Beantwoord

Slechte verbinding: langzaam internet en haperend beeld op tv

  • 22 January 2020
  • 29 reacties
  • 413 keer bekeken

Ik hoor zoveel over updates van de experiabox maar bij ons is er nog nooit iets veranderd 

wanneer gebeurd dat en wanneer is er een nieuwere modem nodig?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart_ 25 January 2020, 14:05

Bekijk origineel

29 reacties

Badge +19

Nou zo vaak is dat niet hoor. Ok de v10a heeft wel upgrades gehad omdat er wat problemen waren. Maar de v9 en v10 zijn meestal probleemloos. Een nieuwe krijgt u pas al de oude het niet meer doet. 

Oke dank u voor de reactie mijn internet is heel slecht vandaar mijn vraag 

Badge +19

Vertel..wat is het probleem. We helpen u graag.

Graag…….mijn interactieve tv boven hapert en hapert de wifi geeft snelheid 10mb  aan  dat is volgens mij ook weinig er is een aansluiting gedaan door n kpn monteur de wifi beneden doet het goed alleen als ik de 

zwarte wifi versterkers er tussen doe gaat het beneden ook haperen en boven blijft het ook haperen

wat zou dit dan zijn?

Badge +19

Ik zie dat u twee berichten heeft geplaatst. Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op uw adres?https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Dit is wat er staat ik snap er niets van :

Wat

Koper

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Distributiepunt(en)

MDF

Max. Pakket

Premium

Wat

FttH

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Distributiepunt(en)

Max. Pakket

-

Wat

Sneller Internet Buitengebied 4G

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 2Mbps, Geen buitengebied

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

55 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

-

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

-

Wat

Sneller Internet Buitengebied

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 30Mbps, Geen buitengebied

Badge +19

Geeft niet. U zou op zich een mooie snelheid moeten halen. Heeft  u ook een computer die met een kabel aan de experiabox zit?

nee via wifi

 

De tv beneden zit bekabeld aan de experia de tv boven zit in een soort stekker dat heeft de monteur voor

ons gedaan wij zijn totale leken

Badge +19

Dat was ik al bang voor. Als het goed is zit het modem ook in zo'n stekker?

ja dat klopt

een witte

 

Badge +19

Dan hebben we meteen het probleem te pakken denk ik.We noemen dat draadloze verbindingsets. Dan gaat het sigmaal voor de tv ontvanger via het electriciteitsnetwerk.  Dat gaat soms goed maar het ze zijn heel gevoelig voor (kleine) storingen op het electriciteitsnetwerk. Daar kunt u niets aan doen want dat kan komen door ledlampen bijvoorbeeld. De enige oplossing is een kabel trekken vanaf de experiabox naar de slaapkamer waar de tv staat. Maar misschien is er nog een oplossing. Ik ben ook heel benieuwd naar de zwarte versterkers. Waar staan die en hoe zijn die aangesloten?

nu zijn ze niet aangesloten omdat ze het probleem erger maakte

 

Badge +19

Is er een mogelijkheid om een kabel te leggen van de experiabox naar de slaapkamer? Staat het modem in de meterkast?

nee dan zou er een gat in 2 verdiepingen geboord moeten worden denk niet dat de huisbaas dat leuk vind

Badge +19

Dan gaat het heel moeilijk worden. Om het goed te krijgen zou er een kabel vanuit de experiabox naar de slaapkamer moeten. Daar kunt u dan 1 zwarte versterker op aansluiten en daarop de tv ontvanger. De andere zwarte versterker zou dan naast de experiabox moeten. Heeft de tv ooit wel goed gewerkt?

goedemorgen Joep, 

Ja toen de monteur het net had aangesloten maar zodra het slecht weer werd dus wind en veel regen was het gedaan met goed kijken

Reputatie 7
Badge +24

goedemorgen Joep, 

Ja toen de monteur het net had aangesloten maar zodra het slecht weer werd dus wind en veel regen was het gedaan met goed kijken

Dat klinkt alsof u via de schotel kijkt. Of misschien digitenne. Maar u kijkt via een kabel. Regen en wind hebben daar geen invloed op.

Goedemorgen Nick hoe is dit dan mogelijk of is dat toeval geweest?

 

Wij hebben geen kabel alleen kpn tv en internet er ligt hier geen kabel in de grond

voorheen hadden we digitenne maar dat was nog slechter

Reputatie 7
Badge +24

nee dan zou er een gat in 2 verdiepingen geboord moeten worden denk niet dat de huisbaas dat leuk vind

Je kunt ook gewoon kabeltje langs de trap omhoog leggen. Netjes in een dun snoergootje wat je gewoon vastplakt

https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-snoergoot-wit-12x7mm-100cm-2-stuks/p/B456224

en eventueel kun je die gewoon m e t de trap mee verven. Dan valt die heel niet op.

Reputatie 7
Badge +24

Wij hebben geen kabel alleen kpn tv en internet er ligt hier geen kabel in de grond

voorheen hadden we digitenne maar dat was nog slechter

Een netwerk kabel van KPN bedoel ik. Waarbij u weleens waar een draadloze verbindingsset gebruikt, wat slecht functioneert. Maar toch ... het weer zou daar geen invloed op moeten hebben.

Ik zal het mijn partner voorstellen maar een draad het hele huis door en dan nog eens omhoog zou toch de oplossing niet kunnen zijn volgens kpn kan je overal in huis draadloos tv kijken en internetten

zou ook n extra experia box moeten kunnen krijgen daar ik wel 2 ontvanger kastjes heb dan zou het helemaal top zijn want die zet ik dan boven,maar dat geeft de kpn ook niet het beste lijkt me verhuizen en dan ziggo nemen

Reputatie 7
Badge +24

Wat betreft wifi: ik heb ook een V9. En die werkt prima. De wifi gebruik ik niet meer die staat uit. Ik gebruik nu losse accespoints. Meerdere, die ik gewoon zelf aangeschaft heb. Deze:

https://m.routershop.nl/tp-link-omada-bundelvoordeel/tid=1231

Maar dat is niet omdat de wifi van de V9 slecht was. Ik heb de wifi jaren gebruikt en die was prima. Ik heb de EAP's aangeschaft omdat ik meer mogenlijkheden wilde. Bijv. gastennetwerk. En nog wat andere dingetjes die de Experiabox niet ondersteund. Het bereik van de wifi op de Experiabox was gewoon goed. Niks slechter dan bijv het bereik van 1 EAP225.

 

Reputatie 7
Badge +24

volgens kpn kan je overal in huis draadloos tv kijken

Nee, dat kan niet. Tv kijken op de hd ontvanger moet altijd via de kabel. Welke Experiabox of ander modem u ook heeft. Dat maakt niets uit.

...het beste lijkt me verhuizen en dan ziggo nemen

Bij Ziggo moet er ook een kabel naar de tv.

Reageer