Beantwoord

Firmware update Experiabox V10 [okt-nov 2017]

Reputatie 7
Badge +21
Vanaf vandaag tot en met eind november gaan we gefaseerd softwareversie T03.2 voor de Experiabox V10 uitrollen!

De belangrijkste wijzigingen in deze software zijn:
  • Het modem kan niet meer vastlopen bij extreem veel FON connectie aanvragen
  • In sommige gevallen werkte de V10 niet goed op ADSL lijnen. Dit issue is opgelost
  • Het is nu mogelijk om onafhankelijk van je eigen WiFi de gast WiFi aan en uit te zetten
  • Issue waardoor het kon voorkomen dat de datum en tijd niet goed wordt weergegeven is opgelost

icon

Beste antwoord door Erik_ 15 december 2017, 16:32

Ervaar je problemen met wegvallende wifi? Dat kan kloppen, we ervaren een storing. Check het speciale topic dat we hiervoor hebben aangemaakt. Daarin zullen we updates geven zodra die er zijn.

Bekijk origineel

300 reacties

Beste Koen, Wordt hiermee ook de onlangs ontdekte WPA2 kwetsbaarheid verholpen?
Reputatie 7
Badge +21
Dag @Rico61, dit is een reguliere update die losstaat van de kwetsbaarheid in het WPA2 protocol die onlangs in het nieuws was.
Reputatie 7
Badge +29
Wordt hiermee mijn Experiabox herstart?

In iedergeval top dat er een changelog gepost wordt! Dat stel ik erg op prijs!

Robin
Reputatie 7
Badge +21
Dat wel Robin, een jaar uptime ga je dus niet redden vrees ik 😉
Reputatie 6
Koen schreef:

Vanaf vandaag tot en met eind november gaan we gefaseerd softwareversie T03.2 voor de Experiabox V10 uitrollen!

• Het is nu mogelijk om onafhankelijk van je eigen WiFi de gast WiFi aan en uit te zetten

Dus als ik het goed begrijp kun je dan het particuliere netwerk uitschakelen (bijv vanwege eigen router) maar het gast netwerk activeren voor gasten?
Dat zou mooi zijn 😉 nu ging het gasten netwerk namelijk uit toen ik het particuliere netwerk uit heb gezet vanwege eigen router.

Kunnen we de firmware update ook forceren? (factory reset?)
Reputatie 7
Badge +29
Ja! Dat is precies wat ze bedoelen volgensmij. Erg handig!

Dat laatste is nog niet bekend maar er is wel een manier om daar achter te komen 🙂
Reputatie 7
Badge +13
Koen schreef:

• In sommige gevallen werkte de V10 niet goed op ADSL lijnen. Dit issue is opgelost
  • Issue waardoor het kon voorkomen dat de datum en tijd niet goed wordt weergegeven is opgelost

Zijn er ook nog kleinere wijzigingen of is wat hier boven staat de enige?
Reputatie 7
Francois schreef:

Koen schreef:

Als dat het enige is, dan ben ik geneigd KPN de rug toe te keren.
Er zijn lang, heel lang geleden een aantal verbeterpunten geformuleerd waarvan er tot nu toe slechts één gerealiseerd is. En het allerergste is misschien nog wel dat andere varianten van de firmware al wel een paar van die verbeterpunten bevatten. Erg moeilijk kan het dus niet zijn.
Reputatie 7
Badge +14
Ik ben van mening dat alle beetjes helpen. Ik vindt het in ieder geval goed dat er een changelog geplaatst wordt. Alle verbeteringen zijn hartelijk welkom.
Reputatie 7
Als op mijn Android apparaten de knop in het rode cirkeltje nog steeds niet werkt met die nieuwe firmware, dan is dat diep triest, de melding van de bug is al ruim een jaar oud.

Als het nog steeds niet mogelijk is om meer dan 10 DHCP bindings vast te leggen met die nieuwe firmware dan ben ik diep diep teleurgesteld. De belofte dat dat zal komen dateert al uit de pilot fase van de V10.
Nee, dat betekent dat ik nog meer aandacht zal gaan vragen voor dit topic en dat de V10 zo spoedig mogelijk in een kartonnen doos op zolder terecht zal komen.
Reputatie 6
wjb schreef:

Als op mijn Android apparaten de knop in het rode cirkeltje nog steeds niet werkt met die nieuwe firmware, dan is dat diep triest, de melding van de bug is al ruim een jaar oud.

