Beantwoord

Feedback over het nieuwste modem van KPN V10A

• 6 juli 2018
  • 364 reacties
  • 80526 keer bekeken

Toon eerste bericht

364 reacties

Hoi Allen! Voor zover ik weet is de push doorgegaan. Je mag de Experia Box anders wel even een reset geven. Dan download hij ook de nieuwste software. We checken verder even weer met de ontwikkelaars naar de huidige status van de bekende problemen. We komen er hier in het topic op terug zodra we een reactie hebben.

Hallo Erik,
Nog altijd brandt het roze lampje, teken dat er geen software update is uitgevoerd. Zijn inmiddels drie dagen verder. Ik ben niet van plan een reset uit te voeren en dat ik dan mijn instellingen kwijt raak. Ik vind dat een update automatisch moet worden uitgevoerd zonder dat er extra handelingen moeten worden uitgevoerd. Dus KPN zorg er maar voor dat ik mijn update ook gepusht krijg. Ben een paar dagen weg dus ben benieuwd of er een groen lampje brandt als ik terug ben.
Volgens mij is de oplossing om twee keer een reset (met een pinnetje achterop) uit te voeren. Na de eerste reset werd bij mij de nieuwe Firmware geladen, maar waren de problemen nog niet opgelost. Na een tweede reset werkte alles weer goed. Hier geen problemen met Android meer. Je bent helaas wel je instellingen kwijt na een reset.
Wij hebben sinds vorige week een V10A, deze lijkt echter een DNS probleem te hebben. Het duurt steeds een paar seconden voordat een pagina geladen wordt, binnen deze pagina gaat internetten vervolgens vlot. Ga je echter naar een nieuwe website, moet je weer een paar tellen wachten tot er iets gebeurt. Dit probleem doet zich voor op alle apparaten binnen het netwerk Het issue is eenvoudig te omzeilen door op je computer DNS handmatig in te stellen op bijvoorbeeld Google (8.8.8.8), maar dit lijkt me niet de bedoeling. Groeten, Maurice
Jarenlang Telfort glasvezel gehad en nooit geen problemen. Sinds juli dit jaar de overstap gemaakt naar KPN omdat we met de mobiele telefoon ook naar KPN zijn gegaan. Vanaf het begin al problemen met internet, bekabeld en via wifi. Interactieve tv werkte ook niet altijd mee.
Dit topic beetje gevolgd en idd er was onlangs een update...lampje op de v10a brandt nu niet meer rood/roze maar groen.
Voor de update kon ik op mijn S9+ geen email ontvangen, zodra ik wifi uitschakelde en de telefoon dus op het 4G netwerk zat, kreeg ik email gelijk binnen. Ik blij...eindelijk geen storing meer...NIET DUS!! Nu wil de telefoon bij aanzetten 's ochtends geen verbinding met wifi maken. Kan geen ip-adres verkrijgen, geeft hij aan. De vaste pc heeft 's ochtends hooguit een uur verbinding met internet en daarna valt het weg. Ik moet dan eerst de modem resetten (pinnetje in gaatje drukken) en dan pas is er weer verbinding.
Gisteren geen geluid op tv, wel beeld. Nu was ik het zat en heb KPN weer gebeld. Helaas kom je dan in de procedure dat men alles weer na wil lopen. Kreeg zelfs te horen dat het bekend is dat met de 4K ontvangers voor tv veel problemen zijn en dat het eigenlijk een nutteloos abbo is omdat er toch maar 2 zenders in 4K uitzenden... WTF, waarom bieden jullie het dan aan??
Er werd mij aangeboden om maar een nieuwe ontvanger op te sturen en dan te kijken of het geluid het wel zou doen. Dit terwijl na een uur de tv uit te hebben gedaan en vervolgens weer aan, het geluid weer aanwezig was. Ik heb het idee dat al die problemen met de v10a te maken hebben en vroeg dus of hij me geen andere modem, desnoods het oudere model, toe zou willen sturen. Daar kon hij me niet mee helpen want daartoe is hij niet bevoegd, zei hij. Ik vroeg, verbind me dan maar door met iemand die dat wel mag. Daar werd geen gehoor aan gegeven. Ik was er klaar mee en heb aangegeven dat als het zo doorgaat dat ik me abonnement op ga zeggen en heb de verbinding verbroken.
Bij deze doe ik dan dus nog een laatste poging om dit op te lossen anders ben ik er echt klaar mee.
Na een ruime week achter deze Experiabox te zitten, is de onmogelijkheid om de 2.4 en 5 GHz banden te scheiden mijn grootste ergernis.
De lag bij het openen van apps/pagina's heb ik nog niet bewust ervaren.
Is er iemand van KPN die dit draadje nog actief volgt en een uitspraak kan doen of we deze mogelijkheid bij een volgende update gaan krijgen? Dat zou namelijk een mijn voornaamste probleem, met mijn chromecast, oplossen.
Sinds 1 week nu een V10a ter vervanging van een defecte v9, maar ook ik heb veel problemen gehad. Ook 2 Experia Wifi versterkers gekregen omdat Wifi niet dekkend was. En nadat deze bedraad aangesloten waren heb ik nu dekkende Wifi in heel mijn huis.
Maar het probleem dat ik nog steeds heb is dat de port forwards niet voldoende werken. In mijn v9 kon ik applicaties aanmaken en daar div. poorten aan kopppelen, dit kan in de v10a niet meer. hier moet je iedere poort forward apart instellen. Niet erg, maar niet handig. Wel erg is het dat je volgens de tekst in de experia box er 32 aan moet kunnen maken, maar helaas is 9 forwards het maximum. De eerste entry wordt iedere keer overschreven door 1 van mijn wifi extenders en alle entrys vanaf 11 werken niet. Blijkbaar ook een probleem dat bij veel meer mensen voorkomt als ik het forum er op nasla.
Ik hoop dat dit snel aangepakt wordt in de volgende firmware release.
Volgens mij is de oplossing om twee keer een reset (met een pinnetje achterop) uit te voeren. Na de eerste reset werd bij mij de nieuwe Firmware geladen, maar waren de problemen nog niet opgelost. Na een tweede reset werkte alles weer goed. Hier geen problemen met Android meer. Je bent helaas wel je instellingen kwijt na een reset.

