Beantwoord

Fon Status geblokkeerd

  • 1 November 2019
  • 15 reacties
  • 368 keer bekeken

Hallo,

Ik probeer fon werkend te krijgen, maar lukt niet. Op mijn expiriabox staat fon ingeschakeld.

Maar ik zie dat mijn status geblokkerd is .

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 November 2019, 16:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. En Fon staat echt aan, want ik zie het als netwerk, en ik kan ermee verbinden, maar niet inloggen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Ajn, Cornelis, welkom hier, en excuses voor de vertraging in antwoord.  

 

Cornelis, ik zie dat jij je profiel al hebt ingevuld, dank daarvoor. Ik zie dat je hier ook gisteren nog contact over hebt gehad met de klantenservice. Vanuit dat heb je de Experia Box gereset, maar dat hielp niet. Wat ik hier zie is dat ons systeem niet herkent dat FON actief is op jouw Experia Box. In zo'n geval wordt je account geblokkeerd. Maar, jij geeft aan dat het in je Experia Box wél aanstaat. Dus hier ik ga ik even navraag over doen.

 

Ajn, ik vermoed dat bij jou hetzelfde aan de hand is. Vul alsjeblieft je profiel in en laat even weten als je dat gedaan hebt.

 

 

De online tool voor het aan- en uitzetten van de FON hotspot lijkt wel correct te herkennen wanneer het aan of uit staat, dus een deel van het systeem ziet het, en een ander deel niet. Volgens de persoon van de klantenservice gaat het om een storing die meer mensen treft, en ik krijg bericht wanneer die verholpen is. Ik verwacht niet dat er nog iets is dat ik aan mijn kant kan doen.

Reputatie 7
Badge +30

De kern van het probleem lijkt er in te zitten dat ons interne beheersysteem je Experia Box niet goed kan uitlezen. Dit zie ik ook terug in het feit dat jij nog een oudere versie van de firmware hebt. Die zou zichzelf automatisch moeten updaten. Maar als we geen beheer hebben, dan lukt dit niet. Meestal is een reset voldoende om dit te herstellen. Maar, dat heb je al een keer gedaan en heeft niet geholpen. Ik wil je dan ook vragen om dit nog een keer te doen volgens de stappen hier. Als je die methode al gedaan hebt, probeer het dan via de knop in de Experia Box zelf. Daar kom je door in te loggen op 192.168.2.254. Als je dat nog niet eerder hebt gedaan is het wachtwoord nog leeg. Die moet je dan, na inloggen, zelf kiezen. Eenmaal ingelogd ga je bovenaan naar Instellingen en dan links naar Herstart/Reset. Kies op de pagina dan voor Reset naar fabrieksinstellingen.

 

Wil je laten weten als je dit gedaan hebt, dan check ik hier of de firmware nu wel up to date is. Want als dat dan zo is, zou het met Fon ook goed moeten gaan.

 

Ajn, jij hebt nog niet je profiel ingevuld, maar ik raad je hetzelfde aan.

 

Jouw koppeling koppelt terug aan dit draad.

Ik had het de eerste keer via de resetknop op het apparaat geprobeerd. Nu net via de web interface. De stappen waren heel anders. Het ging bovenaan “Administration”, dan links “System Management”, en dan de knop “Restore Default”. Al mijn instellingen waren weg, zoals bedoeld, maar er lijkt geen verandering te zijn gekomen in het probleem.

Overigens zeg je dat jullie geen beheer hebben, maar nogmaals, de servicetool werkt. Het herkent de instelling correct, en verandert hem correct. Dat is toch net zo goed op afstand.

Jouw koppeling naar 192.168.2.254 is trouwens https, wat niet lijkt te werken op de web interface. Alleen http werkt.

Welke versie hoort de firmware te zijn? Kan je die niet als bestand opsturen? Mijn “Software Version” volgens de web interface is V1.01.00T10.3.

Reputatie 7
Badge +30

De link was inderdaad niet correct, excuses, Cornelis! Ik heb dat aangepast nu voor meelezers. De reset heeft wel geholpen in zoverre dat de Experia Box hier nu goed uit te lezen is. Je firmware is inderdaad up to date. Maar hij blijft hier aangeven dat FON niet aanstaat. En verwijst daarbij steeds weer door naar de servicetool of de webinterface om het aan te zetten. Waardoor ik geen mogelijkheid krijg om hiervoor de technische dienst in te schakelen. Daarom wil ik hier navraag over doen bij de mensen die over FON gaan wat we hieraan kunnen doen. Kun je dan alleen nog wel, voor de zekerheid, checken of je het vinkje ook in de web interface ziet staan?

 

Dat check je via Network (bovenaan) en dan WLAN (links) en dan het subitem Public Wifi. Als daar toch onverhoopt géén vinkje staat, wil je die dan zetten? Bevestig met Submit (onderaan) en geef de Experia Box dan een paar minuten om dit goed te verwerken. Test daarna of Fon dan wel werkt. Als het dan nog niet werkt, of het vinkje stond er al, dan kan ik hier verder achteraan.

Hoi Allemaal,

Hier hetzelfde probleem.

Vinkje staat er nog, Fon laat me nog steeds niet inloggen.

Genetic, welke Experia Box heb jij? Je kan het zien op de web interface (als bijvoorbeeld H368N), of op de fysieke box (als bijvoorbeeld Experia Box V9). Die twee namen komen geloof ik op hetzelfde neer.

En probeer jij net als ik net voor het eerst Fon te gebruiken, of heb je het al eerder gebruikt voordat dit probleem optrad?

Hoi @CornelisR En andere.

Ik gebruik de V 10

Reputatie 7
Badge +30

Met een beetje vertraging, dank voor het checken, Cornelis. En jammer dat jij dit ook ervaart, genetic. Ik heb navraag uitstaan inmiddels dus ik hoop snel meer te kunnen zeggen!

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor je privébericht waarin je aangaf je profiel te hebben ingevuld, @ajnsmits! Ik heb nog geen reactie op mijn navraag van vorige week. Daar heb ik zojuist opnieuw achteraan gemaild, met ook jouw gegevens, ajnsmits, erbij. Ik kom er bij jullie allen op terug zodra ik reactie heb.

Reputatie 4
Badge +3

Hallo @Erik_ ik maar ook, vele andere hebben volgens mijn allemaal het zelfde probleem.

Uit mijn andere post:

https://login.kpn.com

KPN WiFi instellingen

Gaat het niet goed, en blijft op: Status geblokkeerd

Wat je ook doet. (Wifi delen “schuif” aanzetten)

  • Controle in de modem gedaan daarna, KPN Fon staat gewoon aan.
  • Tablet kan gewoon verbinding maken met Wifi - KPN Fon, maar niet inloggen (Https://kpn.portal.fon.com)

https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-fon-account-geblokkeerd-482252#post862287

Reputatie 7
Badge +30

We zien hier inderdaad meerdere meldingen over binnenkomen. Er wordt onderzoek gedaan naar de oorzaak en de oplossing. Maar meer informatie hebben we op dit moment nog niet. Wel hebben we besloten hier een verzameltopic voor aan te maken. Daar zullen we verdere updates plaatsen zodra we ze hebben.

Hallo,

Ik probeer fon werkend te krijgen, maar lukt niet. Op mijn expiriabox staat fon ingeschakeld.

Maar ik zie dat mijn status geblokkerd is .

Hij doet het, bedankt