Beantwoord

Firmware update Experiabox V10 [okt-nov 2017]

Toon eerste bericht

300 reacties

Reputatie 1
Badge
Begrijp het. Hier was het de Iphone die het eerst plat ging daarna de samsungs en dan de rest die op de v10 zaten. Nu zit alles op de wifi versterker en geen probleem. Kan je dat aanraden als voorlopige oplossing. Aansluiten op Lan(gele poort) en de v10 wifi uitzetten.
De problemen die ik hier lees met de Wifi komen mij helaas bekend voor. Sinds 1 a 2 weken valt ook geregeld de wifi opeens weg. Dit is voornamelijk bij mobiele apparaten als telefoons maar komt ook voor bij de soudbar of chromecast. Eerder nooit last van gehad. Het wijzigen van kanaal of aan/uitzetten van telefoon wil nog weleens werken maar niet voor lang. Hopelijk kan @Kpn hier snel op reageren.
Reputatie 1
Heb uit nood/test gisteravond het gasten wifi netwerk eens aangezet, wonderwel had ik daar ineens wel een stabiele verbinding mee. Even afwachten of dit vanavond bij thuiskomst ook werkt! De 5gb gaat wel snel erdoorheen op deze manier...
Reputatie 1
Badge
Ik heb zo'n zelfde soort ervaring dat ik wel op mijn Eigen Fon kan maar niet op de rest.????????
Reputatie 7
@rob00, ik hoop dat je beseft dat er wel verschil is tussen KPN Fon en het gastnetwerk van de V10?! 🤔 .
Reputatie 1
Badge
@Henk2304 Jazeker dat besef ik heel goed. Bij mij staat op dit moment gastennetwerk uit maar Fon nog aan. Gaf alleen maar aan dat ik niet op eigen netwerk kon komen maar wel op (eigen) fon.
Reputatie 7
Ook ik vertrouw de V10 niet meer.
Het lijkt er op dat de wifi erg instabiel geworden is.
Ook lijkt de DHCP server volledig van slag en zie ik IP adressen uitgegeven worden in ranges die vreemd zijn gezien het feit dat het meerendeel van de apparaten altijd wel binnen de DHCP lease weer aangesloten zijn zodat het IP adres eigenlijk niet zou moeten wijzigen. Toch lijkt dit wel te gebeuren sinds de firmware update.

Ik hoop dat iemand van het KPN Webcare team deze problematiek op zeer korte termijn bij het modem developmentteam wil aankaarten want er lijkt wel het één en ander mis te gaan.
bij mij werkt wifi ook zeer slecht via de v10 met de nieuwe Firmware. zowel laptop als iphone.

bekabeld gaat alles goed, Atv, xbox, pc

Ook hier helaas behoorlijk last van de bovenstaande problemen. Ook hier na jaren van probleemloze en stabiele verbinding valt wifi geregeld weg, vooral op mobiele apparaten als telefoons en laptops. Probleem bestaat nu een paar weken en lijkt inderdaad na de firmwareupdate te zijn ontstaan. Hulp via webcare is tot nu toe veel te algemeen en het aanpassen van de kanalen helpt niet.

Via webcare wordt weer verwezen naar de mededelingen die hier in dit topic gedaan worden, in dit topic wordt weer gehoopt dat KPN met een snelle oplossing komt. Op deze manier worden de 4G-databundels razendsnel verslonden.

Kan KPN hier in ieder geval een tussenstand geven? Is het probleem erkend en wordt gezocht naar een oplossing?
Reputatie 7
Derdamjaan schreef:

Kan KPN hier in ieder geval een tussenstand geven? Is het probleem erkend en wordt gezocht naar een oplossing?

@Koen_1?
Reputatie 7
@ErikFocus?
Reputatie 2
Hier helaas nog een gebruiker met dezelfde klachten!!!! Kpn waar blijft de opvolging?
Hier ook hetzelfde verhaal. S6 maakt overal verbinding met wifi. Behalve thuis continue verificatiefout. Laptop en dergelijke geen problemen. Alleen met mijn mobiel. @Kpn een update zou prettig zijn ??
Reputatie 2
Ik heb nog 2 wifi versterker. Daarop werkt wifi wel goed dus heb wifi op de v10 nu maar uitgezet als plakband oplossing.
Reputatie 7
ErikJonkman schreef:

Ik heb nog 2 wifi versterker. Daarop werkt wifi wel goed dus heb wifi op de v10 nu maar uitgezet als plakband oplossing.

