Feedback over toekomst XS4ALL

  • 31 January 2019
  • 10 reacties
  • 227 keer bekeken

Ben al jaren xs4all klant. Telfort ooit even geprobeerd maar super slecht!! Nu stelt KPN dat er niets verandert?? We worden in de maling genomen!! Ook stelt directie dat er bij hen niets bekend is over het feit dat xs4all klanten gaan opstappen. Welnu - ik stap zeker op. Er verandert niets?? In het begin wellicht niet maar als er niets verandert waarom dan deze exercitie?? Enige optie - doorstart met xs4all klanten naar nieuwe provider. KPN wenst het gesprek niet aan te gaan - alles staat voor hen vast!!

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

10 reacties

KPN gaat de merken Telfort, XS4ALL en YES omdopen naar de naam KPN. Scheelt ook weer in reclamekosten.
Voor XS4ALL klanten verandert er inderdaad niets. Die houden hun Fritzbox en blijven ook op de huidige infrastructuur aangesloten. Alleen wordt de naam (op bv. je factuur) wel KPN.

Telfort wordt al dit jaar geheel geïntegreerd in KPN. Dat kan ook want die infra is gelijk aan KPN.

Het is net als UPC en Ziggo. Ondanks nu de naam Ziggo zijn dat ook nog steeds 2 verschillende, en verschillend werkende, netwerken. Als je Ziggo belt dien je de 4 cijfers van je postcode in te toetsen. Het systeem verbind je dan met de juiste helpdesk.
Reputatie 7
Wat zou er volgens jou dan gaan veranderen, even los van de naam en het logo boven de factuur?
Ik ben klant van zowel XS4ALL als KPN (en overigens ook Ziggo en T-Mobile), maar geloof me, er is nauwelijks verschil tussen XS4ALL en KPN en al helemaal niet meer als we binnenkort gewoon onze eigen router kunnen kiezen.
Het enige waar je wellicht over zou kunnen twisten is de klantenservice, maar als het goed is heb je die ook niet nodig omdat jouw diensten het gewoon doen.
Ik snap de ophef dan oprecht ook niet, ik heb er geen enkel probleem met dat mijn contract bij XS4ALL straks bij KPN ondergebracht zal zijn.
Reputatie 7
Telfort wordt al dit jaar geheel geïntegreerd in KPN. Dat kan ook want die infra is gelijk aan KPN.
Dat is niet helemaal waar, bij Telfort zijn er twee gescheiden infrastructuren voor televisie waarvan er één afgebouwd gaat worden.
https://www.bnr.nl/search?q=xs4all
EN
xs4all.general
(dat laatste is een nieuwsgroep cq usenet, maar dat hoef ik een (mede) xs4all gebruiker niet uit te leggen (?) )

Telfort wordt al dit jaar geheel geïntegreerd in KPN. Dat kan ook want die infra is gelijk aan KPN.Dat is niet helemaal waar, bij Telfort zijn er twee gescheiden infrastructuren voor televisie waarvan er één afgebouwd gaat worden.

Ja, dat klopt. Heb ik ook over bericht op m'n blog. En dat bedoel ik dus met integreren.

1 december op breedbeeldweetjes: Telfort gaat dvb-c beëindigen.
10 januari: XS4ALL, Telfort en YES Telecom gaan op in KPN.

Het is maar net hoe het opgeschreven en vervolgens geïnterpreteerd wordt...
Reputatie 7
Telfort wordt al dit jaar geheel geïntegreerd in KPN. Dat kan ook want die infra is gelijk aan KPN.Dat is niet helemaal waar, bij Telfort zijn er twee gescheiden infrastructuren voor televisie waarvan er één afgebouwd gaat worden.Ja, dat klopt. Heb ik ook over bericht op m'n blog. En dat bedoel ik dus met integreren.

1 december op breedbeeldweetjes: Telfort gaat dvb-c beëindigen.

Maar dan is de infra van Telfort dus niet gelijk aan die van KPN.
Nee, als je het op woordgebruik (weer eens) gaat ziften, dan niet, nee.

