Beantwoord

Feedback over het nieuwste modem van KPN V10A

• 6 juli 2018
  • 364 reacties
  • 80526 keer bekeken

Toon eerste bericht

364 reacties

Ook hier veel problemen met de wifi op 2 huawei telefoons en een samsung tablet. Hotmail kan geen verbinding maken via wifi, via 4g wel normaal. Apps werken heel traag en websites openen duurt een eeuwigheid.

Heb alles al geprobeerd wat hier in het forum voorbij is gekomen(nieuwste update en wifi instellingen), maar dit zonder resultaat

Net via de chat gemeld en ze gaven aan dat er eind van de maand weer een nieuwe update komt.
Laten we hopen dat dan de problemen voorbij zijn.
Reputatie 7
Badge +17
@schrobin en @Vinnyboy24. Hebben jullie al gecheckt of de Experiabox voorzien is van de nieuwste firmware (v5.00.17_build 184)? Dit kan je doen door in te loggen op de webinterface van de Experiabox V10a
Hieronder kan je bekijken waar je het precies kan vinden.

@schrobin en @Vinnyboy24. Hebben jullie al gecheckt of de Experiabox voorzien is van de nieuwste firmware (v5.00.17_build 184)? Dit kan je doen door in te loggen op de webinterface van de Experiabox V10a
Hieronder kan je bekijken waar je het precies kan vinden.

