Firewall Instelling en Extern IP [h220n]

• 5 januari 2012
  • 9 reacties
  • 11113 keer bekeken

Hallo,

Ik heb nu sinds 2 weken de nieuwe modem van KPN, de ZTE H220N.

Tot op heden ben ik niet heel tevreden over dit apparaat.

Bij het forwarden van de poorten kwam ik tot de constatering dat je niet via je eigen externe ip kunt verbinden.

Dit vind ik raar, net als het feit dat ik verschillende dingen zoals mijn firewall niet zelf kan aanpassen.

Ik ben onlangs bij de KPN-Winkel langs geweest, die hebben mij doorverwezen naar de klantenservice, zij kunnen het op afstand aanpassen volgens de verkoper.

Dezelfde avond nog gebeld met de technische dienst van de klantenservice, deze snapte niet waar ik het over had en vertelde mij dat ik maar doodleuk een ander modem moest kopen.

Ik vind het onnodig om een nieuwe modem te kopen als hier een goede KPN Experia box staat, die volgens mij met een kleine ingreep van buitenaf prima werkt.

Ik zou graag willen horen wat mijn mogelijkheden zijn, en of het mogelijk is dat jullie de firewall uit zetten.

Mvg, 

Mike

9 reacties

heeft misschien te maken met het blokkeren van poorten door KPN? Ik krijg met de Speedtouch ook geen externe toegang. 

De poorten zelf doen het wel, als andere mensen connecten vanaf een ander ip.

Als ik zelf naar mijn eigen ip verbind dan doet hij niets, gewoonweg een time-out;

En dat is cruciaal voor mijn doeleinden, dat ik zelf ook met mijn eigen IP kan verbinden.

Tevens werkt een domain als DNS naar mijn IP pointen ook niet. 

Wij hebben hier exact hetzelfde probleem betreffende het benaderen van het externe IP vanaf intern. Ook het aanpassen van de hosts file is geen oplossing. Iemand anders nog ideeen? Dit is, net als voor Snelization cruciaal.

Reputatie 4
Badge +1
Waarom moet je eigelijk vanaf je eigen adres via een omweg naar je eigen IP gaan via extern, kan je dan niet gewoon intern blijven werken? Tenminste dat zou ik doen.

Zodat je altijd mobiel kan blijven werken. Lokaal draaien we hier een SVN server. Van buitenaf wil ik ook bij deze bestanden kunnen. Daarvoor heb je 1 locatie, namelijk het externe (of juist het interne) IP. Alleen kan je met het interne IP er niet bij van buitenaf. Wanneer je dit externe IP niet hebt moet  je elke keer dat je weer lokaal zit het pad aanpassen naar het interne IP en andersom.

Is dit te begrijpen? Misschien leg ik het niet heel duidelijk uit.

PS: Ik heb gisteravond het internet afgestruind en het lijkt erop dat dit onmogelijk is bij KPN.

Een bevriende helpdesk medewerker van KPN heeft wat navraag gedaan bij wat collega's, maar niemand lijkt een oplossing te weten, behalve een nieuwe modem.

Heb jij al een oplossing gevonden, Snelization?

Reputatie 3
Badge +5
Beste Snelization,

Misschien dat de oplossing van dit topic u helpt?

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Nou ik heb ook hetzelfde probleem ik heb vandaag kpn 2 x gebelt.

Eerst kreeg ik een rare man aan de lijn die zij ja dat licht aan je netwerk kaart en het komt door vdsl maar dat is bull**bleep** en toen heb ik gezecht ja ik kan beter bij kpn werken ik heb er meer verstand van jullie en heb toen opgehangen . Daarna heb ik nog een keer gelbelt nadat ik dit forum heb gelezen en heb ik gevraagt of ze mij geen vervangende modem konden sturen zegt ie dood leuk nee dit kan niet dat model is veroudert alleen deze hebben we H220N terwijl ik 2 weken geleden ook nog kpn aan de lijn had omdat de andere H220N een defecte wifi kaart had en moest worden vervangen toen konden we ook nog een andere modem krijgen zij die man die man die ik 2 weken aan de telefoon had weet zijn naam niet meer wist er wel veel van af en heeft me goed geholpen maar die mensen op 20-2-2012 waren echt slecht nou ik hoop dat jullie hier bij kpn nog een oplossing hebben want zo komen we niet vedder ik heb nog gevraagt waneer er een nieuwe modem uitkomt hij zij ja ongeveer over 2 a 3 maanden maar zo lang wil ik niet wachten laast jullie me dan maar beta tester zijn ofzo

Mvg

Michael

Dit heeft volgens mij te maken met de loopback functie die niet wordt ondersteund door deze box. Hierdoor kun je van binnenuit geen contact maken met je buiten IPadres. Hier heb ik last van doordat ik een webserver draai en de betreffende url's van binnenuit niet werken maar van buiten wel.

Reageer