[FON] probleem met authenticatie server

• 22 februari 2015
  • 7 reacties
  • 1388 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Ik maak af en toe gebruik van de KPN FON hotspots omdat het mobiele signaal soms niet toereikend is om te surfen op het internet. Vorige week was ik vaak in de buurt van FON en heb dus meerdere malen geprobeerd in te loggen. Helaas krijg ik dan een fout, nl. "inloggen mislukt, probleem met de authenticatie server" o.i.d. Afgelopen maandag en woensdag weer geprobeerd, steeds dezelfde melding. Aangezien ik bij meerdere Experiaboxen/FONspots heb geprobeerd in te loggen, denk ik dat het een regionale storing moet zijn.

7 reacties

Reputatie 7
Het zou ook zomaar kunnen zijn dat de bewuste "KPN FON hotspot" geen echte FON hotspot is, maar een cyber crimineel die probeert jouw mobiele verkeer af te tappen om zodoende persoonlijke gegevens (inlog, creditcard, etc.) te bemachtigen.

Zie ook mijn bericht van 3 januari 12:57 in dit topic en de daarin opgenomen verwijzing.

Kijk eens of je zonder inloggen verder wel gewoon Internet kunt gebruiken via die "KPN FON Hotspot".

Als dat het geval is, vermijdt dan absoluut een verbinding via die hotspot, het is dan vast een cyber crimineel.

Doe hier dan ook aangifte van bij KPN en de politie.

Dit is één van de grote "security risks" van FON.

Een gewaarschuwd mens geldt voor twee. :@

Reputatie 3
Badge +3
Ik dacht inderdaad eerst ook aan die mogelijkheid, maar het blijkt toch niet zo te zijn.

Ten eerste gaat het om meerdere FONspots, verspreid over de stad waarmee ik hetzelfde ervaar.

Ten tweede word ik altijd terug naar de KPN FON portal verwezen als ik met een andere site/service probeer te verbinden. Ander verkeer dan HTTP(POP3, IMAP, IRC, P2P) kan ook niet verbinden.

Reputatie 3
Badge +3
Gisteren heb ik weer dezelfde melding gekregen bij het inloggen op de Fon Hotspots. Ik heb er gelijk een screenprint van gemaakt, die ik bij deze hier bijvoeg.

https://

Reputatie 7
Badge +28
Dag Digitimes,

Bedankt voor je melding en de duidelijke screenshot. Ik weet nog niet waardoor dit veroorzaakt wordt. Heeft het voor vorige week wel goed gewerkt? Ik heb een link naar dit topic en je screenshot doorgestuurd naar de Fon-ontwikkelaars. Zodra ik een reactie krijg laat ik het direct weten.
Reputatie 7
Badge +28
Dag Digitimes,

De ontwikkelaars hebben dit probleem nog niet kunnen reproduceren, dit wordt nog verder uitgezocht. Ik hoop spoedig meer nieuws te hebben over de oorzaak en oplossing.
Reputatie 3
Badge +3
Hallo Joran,

Bedankt voor het bericht. Het is me in de afgelopen tijd één keer gelukt om nog in te loggen en internet te gebruiken. Is er al een update mbt een mogelijke oplossing?

Reputatie 7
Badge +28
Tot mijn spijt nog niet. Ik had gehoopt na mijn vakantie een terugkoppeling te hebben. Ik heb navraag gedaan en kom er zo spoedig mogelijk op terug.

-edit- Instant reactie:

Deze foutmelding komt vaker voor als er een probleem is met cachegegevens. Deze zijn te legen via Instellingen > Apps > Alle Apps > KPN Wifi > "Gegevens wissen" onder "Cache." Indien je via de browser verbinding maakt geldt dezelfde route, maar dan kies je voor de Browser-app. Kun je dit nog testen?

Reageer