Beantwoord

Feedback over het nieuwste modem van KPN V10A

• 6 juli 2018
  • 364 reacties
  • 80458 keer bekeken

Toon eerste bericht

364 reacties

Reputatie 1
@FredK2017 goede vraag! De wifi van de V10a wordt op dit moment niet uitgeschakeld als je de Experia wifi aansluit. Dat wordt ook op de website vermeld. Waar zie je de andere informatie staan? Heb je een linkje voor me? Dan kan ik dat aan laten passen.
Uit de bijgesloten handleiding v.d. V10a.

Ik heb de v10a ook ongevraagd gekregen ter vervanging van de v9 icm de experia-versterker. Alles naar wens ingesteld. Na een tijdje erachter gekomen dat de ecomodus wel kan worden ingesteld maar niet werkt.
de laatste dagen ook problemen met MacBooks die niet meer verbinden met de WiFi. Volgens de analyser van Apple ligt het aan de landcode van de modem. Hoe kan je die aanpassen?
Alles geprobeerd (monteur geweest, verschillende kanalen, ander netwerk, wifi versterker etc etc) maar sinds k in augustus de v10a heb ontvangen vanuit kpn omdat mn v8 helaas was overleden kan k amper meer tv kijken, is thuiswerken niet meer mogelijk, heb k geen stabiel wifi kanaal meer.

K denk dat k t opgeef, k heb gewoon normaal internet nodig zoals k deze had met mn oude vertrouwde v8 modem. Kom helpt me niet, dus hoewel k tevreden was zit er niks anders op dan over te stappen, waar k helemaal niet op zit te wachten. Jammer kpn dat jullie trouwe klanten zo in de steek laten.
Helaas hoor ik ook tot degene die na de update van het modem de V10a last heeft van wegvallende WiFi.
Verschillende dingen al geprobeerd ik zit nu op beide netwerken 2,4 en 5 Ghz wel deze op 30% gezet wat in het begin het prima deed ook nog op een flinke afstand.
De apparaten die wegvallen zijn verschillend zo ben ik nu met horten en stoten mijn TomTom aan het updaten.
Gelukkig staat mijn Mac bedraad aangesloten waar ik ook nergens last mee heb.

gr.ron.

Admin: Bericht verplaatst vanuit Wifi experiabox V10 valt nog steeds weg | KPN Community
Afgelopen maandag de v10a geïnstalleerd sindsdien valt mijn wifi regelmatig weg. Niet mee te werken.
Hiervoor nooit problemen gehad. Heb diversen apparaten gekoppeld aan wifi die werken nauwelijks.
Ben weer terug naar mijn oude modem, werkt nu weer perfect. Heb KPN gebeld en die zeggen dat 1 januari a.s. de oude modems niet meer werken. Dus wat wordt eer aan gedaan om dit probleem op te lossen.

Carl Teunis
Afgelopen maandag de v10a geïnstalleerd sindsdien valt mijn wifi regelmatig weg. Niet mee te werken.
Hiervoor nooit problemen gehad. Heb diversen apparaten gekoppeld aan wifi die werken nauwelijks.
Ben weer terug naar mijn oude modem, werkt nu weer perfect. Heb KPN gebeld en die zeggen dat 1 januari a.s. de oude modems niet meer werken. Dus wat wordt eer aan gedaan om dit probleem op te lossen.
Beste KPN,

Sinds het installeren van de experia V10a valt de WiFi verbinding steeds weg. Dit gebeurt met alle apparaten die op WiFi zijn aangesloten. Voorheen was dit nooit een probleem. Ik heb geprobeerd de router te herstarten en te resetten, maar niks lost het probleem op. Het is allemaal vrij frustrerend, want op deze manier gebruik je op mobiele apparatuur onnodig data via het 4g netwerk.
Bovendien betaal ik nu voor een dienst die ik niet ontvang. Wat is hier een oplossing voor?

Mvg,

Roy
Beste KPN,

Vandaag een monteur langs geweest, heeft geconstateerd dat de installatie in orde was. Heeft wat testjes uitgevoerd (wifi snelheid en belasting) was ook goed. heeft wel geadviseerd om de 5 GHz af te zetten.??

