Feedback over het nieuwste modem van KPN V10A

• 6 juli 2018
  • 408 reacties
  • 92714 keer bekeken

Toon eerste bericht

408 reacties

Reputatie 3
Badge
Het gaat volgens mij niet zo zeer om de snelheid, maar om het openen van een app. Sinds een week heb ik nu de Experia Box v10A in gebruik en duurt het heel lang voor dat het Wifi-signaal een app heeft geopend.
Is de app eenmaal geopend dat gaat het bladeren binnenin die app wel snel.
Uiteraard heb ik alles al geprobeerd, reset, fabrieksinstellingen, helpdesk, enz. Niets heeft tot nu toe geholpen. Ook het bovenstaande screenshot van S.bektic bracht geen soelaas.
heb je het toegepast op zowel 2.4GHz als 5GHz?

Heb beide geprobeerd, echter zonder resultaat.
Goedemorgen. Ik ga deze ook even volgen. Sinds een paar dagen ook de v10a en op diverse apparaten erg langzaam internet.

Met de IP webcam lukt het helemaal niet om beeld te krijgen. Op de oude Experia was dit geen enkel probleem.

De netgear WiFi extender wil ook geen verbinding maken met de v10a.

(Heb al geprobeerd airtime fairness uit te zetten maar hiermee was het niet verholpen)

Gr
Reputatie 1
Hier precies hetzelfde probleem. De problemen met Wi-Fi en de ExperiaBox 10va zijn bekend bij de KPN. De box is pas 14 dagen op de markt en er is niets wat je zelf kan doen om het probleem op te lossen. KPN komt met een update voor de ExperiaBox, die de problemen moeten oplossen.
Badge
Ik volg dit al een tijdje omdat ik ook sinds een paar dagen een V10a heb. Tot nu toe ben ik er echt supertevreden over. Jammer dat dit niet voor iedereen geldt. Ik heb ook met een issue gezeten wat inmiddels is opgelost. Al heeft dit (denk ik) niet veel te maken met bovenstaande problemen. Ik heb wel heel veel werk gehad om mijn MacBook via WiFI aan te sluiten. (Geen kabel) Ik kreeg de melding “ongeldig wachtwoord” bij het invoeren van het WiFi wachtwoord. Wat bleek achteraf na speurwerk op internet. WPS dient te worden uitgeschakeld omdat de MacBook dit niet ondersteund. Het is in de V10a namelijk mogelijk om WPS compleet uit te zetten. Zodra je bent ingelogd op de Experia Box staat dit onder “WLAN” Wellicht dat dit in de toekomst nog nuttige informatie is voor andere gebruikers.
Reputatie 1
hoe kan je de experia box v 10 a ophangen er zit een beugel aan vast

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 6
Badge +8
@RobinFlikkema, @Erwin_,

Kan de V10A definitief geen 'pair bonding' aan? of wordt dit wellicht in de toekomst aangezet door middel van een firmware upgrade?
Reputatie 3
Badge
v10 kan definitief geen bonding want er zit maar 1 dsl chip in.
Reputatie 3
Badge
Foutcode 3025 is in onderzoek, ik ontvang straks een v10A waar die foutcode ook verscheen. Met mijn huidige v10A is die foutcode niet te reproduceren. Check ook eens of die foutcode verschijnt met alleen 1 TV-tuner rechtstreeks aangesloten op de v10A.
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor de terugkoppeling @Jaap-1955! 🙂 dan weet ik genoeg.
Reputatie 3
Badge
Dan trage wifi, graag ontvang ik exacte gegevens, want blijkbaar gaat het heel vaak wel goed.
Dus toestel fabrikant en type en OS versie en voor de techneuten ook graag de wifi driver versie., Want fabrikanten (zelfs per type) gebruiken verschillende wifi chips in hun diversen telefoons en ook de OS versie. Blijkbaar gaat het alleen fout met mobieltjes en helaas zijn die niet allemaal gelijk wat wifi betrefd.
Dan nog TIP (is al voorbij gekomen) zet airtime fairness eens uit en kijk of het helpt.
Goedendag,

Sinds een paar dagen of weken hebben wij de nieuwe experiabox gekregen, van v10 naar v10a.
Tegelijkertijd is het internet ook een stuk minder stabiel geworden. Bijvoorbeeld bij het spelen van online games, voorheen waren deze zonder problemen soepel te spelen. Dit wilt zeggen dat het goed begint: 27ms ping, maar na een tijdje er gewoon mee ophoud en niet meer te connecten is. (Dit probleem doet zich sneller voor als er een vorm van voice chat wordt gebruikt).
Ik heb gesproken met de staff bij Riot Games over dit probleem en die verwezen mij door naar de internetprovider.
Zij hebben gekeken naar ping plotter bestanden van mijn pc naar hun ip adressen. De conclusie was dat het niet aan mijn thuisnetwerk lag noch aan de servers van hen. Sterker nog de data kwam niet bij hen aan.
Zou deze graag privé doorsturen als iemand kan helpen.

