Beantwoord

Fluctuerende wifi snelheid. V10a en Experia Wifi's

  • 17 September 2021
  • 10 reacties
  • 130 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi, ik weet niet of het door de update komt, maar mijn wifi werkt niet meer zoals het hoort. We hebben sinds een paar weken regelmatig last van trage wifi. Nooit problemen gehad, maar nu is het knudde. Ik heb al gebeld met de klantenservice  het enige dat ik daar kreeg te horen was dat ik superwifi moet aanschaffen. Wij hebben een Experia wifi versterker, die heeft altijd perfect gewerkt, ik heb ook geen interesse om extra geld uit te geven. 

Soms halen we 120 mb/s en soms haal ik de 1 mb/s niet eens.

 

Mvg Vincent Verschuur 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 2 October 2021, 14:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@V.verschuur Welkom op het forum.

Wat irritant dat je wifi verbinding zo wisselend in snelheid is. Hoe lang ervaar je dit probleem al? 

En heb je dit probleem overal in de woning of bepaalde plekken? 

En is zowel de Experiabox als de Experia Wifi al eens gereset? 

Reputatie 1

Hoi Rutger, dit is overal in de woning. Vol wifi bereik, maar internet is langzaam, maar niet altijd. Dit is op alle telefoons, de chromecast blijft wel altijd goed draaien als het eenmaal speelt.

Ik heb de stekkers er al meerdere keren uitgehaald, bij de modem heb ik laatst de resetknop ingedrukt, dit heeft helaas ook niet geholpen. 

Volgens de KPN thuis app hebben we 9 apparaten op het modem aangesloten en 4 op de versterker. Dit betreffen overigens ook apparaten die maar soms worden gebruikt zoals bijvoorbeeld de spelcomputers.

 

Mvg Vincent 

Reputatie 7
Badge +15

@V.verschuur De stroom onderbreken is vaak niet voldoende. Heb je de reset uitgevoerd zoals omschreven in de groene linkjes in mijn vorige reactie? 

Mijn vermoeden is namelijk dat als je een bekabelde snelheidstest uitvoert deze wel snel zal zijn. Er lijkt iets in het wifi netwerk niet helemaal goed te gaan. 

Dus mijn advies is om eerst de Experiabox te resetten en daarna de Experia wifi. Mocht dit het probleem niet oplossen hoor ik het graag en zoeken we verder! 

En is zowel de Experiabox als de Experia Wifi al eens gereset? 

 

Hoi Rutger, dit is overal in de woning. Vol wifi bereik, maar internet is langzaam, maar niet altijd. Dit is op alle telefoons, de chromecast blijft wel altijd goed draaien als het eenmaal speelt.

Ik heb de stekkers er al meerdere keren uitgehaald, bij de modem heb ik laatst de resetknop ingedrukt, dit heeft helaas ook niet geholpen. 

Volgens de KPN thuis app hebben we 9 apparaten op het modem aangesloten en 4 op de versterker. Dit betreffen overigens ook apparaten die maar soms worden gebruikt zoals bijvoorbeeld de spelcomputers.

 

Mvg Vincent 

Hi Vincent,

Wifi heeft heel weinig te maken met Internet. De Experiabox zorgt voor de verbinding tussen de Router/Modem binnenshuis via Wifi en Internet buiten van KPN waarbij jouw Glasvezel of koper aansluiting wordt gemoduleert naar Ethernet (Wifi of UTP kabel) en de router alle verbindingen met bijbehorende beveiliging en besturing regelt. 

Dus de Intennet snelheid moet je echt via een bekabelde aansluiting proberen te testen.

Het resetten is het opnieuw laden van de software van de router. (Die 10 minuten is volgens mij nog uit de tijd toen ze bij KPN nog relais in de telefooncentrale hadden, maar alles gaat niet zo snel bij KPN)

 Heb je dat allemaal al gedaan, dan kan je het beste even de Servicedesk bellen 0800-0402. Dan is er waarschijnlijk gewoon iets met de Bios of zo van dat ding en om die te resetten heb je een Bios nodig. (Dus een ander apparaat). 

Telefooncentrale Youtube

Reputatie 1

@Rutger_  en @CorL 

Dank jullie wel voor het meedenken. Ik heb mijn oude laptop verbonden met een kabel. De speedtest was wel goed, maar het internet op mijn telefoon ook, dus wachten tot de snelheid weer inzakt.

Ik moet een keuring aanvragen bij het CBR. Dan sta je in de wachtrij om in te loggen, ben ik eindelijk aan de beurt, heb ik 2 minuten de tijd om in te loggen. Het is mij niet gelukt binnen die 2 minuten. Ik kon dus opnieuw beginnen, maar dan via 4g. Ik betaal voor 100 mb/sec. Ik zit er niet op te wachten dat ik mijn internetbundel van mijn mobiel moet aanspreken wanneer ik thuis ben. 

De reset via het knopje op de experiabox heb ik gedaan, maar heeft niet geholpen helaas. De laptop heb ik aangesloten op de kabel van de versterker, dat is de enige internetkabel die ik heb.

 

Mvg Vincent 

Reputatie 7
Badge +15

@V.verschuur Excuses voor de late reactie. 

Ik begrijp dus dat de snelheid eventjes goed is maar daarna weer inzakt? De Chromecast blijft dan wel doorspelen. Wordt het internet ook vooral traag op het moment dat de Chromecast afspeelt? 

En heb je een mogelijkheid om de snelheden eens bij de houden op het moment dat de Chromecast niet aangesloten zit? 

Reputatie 1

Hoi @Rutger_ 

Ik heb de KPN thuis app geïnstalleerd. Als de wifi goed is haal ik een snelheid van ongeveer 120 mb/s. Ik denk dat ik weet waarom de snelheid soms traag is. In de thuis app kan ik zien welke apparaten op de modem of op de Experia wifi zitten. Blijkbaar vinden onze telefoons het soms humor om te verbinden met de Experia wifi terwijl we beneden zitten. Deze moet dan door het plafond en door een dikke muur, terwijl de modem aan de andere kant van de deur hangt. Zodra hij overschakelt naar de modem is het internet goed. 

Is daar iets aan te doen, dat hij altijd de juiste wifi pakt?? 

 

Mvg Vincent 

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u misschien een draadloze verbindingset in huis?

En heeft u daar de Experia WiFi's ook achter zitten?

Reputatie 1

@Nick83 

 

Bedankt voor het meedenken. Nee, die heb ik niet. Volgens mij is dat ook voor tv, ik heb alleen internet. 

 

Vincent 

Reputatie 7
Badge +15

@V.verschuur Dat is lastig, dan zit je waarschijnlijk net op de grens van het bereik van de Experia Wifi.

Telefoons houden vaak iets steviger vast aan het netwerk waarmee ze al verbonden zijn.

Is er wellicht een mogelijkheid om de Experia wifi eens een stuk(je) te verplaatsen. Wellicht naar een hoek van de kamer boven? Om te kijken of het de telefoons dan nog lukt om te verbinden?