Maar helaas nog steeds valt wifi om onverklaarbare wijze af en toe toch weer weg (komt wel automatisch weer online) en ook de meeste aan wifi gekoppelde apparaten. Maar toch.
Wat doen wij er aan. ????

Nu is mijn vraag tot wanneer kan ik mijn oude V9 modem nog gebruiken want die geeft geen problemen.
En wil ik weer gebruiken .

Mvg,
Carolus
Beste KPN,

Heb mijn V9 modem weer uit de doos gehaald, wacht wel wanneer alle problemen met de V10a zijn opgelost.
Reputatie 7
Nadat we in november 2017 geconfronteerd werden met grote problemen t.a.v. wifi op de V10 lijkt het nu de beurt aan de V10A.
En helaas lijkt het opnieuw weer een voortslepend probleem te worden waarbij het geduld van de klant stevig op de proef gesteld wordt.
Ik hoop dat KPN geleerd heeft van haar tekortkomingen uit het verleden en dit keer heel duidelijk de klant op de hoogte zal houden van de ontwikkelingen ... of stel ik nu te hoge eisen? 😞
Hallo,

Ook bij mij staat sinds een week de V10A opgesteld, en ik ben nog niet enthousiast.
Wat me opvalt (in het Connected devices scherm) is dat apparaten ongecontroleerd schakelen tussen 2.4G en 5G. De WiFi performance is wisselvallig, soms bloedsnel en op andere momenten (zelfde device, zelfde plek in huis) enorm traag. Kan dat iets met 2.4G / 5G te maken hebben.
Ook de TV heeft kuren op wifi. Netflix is regelmatig onbruikbaar. Netflix via de TV ontvanger (bedraad) gaat goed, maar de beeldkwaliteit is beduidend slechter dan met de app op de TV.
Ook mijn Yamaha Musiccast luidsprekers hebben problemen met het opzetten van een LR stereo paar. Dat werkte tot voor kort vlekkeloos.
Dag samen, misschien dat jullie mij kunnen helpen met jullie inzichten of in het duidelijk maken van de gebreken zodat KPN ze aan/op pakt.

Vanmorgen is de glasvezel- internet + TV aansluiting bij mij opgeleverd. Nu zit ik te kijken naar de basis instellingen en geavanceerde mogelijkheden voor mijn ' kpn-router' de V10A versie. Kijk ik er overheen of mist deze router basis functies die de V10 (bij mn ouders) en voorgangers wel gebruiken? Daarnaast geven de WLAN pagina's deels aan dat 2.4/5GHz uit staan en op een andere plek staat daar "enabled", dat lijkt me een firmware-QC-foutje.

Ik wil in de BASIS instellingen van 'mijn huis netwerk' graag aanpassen: Mijn DNS servers kiezen op netwerk nivo, mijn basis subnet veranderen van 192.168.2.xxx naar een ander adres, vaste DHCP instellingen geven aan een aantal apparaten, de Firewall-regels + logs inzien en aan kunnen passen (op regel+poort nivo), VLANS kunnen toevoegen. De SSIDs van de verschillende zenders inzetten voor andere netwerken, als uberhaupt aan.

Als geavanceerde wens (voor KPN gok ik), zelf NTP servers in kunnen voeren, de router in bridge modus zetten, dus aanmelden, WAN-IP afvangen en al het internet-IP-verkeer doorzetten naar eigen hardware, zonder bemoeienissen of rekenkracht te gebruiken voor het verkeer.

De "basis" vragen heb ik ook al bij webcare en via telefoon aan KPN gevraagd, maar daar krijg ik in 1 gesprek tegegestelde informatie. Zaken zouden niet kunnen omdat dat "niet in het netwerk van KNP past" terwijl dit in de spliksplinter nieuwe aansluting bij mijn ouders (ook Dec 18) wel kan worden ingesteld. Bovendien hebben de meeste van die LAN instellingen 0,0 invloed op het WAN netwerk (afgezien van het feit dat andere servers worden gebruikt voor soortgelijke diensten als NTP of DNS).

