Feedback over het nieuwste modem van KPN V10A

• 6 juli 2018
  • 408 reacties
  • 92710 keer bekeken

Toon eerste bericht

408 reacties

Reputatie 6
Badge +8
@mvgils,

Goed om te lezen dat het is opgelost! 🙂
@Erw1n77 Wifi gaat inderdaad nu via mijn eigen router. Heb Wifi op de ExperiaBox nu uitgeschakeld. Internet/wifi lijkt goed te werken.

@King006 `tun0` wordt aangemaakt door Pi-Hole bij het vastzetten van het IP adres. Zie screenshot van `/etc/dhcpd.conf` op RPi + Raspbian. Het werkt nu wel!
Reputatie 1
Zet de "Airtime Fairness" uit, bij 2.4 en 5GHz.

Dan moet het WIFI probleem opgelost zijn.
Reputatie 3
Badge
@UruPukaPuka,

Heeft de V10A een IPv6 optie die je in en uit kunt zetten? willen jullie deze eens uitzetten als dat kan? is het dan sneller?

Ik kom nergens een IPv6 optie tegen bij de Experia Box v10A..

Vanmiddag kon ik niet thuis bellen met de vaste lijn, ook gebeld worden was niet mogelijk. Dit heb ik opgelost d.m.v. de Service Tool. Toen dit hersteld was kon ik ook weer snel internetten op de beide Samsung smartphones.
"Gelukkig het probleem is opgelost" dacht ik, maar dat was maar van korte duur.
De trage WiFi was na korte tijd weer terug, dus ben ik nog niks opgeschoten met de Experia Box v10A.
Het probleem blijft. Misschien komt er ooit een oplossing!
Reputatie 1
V10a? Interessant, ze mogen mij ook wel een sturen. Heb de V10 ook zomaar gekregen van KPN, omdat ik een trouwe klant van hun ben 🙂 Ben benieuwd of ik deze ook mag gaan testen.

Alleen zegt men dat de V10a geen pairbonding ondersteund 🤔 kan iemand dit bevestigen.
Reputatie 1
V10a? Interessant, ze mogen mij ook wel een sturen. Heb de V10 ook zomaar gekregen van KPN, omdat ik een trouwe klant van hun ben 🙂 Ben benieuwd of ik deze ook mag gaan testen.

Alleen zegt men dat de V10a geen pairbonding ondersteund 🤔 kan iemand dit bevestigen.

Klopt V10a ondersteunt geen pairbonding. In dat geval moet u de V10 blijven gebruiken.
Sinds gisteren heb ik de nieuwe experiabox v10a in gebruik. Ik heb verschillende devices hierop aangesloten, zowel bekabeld als draadloos. De bekabelde devices geven geen enkel probleem (TV doet het bijvoorbeeld prima) en de draadloze devices die permanent draadloos verbonden zijn (chromecast, alexa dot) werken ook.

Ik ervaar echter problemen bij telefoons (android) en laptops (windows). Bij deze devices gebeurt het zeer regelmatig dat ze wel verbinding maken met de experiabox maar geen internetverbinding krijgen. Soms gebeurt het dat na een aantal minuten het device een nieuwe poging doet en dan wel verbinding krijgt. Door dit laatste gedrag denk ik aan een fout bij het uitgeven van IP-adressen. Is dit een bekend probleem en zo ja hoe los ik het op?

Ik probeer tevens een range extender (TP-link RE200) te gebruiken maar deze krijgt helemaal geen verbinding met internet (wel met de experiabox).

Eerder had ik de experiabox v10 in gebruik en daar had ik geen enkel probleem.

http://
Reputatie 6
Badge +8
@UruPukaPuka,

Heeft de V10A een IPv6 optie die je in en uit kunt zetten? willen jullie deze eens uitzetten als dat kan? is het dan sneller?

Ik kom nergens een IPv6 optie tegen bij de Experia Box v10A..

Vanmiddag kon ik niet thuis bellen met de vaste lijn, ook gebeld worden was niet mogelijk. Dit heb ik opgelost d.m.v. de Service Tool. Toen dit hersteld was kon ik ook weer snel internetten op de beide Samsung smartphones.
"Gelukkig het probleem is opgelost" dacht ik, maar dat was maar van korte duur.
De trage WiFi was na korte tijd weer terug, dus ben ik nog niks opgeschoten met de Experia Box v10A.
Het probleem blijft. Misschien komt er ooit een oplossing!

Het wordt dus eerder slechter dan beter als ik het begrijp? waren er nog andere lampjes zichtbaar dan de 'normale' op de V10a?
Reputatie 3
Badge
Het wordt dus eerder slechter dan beter als ik het begrijp? waren er nog andere lampjes zichtbaar dan de 'normale' op de V10a?

