Beantwoord

Firmware upgrade Experia Wifi (zwart)

  • 13 May 2021
  • 23 reacties
  • 1276 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hallo,

 

Heb hier 2 Wifi versterkers, zwart waarvan er 1 exemplaar nog geen upgrade heeft gehad. Handmatig een bestand inladen lukt niet. Misschien kan een Moderator een handje helpen. Gegevens staan in mijn profiel

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 15 May 2021, 09:27

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Speedmaster, waar loop je precies tegenaan?
Ik quote mezelf hieronder even de stappen om de firmware handmatig te updaten:

  

Deze staat hier op onze site! Ik heb voor het gemak hieronder het relevante stuk geplakt.
 
Hoe kan ik zelf de software updaten voor de Experia Wifi

Sluit je de Experia Wifi aan op een internet aansluiting die niet van kpn is, dan wordt nieuwe software niet automatisch geïnstalleerd. Als je de onderstaande stappen uitvoert, dan wordt de software in de toekomst wel weer automatisch geïnstalleerd. Hieronder lees je wat je moet doen.

Let op: dit werkt alleen als je Experia Wifi op dit moment firmware 19v2 of lager heeft.

Voordat je begint download eerst deze software en kies ervoor om dit op te slaan op je computer. Pak het gedownloade .zip bestand uit en volg daarna onderstaande stappen.

Voor Windows gebruikers:

1.       Ga naar de Windows Verkenner
2.       Ga naar Netwerk
3.       Dubbelklik onder netwerkinfrastructuur op ExperiaWIFI-…… > de inlogpagina Experia Wifi wordt getoond
4.       Log in met: Gebruikersnaam = admin Wachtwoord = staat onderop bij web password
5.       Ga naar Systeem > firmware upgrade
6.       Klik op button: “bestand kiezen”
7.       Selecteer het bestand dat je gedownload hebt
8. Klik op button “begin handmatige upgrade”

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Software handmatig installeren geeft een foutmelding, heb nu even de foutmelding niet voor handen maar heeft betrekking op een verkeerd versie nummer. Dus handmatig deze update doorvoeren lukt niet.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is gek! Welke firmware versie heeft je wifi experia op dit moment?

Reputatie 7
Badge +9

Dat is gek! Welke firmware versie heeft je wifi experia op dit moment?

Kijk even in mijn profiel, daar staan alle gegevens die je nodig hebt

Reputatie 7
Badge +20

Ah ik zie m staan, bij 19v2 of lager moet het gewoon kunnen. Ik heb er niet zo snel een verklaring voor waarom het niet lukt. Zou je hem eens terug willen zetten naar fabrieksinstellingen, zoveel mogelijk apparaten ontkoppelen van je netwerk en het dan nog eens proberen? Ik ben ook wel benieuwd naar de foutmelding die je krijgt!

Reputatie 7
Badge +9

@Thomas
Foutmelding kan pas aan het eind van de middag of begin van de avond. Mogelijk dat oude Telfort firmware de oorzaak is. 

Reputatie 7
Badge +9

 

Dit is de foutmelding, en het bestand heeft als naam: WE420223-99_1.00.29v4_sign_version.zip

 

Reputatie 7
Badge +24

Begint met "WE" ... dat klinkt als SuperWiFi. Heb je wel het goede bestand?

Reputatie 7
Badge +9

Begint met "WE" ... dat klinkt als SuperWiFi. Heb je wel het goede bestand?


Ik zou zeggen probeer de link in het bericht van Thomas en kijk wat je binnen krijgt…….:smiling_imp:

Reputatie 7
Badge +24

Moet je het zip bestand niet eerst uitpakken? Of doet udat? Of doet u het wel en moet het juist niet?

Reputatie 7
Badge +9

Moet je het zip bestand niet eerst uitpakken? Of doet udat? Of doet u het wel en moet het juist niet?


Ja dat moet uitgepakt worden. Na lang proberen en op alle mogelijk manieren proberen is het ineens gelukt. Vraag mij niet hoe en wat de oplossing is maar heb het nu werkend en de volgende update rolt nu ook binnen.

Reputatie 7
Badge +20

ah top! :sweat_smile: ik zou je zo ook niet kunnen zeggen waar het misging maar de aanhouder wint!

Ik wil mijn oude experiawifi versterkers ook handmatig upgraden maar ik krijg nergens de optie om handmatig een bestand te kiezen, alleen een automatische check. Hoe kan ik toch zelf een firmware laden?