Bij voorbaat dank,
Y Schelfhorst

admin: topic naar verzameltopic over de v10 verplaatst.
Is hier inmiddels al een oplossing voor? Ik ben sinds 20-7-2018 overgestapt van ON naar KPN ervaar precies dezelfde klachten. Bij mij is een Experiabox V10A geplaatst. Vanaf dag 1 niets als ellende met het internet via het wifi netwerk. Dan heb ik wel internet, dan weer niet ( geel driehoekje ). Dit heb ik met alle draadloze apparaten ( laptops met W7, W10, Iphone's) Het maakt niet uit of ik verbinding maak via het wifipunt van de experiabox of via 1 van mijn accespoints. Het vreemde is dat de internetstoring nooit op alle apparaten tegelijk voordoet, als de ene wel internet heeft doet de andere het bijvoorbeeld weer niet. Als ik switch van wifinetwerk , alle gegevens van het netwerk laat vergeten op de laptop en opnieuw aanmeldt wil het soms lukken om weer internet te krijgen. Resetten van het modem en de storingswizard van KPN lost niets op. De laatste IOS versie installeren lost ook niets op op de telefoons. De beide tv kastjes werken probleemloos evenals de bedrade verbindingen. Ik heb een glasvezelverbinding, V10A experiabox, Netgear gigabit switches, Sitecom accespoints.

admin: ik heb je topic hiernaartoe verplaatst omdat je issues hebt met de v10a. Dit is het verzameltopic daarvoor
twee dagen geleden zijn wij aangesloten op het KPN net via de Experia V10A box.
Geadviseerd werd om meteen het wachtwoord aan te passen.
Alle gebruiksaanwijzingen ten spijt lukt het me niet om in te loggen op die box, inlognaam ADMIN kan niet veranderd worden, inloggen zoals aangegeven zonder wachtwoord lukt niet, inloggen met het wachtwoord wat bij de box hoort (staat achter op deze box) ook geen resultaat. De pc en mobile telefoon heb ik wel aan de gang met dit wachtwoor. Maar ik zou graag een eigen wachtwoord hebben om hierop in te loggen. Jammer maar onze verplichte overgang van ON Eindhoven naar KPN zal op deze manier geen succes worden.
Hoi Karin. Welkom. Jammer dat je je wifi verbinding nog niet stabiel krijgt. Je schrijft dat je er switches en accespoints tussen hebt zitten. Ik vraag dit niet om je te plagen maar puur om zaken uit te sluiten. Wat gebeurt er als jij wifi verbindingen opzet zonder tussenkomst van deze extra apparatuur? Met andere woorden even zo 'sober' mogelijk testen. Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst daarvan. Verder is er in dit topic al het een en ander gezegd en heeft men elkaar van tips en tricks voorzien. Ik hoop dat er voor jou ook een gouden tip tussen zit. Zo niet kijken we uiteraard verder 🙂
Badge
Heb je airtime fairness ook uitgeschakeld Karin? Dit kan wonderen doen
Reputatie 3
Badge
Vermoedelijk (let op vermoedelijk dus) een kleine doorbraak op trage wifi met android. Hoewel IPv6 nog niet volledig is geïmplementeerd in de v10A, deelt deze toch IPv6 adressen uit als deze op een KPN lijn met IPv6 (bijna allemaal dus) is aangesloten. Sommige androids (Merken/types) hebben daar moeite mee. Hoewel de internet snelheid als traag wordt ervaren kan het op twee manieren fout gaan DNSv6 of het IPv6 pad (hebben we vorig jaar ergens gehad) naar de gewenste URL loopt niet door.

1: DNSv6 verkeer loopt niet.
DNS kan op drie manieren werken,
A:
Min of meer tegelijk via IPv4/IPv6 waarbij IPv6 de prio heeft, maar de snelst reagerende DNS wordt gebruikt, de vertraging is bijna niet waarneembaar (Windows, MACOS en slimmere androids (mijn S8), IOS heb ik geen ervaring mee..
B:
Dan is er alleen IPv4 dat zal ook geen problemen leveren.
C:
Maar de meeste problemen komen voort als er eerst een IPv6 DNS verzoek wordt verstuurd en er dan wordt gewacht op een time out voordat IPv4 wordt gebruikt., dat wordt als traag ervaren.

2: Een IPv6 pad loopt niet door.
Omdat DNSv4 en DNSv6 dezelfde database gebruiken, kunnen ze allebei bij een verzoek zowel een IPv6 als een IPv4 adres leveren. Tegenwoordig hebben de meeste apparaten een voorkeur voor IPv6. Dus dat pad zal als eerste worden geprobeerd, echter als deze ergens doodloopt dan zal na een time out als nog het IPv4 pad worden gevolgd. Ook dit word als traag ervaren.

