Beantwoord

Firmware update Experiabox V10 [okt-nov 2017]

• 24 oktober 2017
  • 300 reacties
  • 33138 keer bekeken

Toon eerste bericht

300 reacties

Reputatie 7
Even ter aanvulling op wie mijn vraag wie er een goede router weet.
Het gaat mij vooral om het wifi gedeelte bij een nieuwe router.
Ik kies juist voor een router zonder wifi en voor wifi accesspoints op de locaties waar wifi nodig is. De locatie van de Experia Box (meestal in de meterkast) is vaak absoluut niet optimaal, vooral bij 5GHz wifi. Een router zonder wifi in de meterkast en wifi accesspoints (zoals de KPN WiFi "versterker") in de woonkamer en op de 1e/2e verdieping levert vaak een veel beter resultaat.

Ik woon gelijkvloers en heb dus geen verdiepingen. Ik heb het geluk dat de plek waar de kpn modem nu zit precies in het midden van mijn woning is en als de wifi het doet ik overal goed bereik heb. Een wifi accespoint is dan niet nodig of ik moet de wifi accespoint als algemene wifi gebruiken maar dan zit ik niet aan die van de kpn te denken omdat die nu juist voor heel veel problemen in huis zorgt.
Als je geen glasvezel maar een xDSL aansluiting hebt, dan is het op dit moment nog niet mogelijk om de Experia Box te vervangen door een eigen router. Bij een glasvezelaansluiting is dit wel mogelijk mits je geen vaste telefonie van KPN hebt. Daarbij komt dat die router dan wel multiple vlans aan de WAN zijde moet ondersteunen en dat je een IGMP proxy server kunt configureren. Lang niet alle routers ondersteunen dat.
Je kunt natuurlijk altijd een router als DMZ Host achter de Experia Box plaatsen, maar de vraag is of dat verstandig is nu KPN ook het gebruik van eigen routers moet gaan ondersteunen.
Even ter aanvulling op wie mijn vraag wie er een goede router weet.
Het gaat mij vooral om het wifi gedeelte bij een nieuwe router.
Ik kies juist voor een router zonder wifi en voor wifi accesspoints op de locaties waar wifi nodig is. De locatie van de Experia Box (meestal in de meterkast) is vaak absoluut niet optimaal, vooral bij 5GHz wifi. Een router zonder wifi in de meterkast en wifi accesspoints (zoals de KPN WiFi "versterker") in de woonkamer en op de 1e/2e verdieping levert vaak een veel beter resultaat.

Ik woon gelijkvloers en heb dus geen verdiepingen. Ik heb het geluk dat de plek waar de kpn modem nu zit precies in het midden van mijn woning is en als de wifi het doet ik overal goed bereik heb. Een wifi accespoint is dan niet nodig of ik moet de wifi accespoint als algemene wifi gebruiken maar dan zit ik niet aan die van de kpn te denken omdat die nu juist voor heel veel problemen in huis zorgt.
Als je geen glasvezel maar een xDSL aansluiting hebt, dan is het op dit moment nog niet mogelijk om de Experia Box te vervangen door een eigen router. Bij een glasvezelaansluiting is dit wel mogelijk mits je geen vaste telefonie van KPN hebt. Daarbij komt dat die router dan wel multiple vlans aan de WAN zijde moet ondersteunen en dat je een IGMP proxy server kunt configureren. Lang niet alle routers ondersteunen dat.
Je kunt natuurlijk altijd een router als DMZ Host achter de Experia Box plaatsen, maar de vraag is of dat verstandig is nu KPN ook het gebruik van eigen routers moet gaan ondersteunen.

