Beantwoord

Fon uitzetten op de Experia H368N

• 13 mei 2015
  • 11 reacties
  • 905 keer bekeken

Goedemiddag,

Hoe kan ik controleren of FON aanstaat op de Experiabox H368N en hoe kan ik het vervolgens uitzetten? De opties die genoemd worden in het Forum hebben allemaal betrekking op andere modellen van de experiabox.

Met vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord door Henk2304 13 mei 2015, 15:07

De H368N is een V9. Daarvoor is Fon beschikbaar als je de nieuwste firmware hebt (V1.01.00T0​9.7). Als die optie er nog niet is heb je die nieuwe firmware dus nog niet en ook nog geen Fon. De firmware wordt in staffels verspreid en je komt waarschijnlijk vanzelf aan de beurt. Je kunt het forceren door een fabrieksreset uit te voeren (puntig voorwerp in de reset opening duwen totdat de EB reset), maar dan ben je wel alle eventuele eigen instellingen kwijt.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Knipsel.JPG

Reputatie 7
Waarom zo je het willen uitzetten? Qua prioriteit staat Fon helemaal 8eraan in het rijtje (dus na telefonie, iTV en internet). En daarbij is de snelheid via Fon ook nog eens beperkt tot 2 Mb/s. Je zult er dus hoegenaamd geen hinder van hebben. Ook qua beveiliging is er geen probleem. Fon is van je eigen interne netwerk gescheiden en niemand kan daar via Fon toegang toe krijgen.

Door je aan te melden voor Fon kun je zelf daar ook gebruik van maken als je niet thuis bent, zelfs in het buitenland (dat laatste alleen als op je eigen ExperiaBox Fon geactiveerd is).

Maar als je het toch wilt uitzetten dan staat dat hier beschreven.

Helaas ITVkijker,

Die optie is er bij mij niet!

groet.

LittleSnapper.png

Hoi Henk2304,

Zoals ik schreef gelden deze stappen voor andere modellen experiaboxen en niet voor degene die ik heb staan (H368N).

Groet,

Daniel

PS: En ... de optie is er niet in mijn menu.

LittleSnapper.png

Reputatie 7
De H368N is een V9. Daarvoor is Fon beschikbaar als je de nieuwste firmware hebt (V1.01.00T0​9.7). Als die optie er nog niet is heb je die nieuwe firmware dus nog niet en ook nog geen Fon. De firmware wordt in staffels verspreid en je komt waarschijnlijk vanzelf aan de beurt. Je kunt het forceren door een fabrieksreset uit te voeren (puntig voorwerp in de reset opening duwen totdat de EB reset), maar dan ben je wel alle eventuele eigen instellingen kwijt.

Bedankt Henk,

Even de firmware geforceerd en FON uitgezet 🙂.

Nu nog even wachten op de IpV6 uitrol 

Groet,

Reputatie 7
Goed dat je de update nu hebt. Blijft mijn vraag: waarom heb je Fon uitgezet? Ik heb al aangegeven dat dat eigenlijk niet nodig is, maar ik ben benieuwd of jouw antwoord hierop mij tot andere inzichten zou kunnen brengen.

En IPv6, daar schijnen ze in Hilversum nu op proef mee begonnen te zijn. Zal nog wel een tijdje duren voordat dat landelijk beschikbaar is.

Hoi Henk,

Ik heb FON uitgezet omdat ik anders 5 wifi netwerken actief heb en dat zit elkaar een beetje in de weg 🙂. Uiteraard geldt dat ook voor de WiFi van de buren die zitten mij eigenlijk ook in de weg, maar helaas kan ik die niet uitzetten 😉.

Hoe minder frequentie ik zelf gebruik, hoe minder storing ik heb op mijn WiFi netwerk.

Groet,

Daniel

Reputatie 2
Badge
Beste Daniel,

Probeer is een andere kanaal te kiezen op je experia box als er te veel mensen op 1 kanaal zitten gaat je snelheid ook omlaag

Groeten, Tim
Tim,

"I know a thing or two about networks"

Maar voor iedereen die het nog niet weet kan dat handig zijn. 

Maar snelheid is niet het probleem (en ook niet mijn vraag), daarvoor gebruik ik gewoon een kabeltje (CAT6 ftp) geen enkel verlies in signaal en snelheid. 

Wifi is leuk voor alle mobieltjes en tablets, maar één wifi netwerk is genoeg om dat te ondersteunen, dat hoeven er geen 5 te zijn. En dus heb ik, om de ook al eerder genoemde reden, zowel de WiFi en FON functie uitgezet in de Experiabox.

Groet.

Reputatie 7
Als je Wi-Fi op je EB hebt uitgezet hoef je niet ook nog eens Fon appart uit te zetten, dat gaat vanzelf uit als je Wi-Fi uitzet. Overigens is Fon op de EB beschikbaar via hetzelfde (dezelfde) kana(a)l(en) als de standaard Wi-Fi.

Reageer