Ja zoals gezegd staat de nieuwste firmware erop.. nogmaals mijn vraag, is het mogelijk om een ouder model modem te ontvangen? Ik ben wel redelijk klaar met dit gedoe namelijk..
Ja, ik heb deze laatste update al.
Nieuwe build geïnstalleerd via reset knop en nu is lampje groen.
Verder weinig verbetering vwb Android.
Bijvoorbeeld de buienradar app, is op wifi niet vooruit te branden, duurt hele tijd voordat alles geladen is. Zet ik wifi uit en dan op 4g is het veel sneller geladen allemaal.
Kreeg net ook via iemand bericht dat mijn vaste nummer niet te bereiken is en idd,
het telefoon icoontje is rood in de webinterface en is verder niet te configureren. Dat wordt weer bellen(via mobiel red.) naar de helpdesk. Dus eigenlijk voor mij is de modem na de update slechter geworden. Ik mis nu namelijk een complete dienst van KPN. Gelukkig is vaste telefonie tegenwoordig de minst belangrijke in dit huis......
Hoi Allen. Uiteraard heb ik jullie reacties met belangstelling zitten lezen. Ik hoopte natuurlijk op positieve resultaten.
Ongetwijfeld zullen die er ook zijn maar helaas lees ik dus ook dat er voor een aantal van jullie weinig tot niets is veranderd.
Ik zal dit doorsturen naar de technische mensen. En uiteraard laat ik jullie weten wat de vervolgstappen of adviezen zijn. In de tussentijd zijn alles tips/issues en testjes van harte welkom. Des te meer inzicht we krijgen in de symptomen des te sneller hebben we een werkbare oplossing voor iedereen.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @schrobin . In antwoord op je vraag: Helaas niet als het om dat traagheidsissue gaat. Maar ik lees bij jou nog een aantal andere zaken die niet in de haak zijn. Laten we daar buiten dit topic eens naar kijken. Ik stuur je een berichtje.
Helpdesk heeft verbinding 1 x losgekoppeld en modem herstart en nu doet vaste telefonie het weer! Nieuwe build geïnstalleerd via reset knop en nu is lampje groen.
Verder weinig verbetering vwb Android.
Bijvoorbeeld de buienradar app, is op wifi niet vooruit te branden, duurt hele tijd voordat alles geladen is. Zet ik wifi uit en dan op 4g is het veel sneller geladen allemaal.
Kreeg net ook via iemand bericht dat mijn vaste nummer niet te bereiken is en idd,
het telefoon icoontje is rood in de webinterface en is verder niet te configureren. Dat wordt weer bellen(via mobiel red.) naar de helpdesk. Dus eigenlijk voor mij is de modem na de update slechter geworden. Ik mis nu namelijk een complete dienst van KPN. Gelukkig is vaste telefonie tegenwoordig de minst belangrijke in dit huis......
Hoi Allen. Uiteraard heb ik jullie reacties met belangstelling zitten lezen. Ik hoopte natuurlijk op positieve resultaten.
Ongetwijfeld zullen die er ook zijn maar helaas lees ik dus ook dat er voor een aantal van jullie weinig tot niets is veranderd.
Ik zal dit doorsturen naar de technische mensen. En uiteraard laat ik jullie weten wat de vervolgstappen of adviezen zijn. In de tussentijd zijn alles tips/issues en testjes van harte welkom. Des te meer inzicht we krijgen in de symptomen des te sneller hebben we een werkbare oplossing voor iedereen.
Glas500: ik het hetzelfde probleem. Ook bij mij werkt de vaste telefoon niet meer. Kan ik zelf doen wat de helpdesk deed? Wat bedoel je met "1x losgekoppeld"?
Wat ik mis bij de mogelijke opties om het traag laden van internetpagina's op te lossen bij diverse apparaten is het instellen van een alternatieve DNS server in het apparaat (PC,tablet,telefoon) die problemen geeft.
Als het goed is zal het apparaat dan de ingestelde DNS server gebruiken i.p.v. de standaard in de V10A ingestelde DNS server.
Bij een langdurige DNS server storing bij een kabel ISP enkele jaren geleden was dit de oplossing om weer online te komen.
Toen bij mij de V10A was geplaatst had ik telkens een korte aarzeling bij het opvragen van internet pagina's en het instellen van een alternatieve DNS server heeft de aarzeling doen verdwijnen.
Serieuze haperingen heb ik ook voor de update nooit ondervonden met de V10A.
Het is te proberen.
Hallo Hans, probeer eerst zelf nog een keer harde reset te doen en als je dan nog geen vaste telefonie hebt, de helpdesk bellen.
Zij gaven aan dat zij iets losgekoppeld hadden. Ik weet verder niet wát zij gedaan had, maar ik denk dat de sip registratie opnieuw is gedaan door hen.
Glas500: ik het hetzelfde probleem. Ook bij mij werkt de vaste telefoon niet meer. Kan ik zelf doen wat de helpdesk deed? Wat bedoel je met "1x losgekoppeld"?
Hallo Erwin, na 2e reset van de modem gaat het verbinden op mijn Samsung wél snel.
Ik heb géén vinkje staan bij ISP DNS dus de interne dns server lijkt veel beter te werken!
Ook de buienradar app gaat nu veel sneller. Het lijkt haast wel of de eerste reset/update niet goed is gegaan en na contact met helpdesk merk ik aanzienlijke verbetering. Ben toch benieuwd wat de helpdesk heeft gedaan met het op afstand 'loskoppelen', maar dat lijkt toch iets waar je in kan duiken. Geen aanpassingen dus mbt AF,
DNS en WPS en gaat eigenlijk prima nu op Android apparaten. Hoi Allen. Uiteraard heb ik jullie reacties met belangstelling zitten lezen. Ik hoopte natuurlijk op positieve resultaten.
Ongetwijfeld zullen die er ook zijn maar helaas lees ik dus ook dat er voor een aantal van jullie weinig tot niets is veranderd. Voor de zekerheid: De issues zijn met het initieel aanloggen, toch? Dus als je net met een internet sessie begint duurt het in het begin érg lang voordat er een website in beeld verschijnt. Daarna gaat het sneller en soepeler. Omdat dan de verbinding is gemaakt. Klopt dit?
Als ik het goed lees zijn alle types toestellen vertegenwoordig. Ik zie apple, android en zelf een windows phone.
Hoe stellen jullie een ander DNS adres in op de 10a?
Tot mijn verbazing was de modem spontaan gereset: de vaste telefoon deed het weer en ook lijkt de verbinding sneller: minder "lag" bij het eerste laden van de webpagina...: misschien is er nog hoop!
Hoe stellen jullie een ander DNS adres in op de 10a?

