News

Firmware Update V10A v5.00.31_build420

  • 2 December 2019
  • 92 reacties
  • 14351 keer bekeken
Firmware Update V10A v5.00.31_build420
Reputatie 7
Badge +30

Heuglijk nieuws! In de komende twee weken zullen we nieuwe firmware voor de Experia Box V10A uitrollen.

Deze firmware heeft versienummer v5.00.31_build420 en bevat de volgende features/updates:

  • De VPN bug is verholpen, iedereen kan weer normaal gebruik maken van alle VPN protocollen
  • Gastnetwerk toegevoegd
  • FON toegevoegd
  • IPv6 pagina in de instellingen zodat je deze, lokaal, zelf aan of uit kunt zetten
  • Automatische kanaalselectie (ACS) voor 2,4 Ghz kiest alleen tussen kanaal 1, 6, en 11
  • Automatische kanaalselectie voor 5 Ghz: Dynamic Frequency Selection actief in de nacht (02:00-05:00). DFS detecteert of er radar actief is in de buurt (te herkennen aan specifieke pulsen in het signaal) en zal dan het kanaal veranderen.
  • Kanalen 120-128 toegevoegd voor 5 Ghz wifi
  • Verbeteringen in de wifi driver
  • Verder is de V10A met deze update ook geschikt voor klanten met Sneller Internet Buitengebied. Let op: voor we de V10A hier ook daadwerkelijk voor gaan gebruiken moeten er nog wat aanpassingen gedaan worden in ons netwerk. Wanneer we dan ook V10A's uitleveren aan nieuwe SIB klanten, of SIB klanten die al een V10A hebben geen V10 meer sturen, is nog niet definitief te zeggen. 

 

Als je een V10A hebt krijg je de nieuwe firmware ergens in de komende twee weken op je apparaat geïnstalleerd. Als je niet wilt wachten, je kunt de update forceren door je Experia Box een fabrieksreset te geven. 

Deze firmware update geldt alleen voor KPN, niet voor Telfort. 

 

Heb je vragen, opmerkingen etc… Stel ze hieronder vooral :)

 

Antwoorden op gestelde vragen, geplaatste opmerkingen:

 

  • Lost dit de problemen met port forwards (overschrijven, veranderen) op?
    Ja.

 

Laatste update van de tekst: 6-12-2019 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

92 reacties

En de andere vraag is hoe log ik in op de router hij zegt verkeerd oassword maar zoals ik lees zou je die niet hoeven in te vullen eerste keer

Reputatie 7
Badge +17

@Hummer99 Ik heb je even onder dit topic gegooid.

  1. Ja, het is mogelijk een gastnetwerk aan te maken. 
  2. Nee, je dient het ‘admin password’ in te voeren.Dit wachtwoord vind je op de sticker van het modem. 

 

Reputatie 1

@Lisa @Hummer99 De handleiding op de website geeft inderdaad aan dat het wachtwoord veld bij de eerste keer inloggen leeggelaten dient te worden, waarna men deze zelf dient uit te kiezen.

Ik heb zelf de V10, en bij mij was dit het geval. Hier staat er dan ook geen admin password op een sticker op het modem.

Reputatie 3
Badge +2

Een paar dingen die mij opvallen zijn:
 

Blanko pagina's als je inlogt op de router of http://prntscr.com/ry1ddl
http://prntscr.com/ry1evn spontaan dat die de webpagina niet kan worden gevonden wanneer je ingelogd bent op de router

Of dit soort dingen http://prntscr.com/ry1n3l

Reputatie 7
Badge +30

Dat is wel vreemd, @Brian Duister.. Merk je op die momenten dan ook dat je internetverbinding wegvalt? Of kan je andere websites dan nog wel gewoon benaderen? Merk je dit vaak? Ik zie dit niet vaak voorbij komen!

Reputatie 3
Badge +2

Dat is wel vreemd, @Brian Duister.. Merk je op die momenten dan ook dat je internetverbinding wegvalt? Of kan je andere websites dan nog wel gewoon benaderen? Merk je dit vaak? Ik zie dit niet vaak voorbij komen!

Dat is dus het vreemde de internet verbinding valt niet weg.
Andere websites blijven gewoon benader baar

Reputatie 7
Badge +21

@Brian Duister. Dit is inderdaad vreemd en heb ik ook nooit eerder gezien. Heb je dit probleem ook wanneer je vanaf een ander apparaat (PC/laptop) jouw ExperiaBox wilt benaderen of in een andere internetbrowser? Zou je dit willen testen als je dit nog niet hebt gedaan? Daarnaast zou ik graag willen weten of je gebruik maakt van het WiFi netwerk thuis of een bekabelde verbinding.

Reputatie 1

Probleem wat ik heb is ook vaag. Heb nu 10 NAT rules aangemaakt en na de 11 nat rule werkt de rest ook niet meer.

Vaak geeft de experiabox alleen maar lege pagina's en moet ik een refresh doen om gewoon alles te zien.

Tevens is er ook het probleem dat als ik iets wijzig in de expreriaBox, al mijn RDP sessie naar het werk wegvallen en zolang ik niets doe met de experiabox blijven de RDP's sessie actief.

Iemand ook dit ondervonden. :-(

Reputatie 7
Badge +30

Wil je de Experia Box eens resetten, Supernova? We hebben in het verleden wel issues gehad met de nat rules en dat daar wat rare dingen mee gebeurden (werkten niet, IP's veranderden). Maar dat zien we tegenwoordig eigenlijk niet meer voorkomen. Als het nog wel gemeld wordt, is het na een reset over het algemeen ook verholpen. En ik vermoed dat de witte pagina's dan ook verleden tijd zijn.