Helaas is het op android (wel op Windows en OSX, IOS weet ik niet) niet mogelijk om IPv6 uit te zetten.
Dus geduld is helaas nu nog de enige optie.
Hoi Y Schelfhorst. Kan het zijn dat je bij je vorige modem bepaalde poorten had openstaan? Als ik je verhaal goed lees ben je al wel een stapje verder maar ik wil het toch even zeker weten.
Hallo Erwin_

Bedankt voor de reactie.
Het vorige kastje hadden we best een lange tijd en bijna niks aan gedaan, ik heb dus geen idee.
Wel heb ik de ipv6 op mijn laptop (Acer met W10) uitgezet.
De ipv4 daarna 2 DNS servers toegewezen; 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
Er is alleen geen verschil te merken.
Ook heb ik geprobeerd om via een LAN-kabel de laptop aan te sluiten, maar zonder resultaat.
Bij de installatie van de nieuwe kast werd ook het signaal bij kpn omgezet voor de v10a, wat ook verandert is, verwacht niet dat het probleem daarin zit.
Ik zal u de bestanden privé doorsturen dan kunt u daar nog naar kijken.
Overgestapt van Ziggo naar KPN, dinsdag was de monteur hier voor alles aan te sluiten, geweldige kerel, verstand van zaken, vriendelijk en heel behulpzaam. Ik kreeg de Experiabox v10a maar daar ben ik dus ook niet zo blij mee. Het wifi gebeuren werkt zeer slecht op mijn Huawei P10 Light, mijn vrouw heeft een Huawei P9 Light werkt ook niet fatsoenlijk. Als ik een nieuwe app wil installeren moet ik een tijdje wachten dan wordt de wifi verbinding verbroken en wordt er overgeschakeld naar de mobiele verbinding. Hopenlijk snel een oplossing hiervoor en anders moet KPN mij maar meer data geven, heb nu 2000 MB, maar dat is snel weg als de wifi verbinding niet fatsoenlijk werkt.
Reputatie 6
Badge +8
@Jaap-1955,

Ik neem aan dat jij dichtbij de V10A staat? mag ik vragen hoe het kan dat jullie deze problemen tijdens het testen niet hebben gezien? dat moet toch opvallen? Ik heb het al vaker gezegd, waarom komt er geen test team aan de hand van klanten zoals @wjb, @RobinFlikkema en @PeterG? Deze drie klanten vallen dit soort problemen direct op tijdens het testen.

In mijn ogen is de V10A te vroeg op de markt gekomen na de problemen begin dit jaar met de V10. KPN kan het eigenlijk niet permitteren dat ze weer een hoop 'gezeik' over zich heen krijgen i.v.m. een modem met de nodige problemen maar komen vervolgens met een brakke V10A op de markt die nog lang niet af is. Er missen diverse opties:

- Geen mogelijkheid om het 2.4 GhZ en 5 GhZ netwerk aparte namen te geven.
- IPv6 werkt (nog) niet op de V10A
- Nog meer beperkingen vergeleken met de V10 (begrepen uit bronnen met een V10A)
- Geen pairbonding mogelijk, klanten met 200/20 worden dus verplicht de V10 te nemen (werkt prima, maar een alternatief modem was handiger geweest tijdens problemen zoals begin dit jaar met de WiFi van de V10)
- Aparte DNS servers instellen kan niet
Reputatie 3
Badge
Klopt, te vroeg was een noodgeval. Onze andere leverancier was door America onder boycot gezet, dus geen leveringen meer.
Reputatie 3
Badge
O ja, als je onze testplannen ziet dan wordt er wel degelijk uitgebreid getest, Voor de v10a stond eigenlijk pas in oktober ergens voor eerst een pilot geplanned. Normale uitrol wordt ook altijd voorafgegaan door een pilot (+1000) dan een FUT (Friendly User Test) +/- 5000. Echter was daar allemaal geen tijd voor.
Maar ook onze uitgebreide tests, pilot en FUT geven nog geen garanties dat alles werkt. Wij zijn net als Windows afhankelijk van allerlei randapparatuur van allerlei pluimage (via importkanalen) die zich ook niet altijd aan de juiste protocollen houden. En verder veranderd die technieken ook nog eens dagelijks.
Dus we blijven ons best doen, En ja, helaas de v10A was te vroeg.
Reputatie 7
Klopt, te vroeg was een noodgeval. Onze andere leverancier was door America onder boycot gezet, dus geen leveringen meer.Hoog tijd voor de vrije router keuze.
Reputatie 3
Badge
King006: Alle genoemde problemen en meer hopen we dus in oktober klaar te hebben. Het door mij genoemde IPv6 probleem (trage wifi ervaringen) heb ik aangekaart en hopelijk nog voor die tijd,
Overigens zal Pair-Bonding het helaas niet worden op de v10A want er zit maar 1 DSL chip in.
Reputatie 3
Badge
@wjb: Ja , vrije router keuze is in principe al mogelijk achter een Fiber NT. Dat heb ik ooit al eens uitgewerkt (samen met google) op een microtik (routerboard OS). Enige nadeel is dat KPN de enige is die de VoIP credentials nog niet vrijgeeft. Dat had ik opgelost door eerst en V10 deze gegevens op te laten halen via de Fiber NT en deze daarna achter de mikrotik te plaatsen en de VoIP VLAN te forwarden naar de V10. En Internet en onze ITV lopen dan alleen door de mikrotik de rest van het netwerk in.
Helaas is de koper NT (was in ontwikkeling) vertraagd, deze zou dus alle DSL technieken ook bonded in zich hebben.

Reageer