Het wordt er niet beter op. De telefoonstoring was snel verholpen, maar de problemen met het trage WiFi zijn nog niet weg.
Het lampje kleurt roze op de Experia Box v10A, dat moet goed zijn volgens de tabel van de gekleurde lampjes.
Vandaag de laptop van mijn werk meegenomen. Deze heeft Windows 7 en dus geen Android. Deze had ik toevallig ook bij me toen de monteur de Experia Box V10a geïnstalleerd had. Mogelijk is daarom de trage wifi niet opgevallen. De monteur testte namelijk de verbinding ook met zijn laptop.

Nu heb ik mijn oude wifi router uitgeschakeld en de 2.4GHz van de Experia Box V10a weer aangezet. Voor de zekerheid de 5GHz gedisabled. Voor de zekerheid de Google Chromecast uit mijn TV getrokken.

Ik merk dat de laptop van mijn werk redelijk snel is via de 2.4GHz wifi van de Experia Box V10a, maar mijn telefoon is zo traag als wat bij een nieuwe website. Doorklikken binnen de website gaat wel sneller. Het lijkt er een beetje op dat het een combinatie is van Android en de Experia Box V10a.

Mijn oude wifi router stond op kanaal 12 en de Experia Box V10a ook, dus het kan niet liggen aan storingen van de buren.

De volgende stap is om de Experia Box V10a terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar zo te lezen heb ik daar geen hoge verwachtingen van.
Reputatie 3
Badge

De volgende stap is om de Experia Box V10a terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar zo te lezen heb ik daar geen hoge verwachtingen van.

Ga er maar vanuit dat dat niet gaat lukken.
Ik heb ook nog steeds het probleem van het trage WiFi bij mijn Samsung smartphones.
Doorbladeren binnen een site gaat redelijk vlot, maar het openen van een app duurt een eeuwigheid.
@portfolioris, @UruPukaPuka,

Helaas heeft de v10a deze functie dus niet. Voorheen (bij onsnet) had ik ook het probleem dat Android apparaten er heel lang over doen om verbinding te krijgen met pagina's en ook in apps. Wanneer de verbinding er dan eenmaal is gaat het vervolgens wel heel snel. Destijds heb ik IPv6 uit gezet en waren alle problemen weg. Verder doet IPv6 het ook niet als ik naar een IPv6 testsite gaat. Ik heb dus het idee dat Android een voorkeur heeft voor IPv6 en vervolgens pas na een time out terugvalt naar ipv4.

Iemand ideeën om dit op te lossen?
Reputatie 1
Hier helaas hetzelfde probleem. Vandaag zowel ik, als mijn ouders, overgezet van ON naar KPN. WI-FI op Android telefoon en tablet (Samsung) zeer traag. Bij mij zit er nog een eigen TP-Link router tussen en zit de ExperiaBox in de meterkast, bij mijn ouders hebben ze de extra router er tussenuit gelaten en de ExperiaBox in de woonkamer geplaatst. Beide WI-FI verbindingen zijn zeer traag en is echt een achteruitgang.
Reputatie 1
Ik wil graag inloggen op mijn ExperiaBox, maar dat lukt niet met de gegevens die achterop de box staan.
Hoe kan ik dit oplossen? Ben vandaag aangesloten bij KPN.

Edit: inmiddels gelukt door het aanmaken van een nieuw wachtwoord

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 6
Badge +8
@NiSmu,

Kun je de WiFi van de V10A eens uitschakelen? en alleen van je eigen router aan? is het dan beter?
Badge
Ik heb sinds een week een Experiabox v10A na de overgang van ON. Mijn WIFI is ook erg wisselvallig. De vaste internetverbinding werkt keurig op 100 Mb. maar op de Wifi haal ik nauwelijks 40 Mb, zelfs soms 25 Mb. maar ook 1 keer 50 Mb. met het testprogramma Speedtest.net naar de server Arnhem breedband. Typisch: naar de dichtstbijzijnde server (Sint Oedenrode) gaan het heel langzaam. Ik woon in Eindhoven.
De WIFI gebruik ik met een Nokia Lumia 630 telefoon (met Windows), van 4 jaar oud. Die krijgt blijkbaar verbinding met de 2.4 GHz Wifi. Een vriend met een moderne telefoon haalt bij mij 101 MB. met Speedtest.net op de Wifi! Waarschijnlijk op 5 GHz., niet gecontroleerd….

Ik heb gespeeld met kanaalinstellingen op 2.4 GHz.: kanaal 3 geeft een constante snelheid van bijna 50 Mb., voor mij al heel wat!

Wat me opviel: het Speedtest.net programma begint al met een schaalindeling tot 50 Mb., alsof er ergens zo'n grens is gezet op de ineternetverbinding..... Ik volg graag hier de discussie verder.