Same here. Net twee keer reset gedaan en de apparaten die niet konden verbinden kunnen nu wel verbinden :)

Als je redelijk standaard instellingen hebt hoef je na reset alleen maar netwerk naam en wachtwoord op nieuw in te stellen (zelfde als het was) en klaar!
Hoezo onmogelijk om 2.4 en 5Ghz te scheiden?
Ik kan ze gewoon aanzetten en alles aanpassen...
Heb wel andere issues met deze modem (Inloggen) na reset, password veranderd en pakt die niet meer en dit al 3 keer....
Dus alles netjes ingesteld en mezelf buitengesloten 😛
Hoezo onmogelijk om 2.4 en 5Ghz te scheiden?
Ik kan ze gewoon aanzetten en alles aanpassen...
Heb wel andere issues met deze modem (Inloggen) na reset, password veranderd en pakt die niet meer en dit al 3 keer....
Dus alles netjes ingesteld en mezelf buitengesloten :P

Dan hoor ik graag van jou hoe ik het 2.4GHz en het 5GHz beiden een eigen naam kan geven.
Dat het kan met de gastnetwerken weet ik, maar daar doel ik niet op. Die zijn namelijk "afgeschermd" van bepaalde delen van het netwerk, zoals de instellingen voor de Experiabox. Misschien verklaart dat jouw inlogproblemen.
Ik zit nu te bellen met de klantenservice om er weer in te komen, ik doe het inderdaad via het gastennetwerk maar volgens mij kon het ook op een andere manier want ik had een stuk of 5 namen in mijn 'wifi' lijstje staan die van mij waren, alles netjes opgesplits vanwege mijn IoT devices.
Badge
Ik heb mijn V10a vandaag nog eens en paar keer ge-reset maar ik merk dat ik nu achteruit ben geboerd... Mijn Windows-Phone kon de WIFI van de Experiabox V10a NIET MEER VINDEN! De standaard naam van de box stond niet meer op de lijst op mijn Phone... En de eigen naam, die ik er aan gegeven had, was er ook niet meer, maar dat is logisch na een reset.
Als laatste noodgreep heb ik de box een minuut van de de stroom gehaald. En, JA: de WIFI-netnaam werd weer zichtbaar.... Maar nu kon mijn phone er geen verbinding mee maken... er werd ook niet om een wachtwoord gevraagd, wat logisch is omdat mijn phone dat onthouden heeft...