Of dat kan of hoe dat moet in de V10A weet ik niet, maar als je een alternatieve DNS server in bv. een computer instelt dan zou deze de ingestelde server in het modem overrulen voor die computer.
Sinds gisteravond 14 september is het trage aanmelden met Wifi ineens weg. Ik zie dat hij nog steeds op build v5.00.17 build184 staat, maar wel een factory reset heeft gehad (niet van mij) want het wachtwoord om in te loggen op de V10A was weer naar default.

In ieder geval vandaag de hele dag ook ineens snelle aanmelding op Wifi, gewoon 1 a 2 seconden en dan meteen Internet, zoals het hoort. Gelukkig maar want loop hier al bijna 2 maanden tegen aan.
Sinds gisteravond 14 september is het trage aanmelden met Wifi ineens weg. Ik zie dat hij nog steeds op build v5.00.17 build184 staat, maar wel een factory reset heeft gehad (niet van mij) want het wachtwoord om in te loggen op de V10A was weer naar default.

In ieder geval vandaag de hele dag ook ineens snelle aanmelding op Wifi, gewoon 1 a 2 seconden en dan meteen Internet, zoals het hoort. Gelukkig maar want loop hier al bijna 2 maanden tegen aan.

Ik kan bovenstaande bricht ook bevestigen. Bij mij is er ook “iets” gebeurt (admin wachtwoord was gewijzigd) en alles werkt sinds vanochtend zoals je zou verwachten.

Het issue lijkt nu te zijn verholpen (na de update en meerdere resets).
Hallo allen, ik heb vandaag mijn installatie pakket ontvangen (verbinding wordt 26-09 opgeleverd), maar ik ben wel alvast eens gaan kijken naar de Experiabox, zodat ik deze snel naar mijn hand kan zetten. Nu ben ik aardig geschrokken van de bugs die deze box (nog) heeft. Ik bereid me al voor op een suboptimale eerste ervaring met de vaste dienst van KPN. Vooral de niet te scheiden 2.4 en 5 GHz SSIDs en het IPv6 issue zijn een stap achteruit, maar daar komen in toekomstige updates de oplossingen voor begrijp ik.

Op voorhand heb ik nog wel een vraag. Ik ging uit van 4 ethernet poorten, maar ik constateer dat het er maar 3 zijn, waarvan ik er al 2 in gebruik neem voor mijn tv ontvangers. Is het door een setting mogelijk om de wan poort te gebruiken om een AP (router) aan te sluiten? Ik zou, zeker door de SSID issues graag meer dan 1 ethernet poort hebben, zonder meteen een switch in te moeten zetten.
Alvast bedankt voor de hulp!
Sinds een modem reset is mijn lampje nu groen, nieuwste firmware staat er op... Maar nog steeds hetzelfde gezeik met mijn android telefoon. Youtube blijft 20-30 seconden hangen voordat de video verschijnt, NOS app video's afspelen gaat al helemaal niet, vrijwel alle websites blijven 10 sec hangen met laadbalk op 80% voordat er iets verschijnt enz. Waarom is het niet mogelijk een werkend modem te ontvangen? Voor mij iig nooit meer kpn als dit abonnement afloopt.
Ik heb ook nog steeds trage wifi en lage download snelheid op mijn android apparaten. Speedtest geeft de volgende waarden.
Computer (windows 10) download 85/90 Mbps. Smartphone en Tablet (beide Samsung) geven een download van 15/20 Mbps.
Reputatie 3
Badge +2
Goed nieuws! Vanaf vandaag is er nieuwe software beschikbaar voor de V10A. Iedereen die het apparaat vanaf vandaag aansluiten of hem een reset geven, krijgen de nieuwe software automatisch aangeboden. Doe je geen reset, dan krijg je de software gepusht op 23 september.
…….
Overige gemelde dingen wordt nog aan gewerkt. Zodra daar meer nieuws over is laten we het weten :)

