Beantwoord

FON uitzetten op V10A werkt niet

  • 18 July 2020
  • 39 reacties
  • 992 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

Hoi @Paul_ ! Ben je al in de gelegenheid geweest hiernaar te kijken? Helaas heb ik hetzelfde probleem en ik vermoed dat dit ook zorgt voor interferentie. Ik heb dit probleem sinds ik een nieuwe V10A van jullie kreeg en FON niet uit gezet kan worden in deze, ook als de setting in het modem zegt van wel.

O ik kijk er wel naar, alleen moet je mij eigenlijk niet hebben. Navraag staat uit, maar nog geen antwoord. Ik stuur een reminder.

Het zou overigens niet echt moeten zorgen voor interferentie. Tenminste, niet meer dan eerder.


Fijn dat je er opnieuw achteraan gaat! Het FON-signaal wordt wel echt als een apart netwerk gezien en zit in dit huishouden als enige op dezelfde frequentie als mijn eigen WiFi-signaal. De buren verder niet. Het probleem is er niet eerder geweest, omdat mijn vorige modem dit probleem niet had. Ik ben pas een paar maanden klant van jullie en dit is een nieuw probleem.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi! Ik heb reactie.

Het FON netwerk is uitgeschakeld, op alle modems, alleen blijkbaar is het netwerk incidenteel nog wel zichtbaar. Ik weet het fijne er verder niet van in technisch opzicht, alleen ze hebben een mogelijke oplossing, maar het blijkt lastig uitvoerbaar te zijn. Sorry, beetje vaag, maar meer weet ik niet.

Dus al met al, zou je wellicht wel connectie kunnen maken met de SSID van Fon, maar dan geen internettoegang hebben. Het werkt dus niet daadwerkelijk meer als het goed is.

Weet dus dat dit wel bekend is bij de techneuten, en dat er naar gekeken wordt.

Reputatie 7
Badge +9

Ook hier hetzelfde probleem: FON is als netwerk nog steeds zichtbaar op mijn Experia Box v10A. Er kan nog verbinding mee worden gemaakt, maar deze is zonder internetverbinding. In het modem is het dus niet mogelijk om het FON-netwerk uit te schakelen.

Piet.

Hoi @Thomas, hoe staat het er nu mee? 1 maand geleden zou je het hebben doorgegeven aan de techneuten maar Fon signaal is nog steeds zichtbaar. En het is inmiddels al weer meer dan 3 maanden geleden dat deze dienst niet meer bestaat. Hoor het graag van je, dank.

Groet Brof

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond @Brof, helaas is het nog niet met een van de afgelopen updates meegekomen. Bovenstaande reactie van Paul is het laatste nieuws hierover.

Hoi! Ik heb reactie.

Het FON netwerk is uitgeschakeld, op alle modems, alleen blijkbaar is het netwerk incidenteel nog wel zichtbaar. Ik weet het fijne er verder niet van in technisch opzicht, alleen ze hebben een mogelijke oplossing, maar het blijkt lastig uitvoerbaar te zijn. Sorry, beetje vaag, maar meer weet ik niet.

Dus al met al, zou je wellicht wel connectie kunnen maken met de SSID van Fon, maar dan geen internettoegang hebben. Het werkt dus niet daadwerkelijk meer als het goed is.

Weet dus dat dit wel bekend is bij de techneuten, en dat er naar gekeken wordt.

 

Ook op mijn 10A wordt nog steeds een Fon signaal uitgezonden. Terwijl KPN aangaf dat dit stopte in augustus. We zijn nu een maand verder na het laatste antwoord op dit forum van KPN. Is het probleem te groot? Te moeilijk om te fixen? Of zijn ze het vergeten en vinden ze het prima? Graag een update van KPN wat er nu gaat gebeuren en hoe ze dit gaan oplossen.

Reputatie 7
Badge +24

Het signaal is er nog wel, maar er verbinding mee maken zal waarschijnlijk niet meer gaan. Dus in die zin is het uitgezet / gestopt.

Reputatie 7
Badge +9

Het uitzetten van het FON-signaal vindt gelijktijdig plaats met de eerstvolgende versie-update van de Experia Box v10A. Daarin zitten ook meerdere andere updates. Wanneer deze versie-update komt is echter nog niet bekend.

Piet.

Het signaal is er nog wel, maar er verbinding mee maken zal waarschijnlijk niet meer gaan. Dus in die zin is het uitgezet / gestopt.

Precies. Het signaal is er nog wel alleen zit er geen internetverbinding meer op. Bovendien wordt dat stukje bandbreedte gewoon voor jezelf gebruikt zodra je dat nodig hebt. Het kan dus geen enkel 'kwaad'.

Reputatie 7
Badge +9

@Thomas Hoi Thomas,

Weet jij toevallig of er al iets nieuws te melden is over dit onderwerp?

Piet.

Reputatie 7
Badge +20

Helaas nog niets nieuws @P.J.M. van der Vooren :( 

Reputatie 7
Badge +9

Elders staat op dit forum dat er naar verwachting in februari 2021 een nieuwe release uitgerold kan worden voor de v10a.

Piet.

Hoi! Hier ook een v10a met nog steeds Fon dat uitgezonden wordt. Inmiddels is de Fon optie niet meer te vinden in de interface, al stond deze wel uitgeschakeld toen ie er nog stond. Is er inmiddels al meer bekend?

Edit:

V10A draait v5.00.48 build 453

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @JoeyNL, ik heb daar helaas nog niks concreets over maar het staat nog op de todo-lijst bij de ontwikkelaars.