Ik heb een xDLS aansluiting. Ik denk dat de oplossing voor mij een wifi accespoint is en dan de wifi van de Experia Box uitschakelen. Dan heb ik hier in huis weer tevreden gezichten want zoals de wifi van de Experia Box nu is geeft veel gezeur hier in huis, Ik moet de Experia Box vaak herstarten wat ook de vaste aansluitingen en tv aansluiting even uit en weer aan zet. Ik wil hier geen frustraties meer over en moet het zo maar oplossen.
Reputatie 7
Ik denk dat de oplossing voor mij een wifi accespoint is en dan de wifi van de Experia Box uitschakelen. Dan heb ik hier in huis weer tevreden gezichten want zoals de wifi van de Experia Box nu is geeft veel gezeur hier in huis, Ik moet de Experia Box vaak herstarten wat ook de vaste aansluitingen en tv aansluiting even uit en weer aan zet. Ik wil hier geen frustraties meer over en moet het zo maar oplossen.Ik wil je niet teleurstellen, maar het issue met de V10 zit niet in de wifi maar dieper. Het gebruik van een wifi accesspoint zal het probleem dan ook niet verhelpen.
Reputatie 2
Als je de WiFi van de Expedia box uitschakelt en de DHCP niet gebruikt dan is de kans groot dat je geen problemen hebt. Via een vaste netwerkaansluiting werkt alles toch goed? Ik zie geen reden waarom een losse router niet goed zo werken.
Ik denk dat de oplossing voor mij een wifi accespoint is en dan de wifi van de Experia Box uitschakelen. Dan heb ik hier in huis weer tevreden gezichten want zoals de wifi van de Experia Box nu is geeft veel gezeur hier in huis, Ik moet de Experia Box vaak herstarten wat ook de vaste aansluitingen en tv aansluiting even uit en weer aan zet. Ik wil hier geen frustraties meer over en moet het zo maar oplossen.Ik wil je niet teleurstellen, maar het issue met de V10 zit niet in de wifi maar dieper. Het gebruik van een wifi accesspoint zal het probleem dan ook niet verhelpen.

Ai dat is nauw jammer. Ik kan dus nog beter even afwachten.
Reputatie 7
Ik denk dat de oplossing voor mij een wifi accespoint is en dan de wifi van de Experia Box uitschakelen. Dan heb ik hier in huis weer tevreden gezichten want zoals de wifi van de Experia Box nu is geeft veel gezeur hier in huis, Ik moet de Experia Box vaak herstarten wat ook de vaste aansluitingen en tv aansluiting even uit en weer aan zet. Ik wil hier geen frustraties meer over en moet het zo maar oplossen.Ik wil je niet teleurstellen, maar het issue met de V10 zit niet in de wifi maar dieper. Het gebruik van een wifi accesspoint zal het probleem dan ook niet verhelpen.Ai dat is nauw jammer. Ik kan dus nog beter even afwachten.Helaas is het niet anders.
Volg je het centrale topic t.a.v. deze problematiek al.
Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731
Reputatie 1

Reputatie 1
Een bekabeld accespoint helpt wel degelijk, ik heb er 1 op zolder daar heb ik totaal geen wifi problemen. ik ervaar alleen problemen met de wifi die de V10 uitzendt.
Hoe zit het met bug fixes of firmware updates? Ik zit nog steeds met een V10 die regelmatig uitval heeft van WiFi. Wat kan ik er zelf aan doen? Natuurlijk heb ik de standaard stappen van KPN met de selfcare tool al doorlopen. Het apparaat doet het dan wel weer, MAAR binnen een week valt wifi weer uit. Graag een oplossing!

