Vraag

Firewall experiabox v8 blokkeert verbinding

• 24 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 593 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik probeer te verbinden met mijn linux dedicated game server. Deze server huur ik via een Duits bedrijf. Deze server staat dus niet in mijn eigen netwerk. Als ik probeer te verbinden met een van de games, teamspeak of ftp zie ik in de logs van de router dat de firewall deze verbinding blokkeert. In de logs staat dat de verbinding door de firewall wordt gedetecteerd als Smurf of TCP FIN attack. Ik kan alleen de website bereiken en via SSH inloggen op de server. Meer niet.

Zelf heb ik al het een en ander geprobeerd om dit probleem op te lossen. Ik heb gezien dat ik geen uitzonderingen kan toevoegen aan de firewall en ook niet kan uitschakelen (wat ik het liefst ook niet doe), dus heb ik maar DMZ ingeschakeld. Netjes zoals het hoort mijn PC een static IP gegeven en DMZ op dit IP ingeschakeld.

Net gesproken met de klantenservice van KPN. Er werd gezegd dat dit gewoon zo is en dat ik en KPN daar niets aan kunnen doen. Nou lijkt mij dat een beetje te vlug gezegd, voor elk probleem bestaat een oplossing :D

Heeft iemand nog ideeën hoe ik dit probleem kan oplossen?

Mvg

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Screenshots van de logs van de router? Van de FTP client?
Screenshot van ftp client:

Screenshot van router logs:

FTP client laat eigenlijk niets meer zien dan dat de verbinding wordt verbroken. En er geen verbinding gemaakt kan worden. Als ik gebruik maak van een netwerk bij iemand anders thuis gaat alles zonder moeite (dit is geen KPN netwerk, nog niet bij iemand anders met een KPN netwerk kunnen testen).

Ik hoor graag als ik nog meer informatie moet aanleveren.
Screenshots van de logs van de router? Van de FTP client?
Sorry, had misschien jouw antwoord moeten quoten.
Reputatie 7
Badge +30
Welke FTP client (en server) is dit? Heb je instellingen in de client aangepast (zoals timeouts)?
Welke FTP client (en server) is dit? Heb je instellingen in de client aangepast (zoals timeouts)?

De FTP client is Filezilla. Ik verbindt met een ProFTPD server. Ik heb geen instellingen aangepast in de FTP client. Het probleem doet zich niet alleen voor bij FTP. Ook bij verbinden naar de teamspeak server of een van de gameservers die op de machine draaien.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb zelf het één en andere geprobeerd met enkele van mijn VPSen, maar ik kan dit probleem niet nadoen.

Staat er nog iets bijzonders in de log van de FTP Server?
Welke distributie van linux draai je op die server?

Aangezien het ook bij andere services voorkomt vermoed ik dat er ergens anders iets mis gaat. Bijvoorbeeld in de firewall van je server want uiteindelijk is het je server die een Finished flag stuurt naar jouw computer
De server draait op Debian 8. De logs van FTP server zeggen eigenlijk niets. Behalve dan dat de verbinding aan de kant van de gebruiker is verbroken.

Ik heb even getest of het aan de firewall van de server ligt. Ik heb voor de test de firewall even compleet uitgeschakeld en geprobeerd via verschillende services te verbinden. Ook aan mijn kant voor de zekerheid de firewall van mijn PC uitgeschakeld. Helaas geen succes.

Mijn PC maakt verbinding met de router via een switch. Ik heb geen idee of dit invloed heeft op het probleem. Toch even getest door de PC direct met de router te verbinden. Dit heeft ook niet geholpen.

Ondertussen nog een keer contact gehad met KPN. KPN zegt nog steeds dat hier niets aan te doen is...

Reageer