Ik hoop dat jullie mij wel op weg kunnen helpen naar de gewenste instellingen. alvast bedankt, Kurt
Reputatie 7
Een Experia Box zal je nooit aan jouw eisen voldoen, ook de V10 bij jouw ouders niet.
Maar wellicht is dit topic iets voor jou.
Hier ook dezelfde problemen als hierboven allemaal beschreven, internet niet stabiel, daardoor is gebruik internet via WiFi trager en daardoor thuis werken minder handig. Radio via bose SoundTouch gaat ook via WiFi en valt irritant vaak weg. Daarom onze oude v9 weer aangesloten. Ook mijn vraag is tot wanneer kunnen we die gebruiken?
Reputatie 2
Badge
1 Hoe weet ik dat er een firmware upgrade beschikbaar is ??? Nu wist ik dat bij toeval.
2 Firmware upgrade voor V5.00.17 build 184 niet automatisch en ook niet na een harde reset. Reset andere reden dan upgrade.
3 Upgrade naar V5.00.17 build 184 wel successful na reboot van de V10A.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Hier is de wifi ook klote met die V10a. Als je een ping mee laat lopen dan stopt op een gegeven moment de ping, alles wordt stroperig en dondert de internetverbinding over de wifi er volledig uit. Dit is met name frustrerend omdat ik naar mijn werk verbind via een VPN connectie en dan mijn SSH sessies verloren gaan. De enige manier waarop ik dan verbinding terugkrijgt is een disconnect en reconnect op mijn SSID. Hopelijk vinden ze snel een fix want dit wordt aardig onwerkbaar zo. Soms gaat het een avondje goed maar vaak mag ik elke 10-20 minuten wel een keer reconnecten. Bekabeld gaat wel gewoon goed maar dat is natuurlijk niet de bedoeling met een laptop of een telefoon.
Beste KPN,

Vandaag een monteur langs geweest, heeft geconstateerd dat de installatie in orde was. Heeft wat testjes uitgevoerd (wifi snelheid en belasting) was ook goed. heeft wel geadviseerd om de 5 GHz af te zetten.??

Maar helaas nog steeds valt wifi om onverklaarbare wijze af en toe toch weer weg (komt wel automatisch weer online) en ook de meeste aan wifi gekoppelde apparaten. Maar toch.
Wat doen wij er aan. ????

Nu is mijn vraag tot wanneer kan ik mijn oude V9 modem nog gebruiken want die geeft geen problemen.
En wil ik weer gebruiken .

Mvg,
Carolus

Het lijkt er op dat het lek boven is. Storing dienst gebeld en die hebben het wifi 2.4 kanaal veranderd in 8 (staat standaard op auto) wel het modem opnieuw starten.. Kan je ook zelf doen als je handig bent.
Tot nu toe geen problemen meer gehad.
Wij hebben nieuwe V10a experia box ontvangen en wij hebben op de Samsung TV (amper half jaar oud) problemen met het wegvallen van het wifi signaal (vnl met het afspelen van YouTube videos). experia box op v5.00 17 build 184.
Na het lezen van de thread heb ik 5G network uitgezet. Wegvallen gebeurt nog steeds, maar wordt nu wel na enige tijd hersteld.
Alle andere apararaten (laptops, ipads, mobile) hebben tot op heden dit issue niet.

Admin: Bericht verplaatst vanuit Wifi experiabox V10 valt nog steeds weg | KPN Community
Wij hebben nieuwe V10a experia box ontvangen en wij hebben op de Samsung TV (amper half jaar oud) problemen met het wegvallen van het wifi signaal (vnl met het afspelen van YouTube videos). experia box op v5.00 17 build 184.
Na het lezen van de thread heb ik 5G network uitgezet. Wegvallen gebeurt nog steeds, maar wordt nu wel na enige tijd hersteld.
Alle andere apararaten (laptops, ipads, mobile) hebben tot op heden dit issue niet.