Als het nog steeds niet mogelijk is om meer dan 10 DHCP bindings vast te leggen met die nieuwe firmware dan ben ik diep diep teleurgesteld. De belofte dat dat zal komen dateert al uit de pilot fase van de V10.
Nee, dat betekent dat ik nog meer aandacht zal gaan vragen voor dit topic en dat de V10 zo spoedig mogelijk in een kartonnen doos op zolder terecht zal komen.

+1 voor WJB! 🙂 ik ben het volkomen met hem eens. Gisteren geprobeerd de update geforceerd (factory reset) binnen te halen. Is helaas mislukt. Kennelijk werkt dat dit keer niet 😞
Reputatie 1
Hoe kan je geforceerd upgraden?
Reputatie 4
Badge +5
oei oei nu al schrik voor nu werkt alles goed hoop dat ik r weinig van ga merken ahahahaha
Reputatie 6
PanaromicTiger schreef:

Hoe kan je geforceerd upgraden?

Dat is mij niet gelukt dus ik ben bang dat het dit keer niet kan 😞 normaal kon dat door een 'factory reset' uit te voeren.
Reputatie 7
Badge +29
Ik denk wel dat dit dit keer kan, maar dat het daar nog te vroeg voor is.
Reputatie 7
Badge +21
Francois schreef:

Andere wijzigingen in functionaliteit zijn er in deze update niet.
Reputatie 7
Koen schreef:

Francois schreef:

Andere wijzigingen in functionaliteit zijn er in deze update niet.

Zucht...

Hoeveel jaar moet het duren voordat simpele dingetjes, zoals die twee issues van een paar berichten terug, eindelijk eens door KPN gerealiseerd gaan worden.
Ik heb het zo langzamerhand echt gehad met het intelligentie coëfficiënt van sommige KPNers.

Ik vraag me ook af wat voor een zin het heeft om deel te nemen aan pilots en mee te denken over verbeteringen van een product als er keer op keer toch niets mee gedaan wordt.

De V10 is bij deze gedoemd om in de vuilnisbak te belanden.
Reputatie 6
Is er eigenlijk al iemand die de update heeft? 😜
Reputatie 7
Badge +16
RobinFlikkema schreef:

Robin

@Koen_1, ik zou graag zien dat ie ook laat zien hoeveel dagen die V10 online is. Want zie maar aan die print screen van Robin: 5004 uur.
Reputatie 4
Badge +2
Allen, ik ben blij dat KPN actief bezig is om verbeteringen door te voeren aan de V10. Wat het aantal vaste DHCP adressen betreft. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat graag zouden willen, maar in dat soort complexere omgevingen, zou ik zelf toch al kiezen voor een losse DHCP server die de boel managed. De Experiabox V10 is mijns inziens een topper vergeleken met de V8 die ik hiervoor had, maar is en blijft toch maar een router voor huis tuin en keuken toepassing. Veel mensen configureren dat ding niet eens.

Bedankt voor het bericht en hoop snel ook andere oplossingen te zien (zoals een fix voor KRACK).
Reputatie 7
RobinFlikkema schreef:

Robin

Dat haal ik never nooit, want regelmatig vindt hier - al dan niet aangekondigd - onderhoud plaats (een paar weken geleden nog) en wordt de EB opnieuw gestart.
Reputatie 7
Badge +13
@Koen_1 wanneer komt de update beschikbaar voor geforceerd (factory reset) update?
Reputatie 7
Badge +16
@Koen_1, wat zit er in die update?
Reputatie 7
Badge +13
@Dennis Schreve
dit zijn de enige wijzigingen in de update
* Het modem kan niet meer vastlopen bij extreem veel FON connectie aanvragen
* In sommige gevallen werkte de V10 niet goed op ADSL lijnen. Dit issue is opgelost
* Het is nu mogelijk om onafhankelijk van je eigen WiFi de gast WiFi aan en uit te zetten
* Issue waardoor het kon voorkomen dat de datum en tijd niet goed wordt weergegeven is opgelost
Reputatie 7
Badge +10
Klinkt als een bugfixes update met geen enkele future update. Wel jammer, want er hadden wel degelijk meer functies in gekund. (geen zin om hiervoor mijn modem naar de fabriekswaarden te drukken) 😉

Reageer