Is er al wat meer bekent want ik ben het eigenlijk zat om mijn V10 elke dag opnieuw te moeten opstarten omdat de wifi wegvalt. Ook al was alleen, zoals u zegt het dieperliggend probleem opgelost, want dan kan ik een losse accespoint kopen.
Is er anders een modem die ik zelf kan aanschaffen zodat ik van het probleem af ben. Ik heb gewoon een xDLS aansluiting met alles in één pakket.
Ik heb op advies, ergens in de teksten het 5 gHz gedeelte uitgezet. Werk nu al enkele dagen zonder problemen. Proberen waard dus...
Toch lijkt Jodok een punt te hebben. Waarom niet gewoon een extern acces point. Ook al zit het dieper in het apparaat. Het is alleen het wifi deel dat niet in orde is. Neem een goede ap. In ieder geval proberen waard. Misschien kan iemand tijdelijk zo'n apparaat lenen en testen. Bovendien lijkt mijn extra wifi point van KPN op een andere verdieping gewoon te werken. Zit met draadje aan v10 vast.
Misschien iets voor de heren bij KPN om te proberen. Schakel in v10 de wifi helemaal uit en koppel de KPN wifiversterker aan de v10 met een draadje. Hoe is dan het resultaat??
Reputatie 7
Het is alleen het wifi deel dat niet in orde is.En dat is dus niet waar, ook bij apparaten aangesloten via een accesspoint kan dit fenomeen optreden.
Reputatie 7
Badge +12
@wjb, ik heb de WiFi van de v10 uitgeschakeld en maak enkel gebruik van AP’s. Ik ervaar geen enkel probleem. Nooit gehad ook.
Reputatie 2
Badge
Hier ook geen enkel probleem, gebruik van de V10 alleen het 5 Ghz. gedeelte., 2.4 Ghz.uitgeschakeld
Reputatie 7
Dat kan prima, er zijn er zelfs velen die gewoon de wifi van de V10 gebruiken en geen problemen ervaren.
Ik heb de wifi van de V10 volledig uit staan en maak alleen gebruik van wifi accesspoints. Toch heb ik last van het in dit topic behandelde fenomeen.
Gelukkig is de frequentie dat het probleem optreedt wel lager sinds de firmware van onze V10 gedowngrade is naar T03.0, maar zelfs nu is het nog niet volledig verholpen.
Reputatie 7
Badge +12
Apart dat het probleem ogenschijnlijk zo willekeurig optreedt. Als het met een rollback naar T0.30 niet volledig is opgelost dan is het probleem dus niet of slechts deels firmware-afhankelijk, toch? Begrijp nu ook waarom het lastig op te lossen is voor KPN. Ik zit op het moment van schrijven zelfs nog op T0.32 overigens.
Ik heb zoals eerder gemeld vorige week 5 gHz uitgezet. Had gisteravond wel interessante ontwikkeling. Einde van de middag viel WiFi toch weer uit, BALEN. Maar na het eten bleek de verbinding uit zichzelf weer te zijn hersteld...
Reputatie 7
In het centrale topic over de Wi-Fi-storing wordt er gewag van gemaakt dat KPN nu ook de relatie met Google op dit gebied onderzoekt.
Reputatie 3
Een week of 3 verder, zijn bij mij deze zaken iedere dag 100% gelijk :

Om ~18:00 uur ga ik mijn Surface (v2) gebruiken; deze heeft dan in principe geen verbinding met WiFi. Scherm aanraken helpt, maar dat is voor een minuut of zo (er behoren automatisch zaken op het scherm te verschijnen, maar dat gebeurt niet meer na weggevallen WiFi). Je ziet verder geen meldingen behoudens "opnieuw verbinden" na aanraken scherm.

In het modem click ik WiFi uit, druk op "Toepassen", click WiFi weer aan + Toepassen en daarna kan ik er steevast in elk geval 3-4 uur tegen. Ik weet niet wanneer de verbinding weer wegvalt (ja, de volgende dag 18:00 is ze weer weg). Hierna zet ik de 2.4GHz uit. Ik doe dit omdat ik bijna zeker weet dat als ik die aan laat, het probleem er in 10 minuten weer is.

Het bovenstaande werkt steevast niet als ik de router (html) pagina verlaat. Wegkruisen lijkt voldoende om geen effekt te hebben. Ik vind dit zo raar dat het toch toeval zou kunnen zijn. Expliciet uitloggen, zelfde verhaal. Alleen de pagina laten staan (minimalisern op taskbar is OK) helpt om de verbinding weer te hebben en houden voor de avond.