Zie mijn berich over eventuele oplossing. Het wifi kanaal van 2.4 veranderen in 8 en ik heb tot nu toe geen problemen meer gehad, als je het zelf niet kan bel storingsdienst en zii doen het voor je.
Ik vraag mij af of het normaal is dat ik zoveel Fec errors heb.

Link status Up
Showtime 530 h 9 min 57 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 33032/186468 kbps
Attainable rate (Up/Down) 45300/196346 kbps
Noise margin (Up/Down) 5.1/6.2 dB
Line attenuation (Up/Down) 3/9.8 dB
Output power (Up/Down) 5.3/17.3 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 4/8
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 77/69 Symbolen
Profile 35b
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 1175/1222671
Reputatie 6
Badge +10
Nadat we in november 2017 geconfronteerd werden met grote problemen t.a.v. wifi op de V10 lijkt het nu de beurt aan de V10A.
En helaas lijkt het opnieuw weer een voortslepend probleem te worden waarbij het geduld van de klant stevig op de proef gesteld wordt.
Ik hoop dat KPN geleerd heeft van haar tekortkomingen uit het verleden en dit keer heel duidelijk de klant op de hoogte zal houden van de ontwikkelingen ... of stel ik nu te hoge eisen? :-(

Ach...misschien moeten we dan maar weer de publiciteit opzoeken. Wellicht dat KPN dan serieus met de problemen omgaat. Wellicht er zitten te weinig mensen op die afdeling, of ze zijn niet capabel....of het interesseert KPN gewoon niet...
Reputatie 7
Badge +28
Goed nieuws! Sinds gisteren wordt er een nieuwe firmware uitgerold voor de v10a. Dit is een automatisch proces dat voornamelijk ’s nachts gaat plaatsvinden.

In deze nieuwe firmware zit een oplossing voor:
- Haperende DHCP server (de traagheid van de DHCP zou hiermee verholpen moeten zijn)
- Problemen met portforwards (max. 10, portforwards konden worden overschreven)
- VOIP (telefonie werkte in sommige gevallen pas na herstart, dat zou nu verholpen moeten zijn)

Je kunt de update zelf versnellen door een harde reset van je modem uit voeren. BELANGRIJK hierbij is dat je eigen instellingen als portforwarding komen te vervallen. Mocht je dit liever niet allemaal opnieuw moeten configureren is het verstandig om de automatische update af te wachten die de komende nachten naar alle relevante modems gestuurd wordt.

Uiteraard horen we graag van jullie of de update het gewenste effect heeft!
Nou dan maar hopen dat die firmware de oplossing is. Vandaag van v10 naar v10 a gegaan dit om een WiFi versterker aan te kunnen sluiten zonder er 2 te hoeven kopen. Nu eerst even een compliment. Met hulp van helpdesk werkt nu alles perfect en alles goed ingesteld. Maar alleen het openen van sites werkt echt trager dan met de v10. De rest werkt alles perfect snelheid gewoon goed en verbinding is stabiel. Maar als ik een nieuwe internetsite open duurt dit gewoon langer dan voorheen. Als deze eenmaal open is dan gaat het wel weer snel binnen de site. Geen idee of ik dit zelf kan oplossen maar ik hoop dat de update hier iets aan kan doen.
Reputatie 7
Badge +27
Goed om te lezen dat je tevreden bent! Het zou echter niet meer voor moeten komen dat het zo traag is. De nieuwe update is inmiddels uitgerold. Je kunt de V10A nog eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Let er wel op dat eventuele wijzigingen die je hebt aangebracht in het modem, daarmee ook weer worden gereset.
We zijn nu een week verder. Na veel ellende met slechte verbindingen en geen verbindingen eindelijk iemand die besloot een monteur langs te sturen. Die was lekker snel klaar. V10a eruit is en drama ding v10 erin en 2x experia WiFi en alles werkt perfect. Volgens monteur heeft de v10a vooral problemen in combinatie met de draadloze verbindingsset voor de 2e tv.

Reageer