Ook ik heb al een aantal dagen de 5GHz wifi van de Experia Box uit staan om het probleem te omzeilen. Ook wij hebben nog voldoende dekking voor 5GHz via onze EDIMAX CAP 1200's.
Badge
Ik heb hetzelfde probleem. Op de voor mij lege 5GHz band is totaal geen verbinding mogelijk. Waardeloos natuurlijk omdat de 2.4GHz band volledig vol zit met buren.
Reputatie 1
Remd schreef:

Hier ook hetzelfde verhaal. S6 maakt overal verbinding met wifi. Behalve thuis continue verificatiefout. Laptop en dergelijke geen problemen. Alleen met mijn mobiel. @Kpn een update zou prettig zijn ??

Hier nogsteeds zelfde klachten, niets heeft geholpen: volledige reset modem, telefoon, gastennetwerk, 5ghz uitschakelen, 2.4 ander kanaal. Soms tijdelijk gevoel dat iets helpt, na 24 uur steeds zelfde problemen.
Welk os draait op je S6, android 8.0?
Reputatie 1
Heb trouwens ook vaak dat er wel connectie met wifi lijkt, maar dit super traag of geen verbinding is..
Hier hetzefde probleem. Is er iets bekend of er een oplossing komt en wanneer? Elke dag ongeveer 3 keer mijn experia box herstarten vind ik niet echt werkbaar.
Hier hetzelfde probleem, nadat we even weg zijn geweest hebben de telefoons geen verbinding meer en moet ik het modem weer uit/aan zetten.

Dit duurt nu al zo'n 5 dagen, hopelijk komt er snel een oplossing!
Reputatie 7
Zet het kanaal van de 5GHz wifi eens op Channel 36,40,44,48.
Dit kan je instellen op http://mijnmodem.kpn (WiFi pagina).
Maakt dat nog verschil?
Reputatie 1
Badge
@wjb Je kan ieder kanaal kiezen dat je wil maar het maakt helaas geen verschil. Ik heb de 5ghz uitgezet en de 2.4 aan gelaten die houdt het het langste vol, soms zelfs wel paar dagen. Verder alles via de wifi versterker die via draad is aangesloten. Wifi versterker gaat probleemloos.
Inmiddels wel bericht had van KPN dat het probleem onderkend is en dat er hard aan oplossing wordt gewerkt en zo snel mogelijk nieuwe uitrol firmware komt. Vraag me wel af of een terug rol van de firmware niet beter zou zijn.
Reputatie 7
rob00 schreef:

...Inmiddels wel bericht had van KPN dat het probleem onderkend is en dat er hard aan oplossing wordt gewerkt en zo snel mogelijk nieuwe uitrol firmware komt...

Van wie binnen KPN heb je dat vernomen?
Het zou KPN sieren als ze in dit topic een reactie zouden plaatsen.
Rikkies schreef:

Remd schreef:

Hier nogsteeds zelfde klachten, niets heeft geholpen: volledige reset modem, telefoon, gastennetwerk, 5ghz uitschakelen, 2.4 ander kanaal. Soms tijdelijk gevoel dat iets helpt, na 24 uur steeds zelfde problemen.
Welk os draait op je S6, android 8.0?

7.0
Reputatie 1
Badge
wjb schreef:

rob00 schreef:

...Inmiddels wel bericht had van KPN dat het probleem onderkend is en dat er hard aan oplossing wordt gewerkt en zo snel mogelijk nieuwe uitrol firmware komt...

Van wie binnen KPN heb je dat vernomen?
Het zou KPN sieren als ze in dit topic een reactie zouden plaatsen.

Ik weet niet of ze dit ook gebruiken om te berichten. Maar ik kreeg een reactie van KPN-webcare via Twitter. Was iemand die echt zijn uiterste best heeft gedaan heeft om me te helpen. Echt super. Helaas als lukte het niet om de bekende redenen. Ik wees hem op dit item en hij/zij liet me weten dat het inmiddels bekend is en dat er aan gewerkt wordt.
Het zou inderdaad fijn zijn als ze een bericht zouden sturen met info omtrent deze problemen. Nu zitten we allemaal in het ongewisse.

Reageer