Beantwoord

Firmware oude WIFI-versterker (witte)

  • 4 December 2019
  • 12 reacties
  • 575 keer bekeken

Familie vroeg om hulp voor de wifi-versterker. Ik wilde bandsteering aanzetten, maar helaas heeft deze versterker nog oude firmware (versie 001.007.74). Mijn eigen versterker heeft firmware 001.007.85, waar ik dit wel aan kan zetten. 

Helaas via de KPN website kan ik niet langer de firmware downloaden. Weet iemand waar ik de laastste firmware kan dowloaden, zodat ik bandsteering kan aanzetten?

icon

Beste antwoord door wjb 7 December 2019, 19:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Hank62 Welkom op het forum. Ik heb voor je geprobeerd te achterhalen waar je deze firmware kan downloaden, alleen ben ik hier zelf ook nog niet achter. Ik heb intern een bericht doorgezet met de vraag hoe dit zit. Zodra ik reactie heb zal ik dit hier laten weten. 

Reputatie 7

De "oude" vertrouwde witte KPN WiFi "versterker" zou die firmware update automatisch moeten krijgen. Ik en anderen hebben er in ieder geval niets voor hoeven doen. :wink:

Zie ook dit topic.

Volgens mij is er geen locatie meer waar je die firmware kunt downloaden.

Reputatie 7
Badge +15

@Hank62 Ik heb nog niets gehoord van mijn collega's. Is het ondertussen al gelukt om bandsteering aan te zetten? 

Rutger,

Inmiddels heb ik de oude firmware kunnen updaten en nu kan ik ook bandsteering aanzetten. Helaas geen goed ervaring: veel internetstoringen. Nu ik band steering heb uitgezet, heb ik minder problemen

Reputatie 7
Badge +15

@Hank Buiten Bedankt voor de reactie. Goed om te horen dat het gelukt is om de firmware te downloaden. Wel jammer om te horen dat bandsteering niet naar wens werkt. Kunnen de diensten zonder bandsteering wel naar wens gebruikt worden? 

Helaas blijven de devices te lang aan de 5 GHZ hangen met een slechte verbinding. Zijn er aanbevolen settings?

Reputatie 7

Kan je eens een screenshot plaatsen van de geavanceerde instellingen op jouw KPN WiFi "versterker"?

 

Reputatie 7

Ik vermoed dat het onderstaande het geval is.

Omdat je op 5GHz een trigger zet bij -65dBm zal een op 5GHz aangesloten apparaat waarschijnlijk regelmatig switchen van 5GHz naar 2.4GHz. Als dat dan 5 keer in een uur gebeurd is, dan zit hij daarna vast op 5GHz.

Meet de 5GHz veldsterkte in jouw woning en kijk of je een lagere waarde bij de trigger voor 5GHz kunt instellen.

Met lagere waarde wordt bijvoorbeeld -80dBm voor 5GHz? Moet dan ook de waarde voor 2.4GHz aangepast worden?

Reputatie 7

De waarde bij 2.4GHz is prima zo.

Bij 5GHz zou ik persoonlijk eens -75dBm invullen en testen hoe het dan gaat. 

Bedankt Wjb

 

Ga ik dit weekend eens uitproberen

 

Groeten Hank