Hallo @ejdb als de versterker actief aangesloten is en werkt, moet deze automatisch kunnen updaten of je kunt handmatig een update doen. De huidige versie is 10041, zie ook onderstaande link:

 

Dank

Hallo @ejdb als de versterker actief aangesloten is en werkt, moet deze automatisch kunnen updaten of je kunt handmatig een update doen. De huidige versie is 10041, zie ook onderstaande link:

 

Dankje Jan, ik had er alleen niet bij gezegd dat ik bij KPN weg ben en ze nu bij mijn nieuwe provider wil gebruiken. Ik had begrepen dat er daarvoor een specifieke firmware geïnstalleerd moet worden maar ik krijg geen mogelijkheid om handmatig een gedownloade firmware te kiezen. Ik zit zelf inderdaad al op 10041

Dank

Hallo @ejdb als de versterker actief aangesloten is en werkt, moet deze automatisch kunnen updaten of je kunt handmatig een update doen. De huidige versie is 10041, zie ook onderstaande link:

 

Dankje Jan, ik had er alleen niet bij gezegd dat ik bij KPN weg ben en ze nu bij mijn nieuwe provider wil gebruiken. Ik had begrepen dat er daarvoor een specifieke firmware geïnstalleerd moet worden maar ik krijg geen mogelijkheid om handmatig een gedownloade firmware te kiezen. Ik zit zelf inderdaad al op 10041

Hallo @ejdb , dan heb je de meest recente versie, die kun je wel bij een andere provider gebruiken, maar worden niet meer ge_updated dan.

 

Reputatie 7
Badge +24

Dankje Jan, ik had er alleen niet bij gezegd dat ik bij KPN weg ben en ze nu bij mijn nieuwe provider wil gebruiken. Ik had begrepen dat er daarvoor een specifieke firmware geïnstalleerd moet worden …

Dat klopt niet. Er is geen andere firmware. 

... maar ik krijg geen mogelijkheid om handmatig een gedownloade firmware te kiezen. Ik zit zelf inderdaad al op 10041

Het is niet mogelijk om handmatig firmware te installeren. KPN bied ook geen firmware aan in de vorm van losse bestanden.

Dankje Jan, ik had er alleen niet bij gezegd dat ik bij KPN weg ben en ze nu bij mijn nieuwe provider wil gebruiken. Ik had begrepen dat er daarvoor een specifieke firmware geïnstalleerd moet worden …

Dat klopt niet. Er is geen andere firmware. 

... maar ik krijg geen mogelijkheid om handmatig een gedownloade firmware te kiezen. Ik zit zelf inderdaad al op 10041

Het is niet mogelijk om handmatig firmware te installeren. KPN bied ook geen firmware aan in de vorm van losse bestanden.

jawel hoor, lees de eerste post in deze thread maar. Misschien dat ze dat nu niet meer doen

Hallo @JanD dus ik kan hem wel koppelen? wordt hij dan opgenomen in een mesh omgeving?

Maar ik kan de firmware nooit meer upgraden als ik niet bij KPN ben? Dat zou niet zo mooi zijn als het gaat om veiligheid op langere termijn

Dankje Jan, ik had er alleen niet bij gezegd dat ik bij KPN weg ben en ze nu bij mijn nieuwe provider wil gebruiken. Ik had begrepen dat er daarvoor een specifieke firmware geïnstalleerd moet worden …

Dat klopt niet. Er is geen andere firmware. 

... maar ik krijg geen mogelijkheid om handmatig een gedownloade firmware te kiezen. Ik zit zelf inderdaad al op 10041

Het is niet mogelijk om handmatig firmware te installeren. KPN bied ook geen firmware aan in de vorm van losse bestanden.

Hallo @Nick83 dat klopt niet, je kunt de firmware handmatig installeren als deze beschikbaar is, mits aangesloten als klant op je KPN-thuisnetwerk.

 

 

Hallo @JanD dus ik kan hem wel koppelen? wordt hij dan opgenomen in een mesh omgeving?

Maar ik kan de firmware nooit meer upgraden als ik niet bij KPN ben? Dat zou niet zo mooi zijn als het gaat om veiligheid op langere termijn

Hallo @ejdb de mesh-functie wordt bij een niet-KPN-provider niet ondersteund.

De versterker wordt nog ondersteund door KPN, maar is niet meer te koop in de consumenten- en zakelijke webshop, dus het model begint een beetje out-of-date te raken. Daar er bij KPN nieuwere opvolgers zijn in de vorm van Superwifi I en Superwifi II die ook draadloos kunnen werken.

Alle apparatuur heeft maar een beperkte technische doorlooptijd.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Nick83 dat klopt niet, je kunt de firmware handmatig installeren als deze beschikbaar is, mits aangesloten als klant op je KPN-thuisnetwerk.

Je kunt bij KPN op de site geen bestand downloaden en in de webinterface van de versterker uploaden om deze zo te installeren. En dat is wat @ejdb begrijp ik:

... maar ik krijg geen mogelijkheid om handmatig een gedownloade firmware te kiezen. 

 

Hallo @Nick83 dat klopt niet, je kunt de firmware handmatig installeren als deze beschikbaar is, mits aangesloten als klant op je KPN-thuisnetwerk.

Je kunt bij KPN op de site geen bestand downloaden en in de webinterface van de versterker uploaden om deze zo te installeren. En dat is wat @ejdb begrijp ik:

... maar ik krijg geen mogelijkheid om handmatig een gedownloade firmware te kiezen. 

 

Hallo @ejdb dat klopt dus precies, want je hebt de laatste software al.

 

Reageer