Maar dat wordt het dus wel. En XS4All dus niet.
Reputatie 7
Nee, als je het op woordgebruik (weer eens) gaat ziften, dan niet, nee.
Als je dat "gaat ziften" gaat noemen, dan heb je het geloof ik niet helemaal begrepen.
Jij stelt:
Dat kan ook want die infra is gelijk aan KPN.
Ik stel dat die infra niet aan elkaar gelijk is. Dat is voor bijvoorbeeld @Galdor68 een reden om zo "verdrietig" te zijn over het samensmelten van Telfort met KPN. Het aantal zenders in de HD-"Glas" kwaliteit zal daardoor immers gaan afnemen.

Wat infrastructuur betreft zitten er mijns inziens minder verschillen tussen XS4ALL en KPN dan tussen Telfort en KPN en al helemaal als straks de vrije routerkeuze een feit zal zijn.
Overigens denk ik dat daar het grootste bezwaarpunt ligt bij "de" XS4ALL abonnee, de angst om een Experia Box te moeten gaan gebruiken. Dat zal echter niet zo zijn immers tegen de tijd dat XS4ALL samengevoegd wordt met KPN is de wetgeving al lang rond die bepaalt dat je als abonnee een vrije keuze hebt in de router die je wilt gebruiken.
Ik ben met je eens dat het voor televisie nu niet voor alle Telfortklanten gelijk is, maar dat wordt het dit jaar al dus wel. Ik liep daar misschien wat op vooruit met m'n reactie.

Verder geloof ik ook dat er voor (huidige) XS4ALL klanten NIETS gaat veranderen. Ze houden hun huidige infra voor internet/telefoon en KPN-interactieve TV gewoon en dus ook de Fritzbox.
Verdrietig is nog heel zwak uit gedrukt!! En dat heeft niks met deze samensmelting te maken.

Het DVB-c deel maakt me nog niet zo heel veel uit door Telfort altijd foutief analoog genoemd.

Het ITV deel wel op deze nieuwe propositie zoals het bij Telfort wordt genoemd heb je wat is het 10 HD- glas kanalen. Elk kanaal op de zogenoemde oude propositie was in de HD glas bitrate 13Mb voor insiders WMP+

Nieuwe glasvezel klanten krijgen sinds 2015 hetzelfde als de KPN glasvezel klanten.
De overgenomen glasvezel klanten van Concepts, Lijbrandt en nog een aantal hebben op ITV gebied een beter signaal net zo goed als de ON en OBN klanten dit hadden.

Dus niet verdrietig maar diep teleurgesteld en zwaar verbaasd dat glasvezel klanten vanuit het zelfde systeem bedient worden als de DSL klanten terwijl er een betere bron is die uiteraard hardware upgrades nodig heeft.
Ik betaal nu maandelijks €45,00 voor kanalen hoewel in HD mooi toch technisch minder dan wat ik en meerdere met mij gewend waren. Gelukkig heb ik het pluspakket als combivoordeel want hoe kan het acceptabel zijn dat we daar €10,00 voor betalen terwijl lang niet elk kanaal in HD is voor mij en dan meer specifiek mijn partner Crime&Investigation die als SD in het Pluspakket zit!! Die zagen wij ook in HD glas kwaliteit.


Deze afbouw is eerder aangekondigd maar lijkt in mijn ogen versneld te zijn vanwege de samen smelting van de merken. Dat straks op mijn rekening KPN staat maakt mij niks uit.
Maar dat vanuit de NV KPN de beslissing is genomen om een voor glasvezelklanten beter systeem af te bouwen is gewoonweg idioot een ander woord heb ik er niet voor.

De KPN glasvezel klanten zouden juist op alle kanalen dat HD glas moeten eisen!!

****edit****
Ps voor degene die het willen lezen Dit topic en dan de reactie waarnaar gelinkt belicht mijn ervaring met deze overgang van de twee systemen.

Reageer