En zo gaat het nu dus elke dag.
Ja, op gisteren na; Toen ik gisteren na uitzetten de WiFi weer aanzette, verscheen er een error op het scherm (No Response from Server o.i.d. met het idee dat de router de server is) en bleek het hele ding zich te rebooten. Ik moest mijn wachtwoord opnieuw invoeren (eerst zonder wachtwoord inloggen) en ik zou denken dat ik op de e.o.a. manier de fabrieksinstellingen had weten te vinden (is niet zo).
Vandaag bleek dat m'n port-forwarding er niet meer in stond, evenals de RDP instelling die ik had (beiden voor IPv4).
Na de update naar de update versie V1.01.00T03.2 vaak geen internet op 2.4 GHz en nu ook regelmatig uitval de vaste aansluiting d.w.z hikkende TV en downloads die er gewoon mee stoppen na een reset is het even weer goed en dan begint het feest opnieuw.
Nog geen jaar lid en denk dat ik in Mei weer verander naar T-Mobile goedkoper plus Fox sport 1 is het niet beter dan in ieder geval een stuk goedkoper.
Wat een erbarmelijke service als ik al deze verhalen lees.
Reputatie 7
Badge +18
Beste @Brombeer47, wat vervelend dat je problemen ervaart met WiFi. Maar er is een storing gaande met de Wifi. Ik mag aannemen dat je de Experiabox V10 hebt? Lees deze topic maar eens. Daar kun je ook je reacties op kwijt.
Als op mijn Android apparaten de knop in het rode cirkeltje nog steeds niet werkt met die nieuwe firmware, dan is dat diep triest, de melding van de bug is al ruim een jaar oud.

Als het nog steeds niet mogelijk is om meer dan 10 DHCP bindings vast te leggen met die nieuwe firmware dan ben ik diep diep teleurgesteld. De belofte dat dat zal komen dateert al uit de pilot fase van de V10.
Nee, dat betekent dat ik nog meer aandacht zal gaan vragen voor dit topic en dat de V10 zo spoedig mogelijk in een kartonnen doos op zolder terecht zal komen.

Hier geldt dezelfde teleurstelling, zou fijn zijn als er eindelijk aandacht aan gegeven wordt dan wel kenbaar welke prioriteit dit wel/niet heeft voor het developer team van KPN.

@K P N, zou fijn zijn als er meer duidelijkheid komt wat te verwachten in DHCP reserveringen..
Reputatie 6
Badge +8
Goede vraag! Ik zou inderdaad verwachten dat dit het idee erachter was. Ik vraag dat na, maar weet niet hoe snel ik daar een antwoord op heb. De jongens hebben het best druk op het moment :D

Blijkbaar was mijn vraag zo goed en moeilijk dat een reactie uitblijft. Jammer dat KPN niet gewoon eerlijk durft toe te geven dat ze het fout hebben getest en dat het niet werkt :(

Als op mijn Android apparaten de knop in het rode cirkeltje nog steeds niet werkt met die nieuwe firmware, dan is dat diep triest, de melding van de bug is al ruim een jaar oud.

Als het nog steeds niet mogelijk is om meer dan 10 DHCP bindings vast te leggen met die nieuwe firmware dan ben ik diep diep teleurgesteld. De belofte dat dat zal komen dateert al uit de pilot fase van de V10.
Nee, dat betekent dat ik nog meer aandacht zal gaan vragen voor dit topic en dat de V10 zo spoedig mogelijk in een kartonnen doos op zolder terecht zal komen.

Het is belachelijk dat beide punten niet worden opgepakt en opgelost. Het is nog belachelijker dat er een belofte is gedaan over de mogelijkheid dat er meerdere DHCP IP's mogelijk zijn (meer dan 10) en dat KPN nu doodleuk zegt 'Nee, staat niet op de planning dus komt niet'.

Reageer