Beantwoord

Firmware update Experiabox V10

• 2 januari 2018
  • 10 reacties
  • 23691 keer bekeken

Wordt de firmware van de Experiabox automatisch geüdated? En hoe kom ik in het modem?
icon

Beste antwoord door Ice minelandr 2 januari 2018, 13:31

Welkom op het forum misterF53,
De firmware van de experiabox wordt automatisch door KPN geüpdate.
Als je de experiabox V10 hebt is versie V1.01.00T03.2 de laatste versie, maar doordat er een probleem is met het wifi kan het zijn dat uw versie van de Experiabox V10 versie V1.01.00T03.0 de laatste is.
Je komt in het modem via dit ip adress: 192.168.2.254
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum misterF53,
De firmware van de experiabox wordt automatisch door KPN geüpdate.
Als je de experiabox V10 hebt is versie V1.01.00T03.2 de laatste versie, maar doordat er een probleem is met het wifi kan het zijn dat uw versie van de Experiabox V10 versie V1.01.00T03.0 de laatste is.
Je komt in het modem via dit ip adress: 192.168.2.254
Thx voor ja antwoord. Dan hoef ik dus niets te doen om te updaten. fijn 2018
Reputatie 2
Is er een changelog voor de laatste firmware aanpassing.
Ik heb helemaal niks te klagen over deze Experiabox maar ik ben wel nieuwsgierig.🤗
Dik een maand geleden begon wifi hier op 1 apparaat vervelend tegen doen. Dacht dat het aan de Honor6 lag omdat de Galaxy Tab10 (5jaar oud) en de Huawei P8lite2017 geen probleem hadden en de laptop ook niet. Echter al eens aan het opruimen op slechte gsm geweest en uiteindelijk een hard reset gedaan maar bleef slecht werken. Alleen maar conecten via wps knop, verbind optie probeerde wel maar kreeg geen verbinding.
Uiteindelijk na zoeken kwam ik hier terecht en modem uit/aan hielp niet. Na in router zelf gekeken te hebben zag ik dat alleen Fon uit stond terwijl die altijd aan stond en dat dus aangepast.
Overal waar ik kon op "toepassen" optie gedrukt ook al stond het goed en 5GHz staat gewoon aan en de Honor heeft geen probleem weer gehad.
Gister 1x gehad dat de P8lite even hetzelfde leek te gaan doen, wifi wilde niet meer conecten maar router weer aan/uit en via wps weer contact gekregen en gehouden. Zag net dat ik nog niet gedowngrade ben naar 3.0, dus waarom het nu stabiel lijkt te zijn ??? De Fon optie of de "toepassen" optie
Reputatie 7
Badge +24
Hoi iedereen. Updates gaan inderdaad automatisch. :)

Is er een changelog voor de laatste firmware aanpassing.
Ik heb helemaal niks te klagen over deze Experiabox maar ik ben wel nieuwsgierig.🤗

Als er een update aan zit te komen dan informeren we je via het forum. Zoals de laatste: https://forum.kpn.com/internet-9/firmware-update-experiabox-v10-okt-nov-2017-439720
Verder wordt er geen informatie gedeeld.

Maar er is een WiFi probleem met de V10. Volg dit topic voor meer info: https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731
Goedenavond, ik vraag mij af of de V10 Experiaboxen van andere providers ook (automatisch) worden geüpdatet. En zo ja, of die updates gelijktijdig meelopen op de momenten dat KPN deze uitrolt. Of moet dit door de provider zelf worden getest en uitgerold? In dat laatste geval kan ik mij voorstellen dat hier een flinke vertraging in kan ontstaan, of zie ik dat verkeerd? Alvast bedankt voor de toelichting. Met vriendelijke groet, John Maas
Reputatie 7
Badge +27
Hey John, welkom op het forum! Experia Boxen van andere providers (Telfort, XS4ALL) worden ook automatisch geüpdatet. Dit loopt echter niet altijd gelijk met de updates bij KPN. Dit omdat er kleine verschillen zijn tussen de providers. De versienummers zijn dan ook anders bij KPN versus Telfort en XS4ALL.
Hoi Erik, bedankt voor de toelichting. Weet je toevallig ook hoe het zit met de concurrenten, dus niet de door jou genoemde dochters van KPN? Ik heb het dan bijvoorbeeld over NLEx en Youfone, die beiden gebruik maken van het KPN netwerk én de Experiabox V10.
Reputatie 7
Badge +27
Dat weet ik helaas niet, John. Over Telfort en XS4ALL kan ik wat zeggen omdat intern uiteindelijk dezelfde mensen verantwoordelijk zijn voor de software van zowel KPN als de dochters. Maar NLE en Youfone zijn echt aparte bedrijven. Dus in hoeverre zijn hun eigen software ontwikkelen of onze software aanpassen weet ik helaas niet. Ik ga er wel vanuit dat het automatisch wordt geüpdatet, maar dit zal dan niet op dezelfde momenten zijn als bij ons.
voor de mensen die hier nog steeds last van hebben
ik heb het verholpen door de IPv6 uit te zetten in de modem van kpn onder instellingen en dan IPv6
bij mij viel ook de verbinding vaak weg of youtube filmpjes wouden niet snel genoeg geladen
ik heb toen IPv6 uit gezet en modem opnieuw opgestart en probleem verholpen
zou een update voor komen maar tot heden nog niet verholpen

Reageer