Fatsoenlijk internet ook leverbaar?

  • 15 January 2019
  • 4 reacties
  • 82 keer bekeken

Een van mijn klanten heeft sinds jaar en dag een telefoon en internetverbinding van KPN.
Inmiddels ervaren zij dat de verbinding traag is geworden; voor een filmpje op Youtube start duurt het al 30 tot 60 seconden.
Ik heb begin december meer een half uur lang met een vriendelijke dame van KPN gechat en zij stuurde aan op een bezoek van een 'gratis wifi monteur' dit ondanks dat er niets mis was met de wifi verbinding want deze liet dezelfde resultaten zien als de bekabelde aansluiting.
De gratis wifi monteur was enorm behulpzaam, maar kon niets verbeteren want de wifi was inderdaad prima op orde.

Nu wil ik de verbinding laten opwaarderen van ADSL naar VDSL, omdat er een alarmsysteem is aangekoppeld wat niet van veranderingen houdt en dat ook laat horen heeft dit mijn aandacht nodig.
Maar in wat voor moeras kom je dan terecht zeg...
KPN; De klant moet de aanpassing aanvragen, het kost ze niets
Ik; nee de klant heeft mij gevraagd om dit op te starten omdat zij de materie niet begrijpen, op leeftijd zijn en boven alles geen gedoe met het alarmsysteem willen.
KPN; blabla regeltjes, privacy blablabla
Ik;Jullie hebben een storing op te lossen, los dit toch fatsoenlijk en adequaat op!
KPN; de verbinding moet door de contactant worden aangepast....

Een overstap naar provider XXX had mij 10 minuten gekost en dit kost UREN, wat heeft KPN een halstarrige en onwillende organisatie.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi Jaap. Ik vind het lastig om hier zomaar iets over te roepen. We nemen privacy serieus en willen in veel gevallen zeker weten dat we met de contractant te maken hebben. Uiteraard snap ik jouw verhaal heel goed. Er zijn genoeg mensen die het jargon niet kunnen bijbenen en daar iemand met meer kennis van zaken voor vragen.
Is het probleem ondertussen opgelost? Anders stel ik voor dat ik dit voor je ga proberen op te lossen.
Dank voor jouw reactie Erwin, ik stuur jou het contractnummer via een PM.
Dank daarvoor. Ik heb je geantwoord. Schikt het dat we morgenochtend even bellen?
Er wordt door de inzet van Erwin nu doorgepakt, reuze dank hiervoor!