Reputatie 1

Wil je de Experia Box eens resetten, Supernova? We hebben in het verleden wel issues gehad met de nat rules en dat daar wat rare dingen mee gebeurden (werkten niet, IP's veranderden). Maar dat zien we tegenwoordig eigenlijk niet meer voorkomen. Als het nog wel gemeld wordt, is het na een reset over het algemeen ook verholpen. En ik vermoed dat de witte pagina's dan ook verleden tijd zijn.


Tja, als dat de enige oplossing is, nier erg blij mee, moet ik alles er weer opnieuw inzetten.
Maar zal het proberen en laat het weten of het geholpen heeft. ;-(

Ga er even vanuit dat de Instellingen van de Wifi versterkers wel in orde blijven, anders heb ik helemaal erg veel werk waar ik niet op zit te wachten.
 

Misschien moet KPN eens van die ExperiaBoxen af tot nu toe eigenlijk nooit tevreden geweest en heb ze al vanaf V8 gehad en altijd allerlei problemen. Het is jammer dat de FritzBox niet standaard geleverd word of dat je de  keuze heb. Heb de techische helpdesk niet nodig .

 

Reputatie 1

Wil je de Experia Box eens resetten, Supernova? We hebben in het verleden wel issues gehad met de nat rules en dat daar wat rare dingen mee gebeurden (werkten niet, IP's veranderden). Maar dat zien we tegenwoordig eigenlijk niet meer voorkomen. Als het nog wel gemeld wordt, is het na een reset over het algemeen ook verholpen. En ik vermoed dat de witte pagina's dan ook verleden tijd zijn.


Nou gedaan en het helpt dus niet. :-( 

Reputatie 3
Badge +2

@Brian Duister. Dit is inderdaad vreemd en heb ik ook nooit eerder gezien. Heb je dit probleem ook wanneer je vanaf een ander apparaat (PC/laptop) jouw ExperiaBox wilt benaderen of in een andere internetbrowser? Zou je dit willen testen als je dit nog niet hebt gedaan? Daarnaast zou ik graag willen weten of je gebruik maakt van het WiFi netwerk thuis of een bekabelde verbinding.


Gebeurt zowel bekabeld direct op het modem als over wifi maak overigens geen gebruik van de experiabox voor wifi (ubiquiti unifi nanohd & pro)
Wat mij ook opvalt is dat de interface echt soms zwaar traag iets van zich laat zien beginnend op de inlog pagina getest met meerdere browsers (firefox,chrome,safari)

Hoi @Brian Duister . Heb jij een glasvezelverbinding? Is het een idee om de experiabox helemaal te vervangen voor een eigen router?

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Brian Duister . Heb jij een glasvezelverbinding? Is het een idee om de experiabox helemaal te vervangen voor een eigen router?


Geen glasvezel.
VDSL2 en geen andere opties

Reputatie 7

Hoi @Brian Duister . Heb jij een glasvezelverbinding? Is het een idee om de experiabox helemaal te vervangen voor een eigen router?

Geen glasvezel.
VDSL2 en geen andere opties

Heb je bonded VDSL, VPlus of de "gewone" VDSL2?

Zou je de Experia Box willen vervangen door een eigen router?

Met bonded VDSL kan je een FRITZ!Box 7583 huren of kopen.

Met VPlus of "gewoon" VDSL2 kan je een 7590 huren of kopen.

Met een Vigor 165 (VPlus) of Vigor 130 ("gewoon" VDSL2) van DrayTek in full-bridge-mode kan je ook andere routers gebruiken.

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Brian Duister . Heb jij een glasvezelverbinding? Is het een idee om de experiabox helemaal te vervangen voor een eigen router?

Geen glasvezel.
VDSL2 en geen andere opties

Heb je bonded VDSL, VPlus of de "gewone" VDSL2?

Zou je de Experia Box willen vervangen door een eigen router?

Met bonded VDSL kan je een FRITZ!Box 7583 huren of kopen.

Met VPlus of "gewoon" VDSL2 kan je een 7590 huren of kopen.

Met een Vigor 165 (VPlus) of Vigor 130 ("gewoon" VDSL2) van DrayTek in full-bridge-mode kan je ook andere routers gebruiken.

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

Ik heb gewoon VDSL2 en ga een deze dagen overstappen op een fritzbox

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Brian Duister . Heb jij een glasvezelverbinding? Is het een idee om de experiabox helemaal te vervangen voor een eigen router?

Geen glasvezel.
VDSL2 en geen andere opties

Heb je bonded VDSL, VPlus of de "gewone" VDSL2?

Zou je de Experia Box willen vervangen door een eigen router?

Met bonded VDSL kan je een FRITZ!Box 7583 huren of kopen.

Met VPlus of "gewoon" VDSL2 kan je een 7590 huren of kopen.

Met een Vigor 165 (VPlus) of Vigor 130 ("gewoon" VDSL2) van DrayTek in full-bridge-mode kan je ook andere routers gebruiken.

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

Ik heb gewoon VDSL2 en ga een deze dagen overstappen op een fritzbox


Ben overgestapt naar de fritzbox het internet werkt verschrikkelijk veel beter dan de experiabox v10a
Geen rare internet verbinding die er uit klapt. Modem die niet spontaan niet toegankelijk word. Heb zelfs al een upgrade gehad van 56Mbit naar 59Mbit volgens de fritzbox