DUS: KPN wat is er aan de hand? Er is geen nieuwe update geweest (buildnummer was hetzelfde), maar de box werkt helemaal anders na een paar weken zonder KPN-WIFI....

Ik heb mijn oude eigen router weer aangezet en kan weer met mijn Phone op die WIFI werken.
Het begint nu te lijken op: Gelukkig hebben we de foto's nog...
Heb inmiddels al zoveel problemen dat ik nu aan het werk ben, vanaf huis, en gebruik maak van mijn Vodafone mobiel abonnement. De verbinding via de normale internet verbinding is zo slecht dat ik geen enkele conference call kan maken en het lijkt alsof elke paar minuten er een connectie gemaakt wordt met het modem waardoor een gesprek onmogelijk is. Heb inmiddels via WIFI en bedraad geprobeerd maar dat maakt niets uit.

Webpaginas laden gaat zoals iedereen zegt niet goed en duurt het even voor er een pagina geladen worden en loopt het daarna weer goed. Als ik dan 5 minuten wacht heb ik weer dezelfde problemen.

Natuurlijk kan ik een reset doen, wederom, maar dat helpt niets.

Helpdesk al gebeld maar die weten niets van deze problemen ook al zeg ik dat het KPN forum vol staat met deze klachten. Nu zeggen dat ze mijn lijn gaan upgraden naar 150mbit/s maar of dat gaat helpen weten ze niet.
Reputatie 7
Badge +27
@fransvda je geeft aan dat je de Experiabox van het stroom gehaald hebt. Heb je daarna ook geprobeerd om het netwerk 'te vergeten' op je iPhone, zodat deze opnieuw om een wachtwoord vraagt? Daarmee zou het wel moeten lukken om te verbinden. Handig dat het met je eigen router gewoon werkt, maar niet helemaal de bedoeling natuurlijk.

@BobPrince mij is inderdaad bekend dat het laden van webpagina's traag gaat. Echter als jij je V10A bekabeld aansluit, zou je gewoon een goede internetsnelheid moeten kunnen halen. Ik ben ook benieuwd of de upgrade hier verandering in gaat brengen. Mocht je vanuit ons nog hulp of ondersteuning willen, trek dan vooral aan de bel. Wil je dan ook in je forumprofiel je postcode + huisnummer en eventueel klantnummer invullen? Dan heb ik je gegevens bij de hand.
Mocht je vanuit ons nog hulp of ondersteuning willen, trek dan vooral aan de bel. Wil je dan ook in je forumprofiel je postcode + huisnummer en eventueel klantnummer invullen? Dan heb ik je gegevens bij de hand.[/quote]

Heb mijn gegevens aangevuld en zou nog steeds graag hulp hebben want dit is nu al zolang aan de gang
@Marcia_ heb nog even gekeken op het forum of er meer mensen zijn die bedraad ook zelfde problemen hebben maar die zijn er wel degelijk. Oplossing zou zijn om DNS aan te passen maar hoe en waar is niet duidelijk.
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Een collega van het Webcare team kwam naar me toe: je hebt ook via Twitter contact met ons. We willen niet dubbel aan het werk gaan, dus hij neemt het verder over. Je blijft natuurlijk van harte welkom op het forum!
Badge
Goedenavond,
Iemand een idee wat die omgedraaide v voor PA staat (admin Ww experia V10a ) en hoe je dat invoert om in het modem te komen? Wil nl me sssid veranderen en oude verwijderen

