Firmware update V9

• 9 maart 2015
  • 9 reacties
  • 2245 keer bekeken

Reputatie 7
Ik heb vernomen dat de nieuwe firmware voor de V9 klaar ligt, maar dat er alleen nog geen beslissing genomen is wanneer met de uitrol begonnen wordt.

Mag ik jullie er op wijzen dat KPN ooit beloofd heeft de firmware update voor het einde van 2014 ut te rollen en dat dit vervolgens uitgesteld is naar Q1 2015.

Ondertussen zitten honderden, zo niet duizenden, gebruikers met smart te wachten op de firmware update omdat zij grote problemen hebben met hun Xbox in combinatie met Xbox Live.

Het kan er bij mij niet in dat de uitrol wacht op een "beslissing", te nemen door een organisatie die op de hoogte is van de impact voor velen door uitstel van de uitrol.

Ik zou dan ook verwachten de KPN desnoods een spoedoverleg inlast om deze "beslissing" te nemen.

Ik ga er vanuit dat de firmware update een oplossing biedt voor:

• Problemen met Xbox Live (Full-cone NAT i.p.v. Symmetric NAT)
  • Ontbreken van KPN Fon

9 reacties

Reputatie 7
Je kunt een fabrieksreset doen (via het gaatje 8erin of via de browserinterface). Dat heb ik vanmorgen ook gedaan en na enige tijd gaat dan het update lampje blauw branden. Denk erom dat je zelf aangebrachte instellingen daarmee kwijtraakt (dus die eerst maar ff opschrijven).

Reputatie 7
"Beloofd" is een te groot woord denk ik. Ik dacht dat ze meer hebben aangegeven dat ze verw8ten dat het in Q4 2014 zou gebeuren. Net zoals ze nu verw8en dat het Q1 2015 gebeurt. Harde garanties zullen we wel niet krijgen.

FON zal er wel inzitten denk ik; Full-cone NAT weet ik wel bijna zeker van niet. Maar dat is alleen mijn persoonlijke vermoeden (educated guess zo je wilt :manwink:).

Reputatie 7
En waarschijnlijk is de SIP-server dan ook verdwenen. :(

Jouw "educated guess" ;) zal wel betrouwbaar zijn.

Dat betekent dus wel dat KPN het probleem dat vele klanten ondervinden met Xbox Live volledig negeert.

Ik ben overigens ook benieuwd of de firmware update dan wel een oplossing gaat bieden voor de Apple gebruikers aangezien Bonjour op de V9 ook niet functioneert als één van de betrokken apparaten bekabeld is aangesloten en de andere via de wifi van de V9.

Ook zo'n bug waar KPN al heel lang heel stil over is.

Dat de firmware klaar ligt is geen "educated quess", maar gebaseerd op de uitspraak van Erikfocus op 6 maart 2015 om 11:36u in dit topic.

Aangezien hij van KPN modem ontwikkeling is, mag ik er denk ik wel vanuit gaan dat hij weet waar hij over spreekt. 

Reputatie 7
Met dank aan Johnny_c. :D

Blijven de door jullie verkochte VoiP-toestellen ondersteund worden nadat de SIP-server wellicht ook niet meer beschikbaar is op de V9. 

Kunnen deze VoiP-toestellen ook op de Experia Box V8 aangesloten worden?

Reputatie 7
Nee, de nieuwe versie is V1.01.00T09.9v7

Reputatie 7
Helaas, gewoon nog even wachten, het zal vast niet lang meer duren totdat de nieuwe firmware ook bij jou automatisch geïnstalleerd wordt.

Reputatie 5
Badge +8
http://forum.kpn.com/t5/Internet/Xbox-live-via-Experia-V9/m-p/316913#M34467
Reputatie 1
Badge
Model H368N

Hardware Version V1.02

Software Version V1.01.00T09.4v2

Boot Loader Version V1.01.02 xDSL PHY

Is dit de nieuwste firmware van de V9? Hoe kan ik die anders herkennen?

Reputatie 1
Badge
Kan ik deze zelf downloaden (hoe?) of moet ik wachten totdat kpn het binnenkort doet?

Reageer