File server perikelen

• 5 augustus 2012
  • 7 reacties
  • 20046 keer bekeken

Badge
Ik probeerde de File server  van de Experia Box (Arcadyan VGV7519) te activeren, maar het wilde maar niet lukken.

1 Enable USB:

Status:    File Server(sailplanet,TEMP), FTP(anonymous,mario), Web-FTP

Dat ziet er dus wel goed uit.

2. File server

Stiekum wordt hier een nieuw IP-adres ingevoerd.

\192.168.2.253

Dat kostte me ook wat tijd om uit te zoeken of dit adres klopte of niet, omdat de Experia "zelf" op 192.168.2.254 zit. Uiteindelijk lukte het me dan toch om in de verkenner een FTP sessie op te zetten. Het invoeren van het wachtwoord was even piekeren.

3. 

Ook hier ging het mis:

Het voorbeeld zegt; 

http://192.168.2.254:8000/dsl_usb1

Maar dan accepteert hij mijn naam en ww niet. : De server geeft an DSL Router WLAN IAD

De poort stond toch echt op 8000, maar dat is dus ook fout! Poort 80 doet zijn werk en de boel is bereikbaar. 

Curieus, want schijnbaar werkt die poort instelling 8000 (of 8080) helemaal niet.

(Ik heb het nu dus na 3 dagen zwoegen aan de praat terwijl ik dit stukje schrijf......Doe er je voordeel mee)

7 reacties

Badge
Toch  gaat het mis. 

Na de hoerastemming van gisteren vraagt de server nu toch weer om mijn KPN inlog.

Kortom:

Omdat ik (natuurlijk om het stuk te schrijven) al was ingelogd, werd mij de toegang niet ontzegd. 

Vandaag loop ik toch weer tegen het probleem aan.

Wie durft?

Update FTP:

De Explorer van MS Windows 7 houd niet van \192.168.2.253. 

Daarvoor in de plaats werkt wel:

ftp://192.168.2.253    (anonymous)

ftp://mario@192.168.2.253  (weet je nog wel? Oudje?)

Badge
Help .....

Hetzelfde aan het proberen, met hetzelfde probleem.
Ik krijg het in mijn eigen netwerk wel aan de gang, maar zodra ik via ftp verbinding probeer te maken werkt geen enkele combinatie tussen gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik kom vooruit, ik heb nu een wachtwoord in kunnen stellen, maar als ik verbinding maak via ftp met de link: ftp://192.168.2.254 OF ftp://192.168.2.253, krijg ik uiteindelijk een lege map te zien.

Welke van de twee moet ik gebruiken, en wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt.

Weer 1 stap verder, de browser deed gewoon moeilijk, als je het in de explorer gooit werkt het wel. Nu zou ik graag vanaf een ander netwerk verbinding willen maken, maar dat werkt nog niet. Iemand een idee?

Hallo Mario,

Hoe is je dat gelukt? Welke gebruikersnaam en wachtwoord moeten hiervoor gebruikt worden?

Gr. en bedankt,

Martijn

Reputatie 7
Jouw FTP server van buitenaf bereikbaar maken doe je door een Port mapping naar het interne IP adres van jouw FTP server te maken voor TCP protocol 21 (FTP).

Je kan dan op een pc via internet in windows explorer ftp://<extern.IP.adres> opgeven.

Reageer