N.B. Met mijn Nokia haalde ik 60 Mb. op de WIFI van ON met een internetsnelheid van 60 Mb.....
Hoi iedereen,

Ook ik had het probleem dat wifi het niet goed deed.
Ben toen even wat aan het prutsen geweest en heb de oplossing gevonden hoe je op zowel Apple als Android het Wifi signaal weer sterk en snel kan krijgen.

Android:
Zorg ervoor dat je naar geadvanceerde instellingen gaat van je wifi verbinding.
Zet IP settings op static
Als je naar beneden scrolt zie je DNS staan.
Deze heb ik veranderd naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Apple:
Ga naar de instellingen toe van je wifi verbinding.

Vervolgens ga je naar het kopje DNS waar je ipv automatisch handmatig selecteerd.
Bij DNS servers gooi je alles eruit wat er staat. Vervolgens druk je op voeg server toe en voer je hetzelfde in als bij android. Dit doe je twee keer. Een keer voor 8.8.8.8 en de tweede keer voor 8.8.4.4.

Presto!
Reputatie 1
Ik zeg het nu voor de 3e keer.

Zet de "Airtime Fairness" uit. Dan zullen alle problemen met WIFI opgelost zijn!!!

Badge
"Airtime Fairness" uit. ??? Bij mij wordt het dan iets regelmatiger, maar de Wifi-snelheid komt niet hoger dan 50 Mb., ofwel 50%...….
Reputatie 1
"Airtime Fairness" uit. ??? Bij mij wordt het dan iets regelmatiger, maar de Wifi-snelheid komt niet hoger dan 50 Mb., ofwel 50%...….
Als je "Airtime Fairness" uitzet, daarme los je de instabiliteits problemen in combinatie met android. Daarme ga je niet opeens meer snelheid krijgen bij speedtest.
Maar als jij 25Mbit haalt, heb je ook niet meer nodig. Een HD fimpje van youtube verbruikt maar 8MBit.
Als u per see 100MBit wilt halen zult u een apparaat moeten aanschaffen met 5GHz ondersteuning.
Badge
Als je "Airtime Fairness" uitzet, daarme los je de instabiliteits problemen in combinatie met android. Daarme ga je niet opeens meer snelheid krijgen bij speedtest.
Maar als jij 25Mbit haalt, heb je ook niet meer nodig. Een HD fimpje van youtube verbruikt maar 8MBit.
Als u per see 100MBit wilt halen zult u een apparaat moeten aanschaffen met 5GHz ondersteuning.

Bij ON haalde ik 60 Mb. Bij een vriend laatst 70 Mb. Met deze onregelmatige Wifi duurt en foto in Whatsapp nu regelmatig 5 minuten..., laat staan een filmpje....
Reputatie 1

Bij ON haalde ik 60 Mb. Bij een vriend laatst 70 Mb. Met deze onregelmatige Wifi duurt en foto in Whatsapp nu regelmatig 5 minuten..., laat staan een filmpje....
Ik denk dat uw storing niet met snelheid te maken heeft.
Zelfs als u maar 5MBit aan snelheid had, dan had die de foto binnen 5sec opgestuurd.
Probeer de modem in te stellen zoals ik gedaan heb op mijn screenshot.
Laat dan weten of het dan beter gaat.

Badge
Ik heb deze settings bij mij zo ingesteld. Bij de snelheidsmeting maakt het niet veel uit, nu ongeveer 47 Mb.
Ik zal de komende dagen kijken of het iets regelmatiger wordt.
Reputatie 3
Badge
Het gaat volgens mij niet zo zeer om de snelheid, maar om het openen van een app. Sinds een week heb ik nu de Experia Box v10A in gebruik en duurt het heel lang voor dat het Wifi-signaal een app heeft geopend.
Is de app eenmaal geopend dat gaat het bladeren binnenin die app wel snel.
Uiteraard heb ik alles al geprobeerd, reset, fabrieksinstellingen, helpdesk, enz. Niets heeft tot nu toe geholpen. Ook het bovenstaande screenshot van S.bektic bracht geen soelaas.
Reputatie 1
Het gaat volgens mij niet zo zeer om de snelheid, maar om het openen van een app. Sinds een week heb ik nu de Experia Box v10A in gebruik en duurt het heel lang voor dat het Wifi-signaal een app heeft geopend.
Is de app eenmaal geopend dat gaat het bladeren binnenin die app wel snel.
Uiteraard heb ik alles al geprobeerd, reset, fabrieksinstellingen, helpdesk, enz. Niets heeft tot nu toe geholpen. Ook het bovenstaande screenshot van S.bektic bracht geen soelaas.
heb je het toegepast op zowel 2.4GHz als 5GHz?

Reageer