder beschreven kan je de specificatie voortaan bekijken in MijnKPN. Het blokkeren van de incasso raad ik je niet aan. Dit zorgt op termijn alleen maar voor andere problemen, zoals uiteindelijk een blokkade op de verbinding. Daar heeft niemand iets aan.

Hi Alexandra,  Steeds moeten inloggen in “mijnKPN” is omslachtig en en kost mij meer tijd.  Zonder controle wordt de afschrijving gestorneerd totdat ik de nota heb gezien en akkoord ben met de afschrijving, Wellicht heeft KPN belang bij dit omslachtige proces,  waardoor niet iedereen zijn nota gaat controleren.