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Rjk, dat is een dakje: ^. Staat boven de 6 op het toetsenbord, dus met shift en 6 tegelijk kun je die invoeren 🙂
Badge
Hoi Rjk, dat is een dakje: ^. Staat boven de 6 op het toetsenbord, dus met shift en 6 tegelijk kun je die invoeren :)

Oké.... Zie het nu ja... Nooit gebruikt.... Dacht dat het iets ingewikkelder was.... Iig bedankt voor je reactie
Gr Robert
Badge
@Marcia_
Ik heb mijn Experiabox V10a nog een keer ge-reset en op mijn Windows-Phone de originele WIFI-naam laten 'vergeten'. EN: inderdaad werd nu het wachtwoord gevraagd! Maar het originele wachtwoord werkte niet meer (3 keer geprobeerd en alles 3 keer gecontroleerd wegens alle vreemde tekens)…. Ten einde raad heb ik een keer mijn eigen, nieuwe wachtwoord geprobeerd, en WONDER: dit werkte WEL.... Wegens de reset zou dat niet moeten kunnen..... Heel vreemd.

Daarna heb ik de netwerknaam aangepast naar een meer leesbare (voor mijn kleinkinderen) en het wachtwoord stond dus al op mijn eigen bedenksel...… Mijn Phone kon weer goed, automatisch contact maken (deze netwerknaam gebruikte ik ook in juli). En daarna verschillende testen gedaan, die een stuk beter gingen. Zelfs de speedtest van KPN-itns haalde het maximum uit mijn Phone (60 Mb download) maar als je deze test herhaalt, komt er meestal niet meer uit dan 2 Mb.!!! en de derde keer breekt hij af. Dit gebeurt elke keer en is dus nog geen succes. Op mijn PC met vaste internet-verbinding haalt de test 100 Mb. download en 120 MB. (!??) upload (ik betaal voor 100 Mb). Andere test: browse op internet: de vertraging op de eerste pagina van een website is WEG! Ook in Whatsapp krijg ik geen vertraging meer. Nu moet ik niet te vroeg juichen, want dit is pas sinds gisteren. Maar eigenlijk heb ik nu geen klachten meer...… Ik laat mijn eigen router nu uit staan, en zal eens zien hoe de V10A-WIFI het de komende dagen zal doen.
Reputatie 7
Badge +14
Hey Frans, dat is (voorlopig) goed nieuws. We hopen dat het zo blijft 🙂 Anders weet je ons te vinden!
Blijf problemen houden met die V10A. Hij loopt om de haverklap vast en heeft dan een reboot nodig om weer Internet te geven. Ben inmiddels 3 maanden klant en heb misschien max 2 weken normaal Internet kunnen hebben zonder dat het rotding vastloopt. Ben al weken bezig met het webcare team, maar dat schiet ook weinig op. Jullie kunnen toch de logs uitlezen van het ding en zien wat er nou steeds mis gaat? CPU load te hoog? Geheugen vol? Geheugen error? PPP sessie valt weg? (er vanuit gaande dat hij via PPP draait)?
Help!
Reputatie 3
Badge +3
Aan DaniWesNL,

Ik weet het niet zeker of dat al kan de log gegevens uitlezen op afstand, omdat de servicetool van KPN ook nog niet werkt met de v10A?
Reputatie 1
Wordt de wifi van de Experiabox V10a nu uitgeschakeld of niet als ik de Experia-Wifi aansluit?
In de handleiding van de V10a staat dat de wifi v.d. V10a dan wordt uitgeschakeld en elders in dit forum lees ik dat die aan blijft.
Ik heb de V10a ontvangen ter vervanging van de V9 vanwege een defect.
Reputatie 7
Badge +27
@FredK2017 goede vraag! De wifi van de V10a wordt op dit moment niet uitgeschakeld als je de Experia wifi aansluit. Dat wordt ook op de website vermeld. Waar zie je de andere informatie staan? Heb je een linkje voor me? Dan kan ik dat aan laten passen.

Reageer