Hoi@Erik_, heb jij nog een laatste status update over de firmware "push"? Heb hem hier nog niet automatisch voorbij zien komen, is er voor gekozen deze (voorlopig) niet door te laten gaan?
Zou KPN de klanten nog tegemoet willen komen? Ik heb het abonnement vooral genomen voor internet (kijk niet zoveel tv) maar zet de WiFi op mn mobiel tegenwoordig maar uit thuis; dat duurt me allemaal te lang.

Ik vraag het hier even omdat de webcare nog steeds niet op de hoogte lijkt en blijft vragen wat er dan precies mis is om vervolgens met de standaard antwoorden te komen: reset, servicetool (die niet werkt) etc

Iemand die daar iets over kan zeggen?
heb jij nog een laatste status update over de firmware "push"? Heb hem hier nog niet automatisch voorbij zien komen, is er voor gekozen deze (voorlopig) niet door te laten gaan?
Goede vraag want ik ben ook wel benieuwd. Gisteren was het de 23e maar bij mij is alles nog van hetzelfde. Android niet vooruit te branden en PC hapert regelmatig. Het lijkt er dus op dat die 'push' op zondag de 23e niet is doorgegaan.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Allen! Voor zover ik weet is de push doorgegaan. Je mag de Experia Box anders wel even een reset geven. Dan download hij ook de nieuwste software. We checken verder even weer met de ontwikkelaars naar de huidige status van de bekende problemen. We komen er hier in het topic op terug zodra we een reactie hebben.
Vervelend te horen dat er weinig verbetering is na nieuwe routerfirmware update. Die is bij mij ook niet doorgekomen waarschijnlijk omdat ik geen harde reset gedaan heb (pinnetje achterop?!), ledje is ook nog steeds roze. Ook heel knullig en onprofessioneel zou ik zeggen als je een harde reset zou moeten doen waarbij al je settings weg zijn! Zijn in de nieuwe update de instelling van de 2.4 en 5 Ghz banden nu uit elkaar gehaald? Als dit echt een hardware beperking van de router is dan is dit echt een bomber! Als dit niet opgelost gaat worden dan ga ik echt na denken over een "houdoe KPN"!!
Over de Arris tv box ben ik ook niet zo enthousiast, zeer trage opstart, trage bediening van uitzending/begin gemist, dramatische niet veranderbare volgorde van zenders met SD, HD en HD glas (jaja je kunt lijstjes maken maar nog steeds niet in jouw volgorde!). Ook de afstandsbediening, hij ziet er leuk uit maar hij zou universeel zijn voor je andere apparaten?!! KPN weet niet dat veel moderne apparaten geen IR maar RF afstandsbedieningen hebben, alleen de aan en uit knop werkt! Is de nieuwe 4k box beter?
Kortom KPN heeft nog veel in te halen om een beetje op niveau te komen! B.t.w. de telefonische service medewerkers zijn soms erg vriendelijk en deskundig en behulpzaam (heb de goede getroffen?) maar de organisatie kan en moet veel beter!
Heb net mijn routerfirmware geupdated, ging alleen na harde reset met pinnetje achterop en nog een keer rebooten, en ja instellingen weg!
Lost bij mij de trage start van webpagina's (maar ook allerlei apps!) van 10-20 sec en vervolgens een boost niet op.
Merk nu dat het niet alleen bij WiFi gebeurt maar ook via de ethernet poorten van de router.(gebruik eigen WiFi router en bedraade apparatuur)
Er lijk dus iets met de DNS aan de hand te zijn, heeft iemand hier een goede alternatieve server setting voor?
KPN wil dat natuurlijk niet omdat er dan een paar toetertjes en belletjes die zij willen gebruiken niet meer werken, maar dan moeten ze het probleem maar oplossen toch?

Reageer