Beantwoord

FON uitzetten op V10A werkt niet

  • 18 July 2020
  • 39 reacties
  • 992 keer bekeken

Reputatie 2

Ik probeer fon ui te zetten op v10a.

Laatste tab blad elan en fon op off gezet.

Maar met wifi scanner blijf ik KPN FON op exact zelfde 2.4gz channel als mijn eigen wifi netwerk.

Dus die off switch lijkt niet te werken

Heeft iemand een idee?

icon

Beste antwoord door Noordzee 19 July 2020, 07:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @DSnijders62 ,

Dit probleem lost zich vanzelf op op 1 augustus 2020. 

Want vanaf dan bestaat KPN FON niet meer.

Vanaf 1 augustus biedt KPN deze dienst niet meer aan. Je kunt nog wel gebruik blijven maken van de overige HotSpots. We informeren je hier nog over via de factuur van juni. Nieuwe klanten kunnen vanaf 1 april al geen gebruik meer maken van deze dienst.
 

https://www.kpn.com/internet/wifi-hotspots/gratis-wifi-met-fon.htm

 

Overigens ben jij niet de eerste die dit meldt voor de V10A. Aan de andere kant heeft de V10A KPN Fon ook nooit ondersteund. Dit probleem is wat ingewikkeld. Maar op 1 augustus verdwijnt jouw probleem dus automatisch. 

Reputatie 2

Dank voor je reactie @Noordzee !

 

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan.:thumbsup_tone3:

Hallo, net zoals hierboven blijft mijn experia box v10a  een fon signaal uitzenden ondank dat deze in het modem staat uitgeschakeld. Maar nu KPN per 1 aug is gestopt met fon waarom zendt het modem dan nog steeds een wifi signaal uit? Je kunt weliswaar niet inloggen op fon maar ik wil dat signaal nu wel eens keer weg hebben.

Hoor graag een oplossing hiervoor, alvast dank.

Waarom wil je dat uit hebben? Je hebt er geen last van. Het is max. 2 Mb/s voor mensen die er gebruik van maken en je krijgt zelf voorrang indien je dat (ook) nodig hebt.

Maar KPN is gestopt met fon, waarom dan nog een signaal uitzenden? Ik wil gewoon alle overbodigheid weghebben als het even kan.

Reputatie 7
Badge +9

@Brof KPN gaat het FON-signaal in je modem in de loop van deze maand uitschakelen.

Piet.

Dank!

We zijn inmiddels 2 maanden verder sinds KPN Fon niet meer ondersteunt (va 1 augustus). Mijn experia box V10A zendt echter nog steeds een Fon signaal uit.  In de experia box zelf KPN Fon uitgeschakeld. Kan dit nu eens worden weggehaald?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Brof dit zou inmiddels al wel overal uit moeten staan.
Kun je je experiabox eens volledig resetten door het paperclipknopje 10 seconden ingedrukt kunnen houden? Daarmee haalt je experiabox de laatste versie van de software op.
Zou je ook kunnen controleren of het FON netwerk weg is als je experiabox uit is?

Hallo,

beide gedaan:

-als experia box uitzet geen Fon signaal

-eperia box gereset, nog steeds Fon signaal. Het maakt ook niet uit of ik in de het modem (Fon tabblad) het Fon signaal aan of uit zet, er blijft een Fon signaal te zien

Wat nu?

Reputatie 7
Badge +20

Ik kijk graag even met je mee! 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hallo,

even voor mijn info, waarom moet ik profiel invullen? Welke gegevens heb je precies nodig om mee te kijken (hoe kijk je dan mee?)

Reputatie 7
Badge +20

Geen rare vraag @Brof De gegevens in je profiel bij de velden waar “privé” bij staat zijn alleen voor ons moderators inzichtelijk.
Met je postcode,huisnummer en geboortedatum kan ik je gegevens er bij zoeken en je modem uitlezen om te kijken of ik daar problemen zie en eventueel mijn collega's achter de schermen aansturen om dit uit te zoeken.

Heb het ongevuld, hoop dat je verder komt

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt! Ik zie zo in eerste instantie geen rare dingen. Ik heb nog een laatste vraag voordat ik mijn collega's aanstuur. Als je je wifiversterker uitzet, is FON er dan ook nog steeds?

Ga ik doen, laat het je nog weten

Beste, heb wifiversterker uitgezet, Fon signaal blijft. Het komt dus echt uit de experia box.

Hoor graag wat nu te doen.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je toelichtingen en gegevens. Ik heb de vraag bij mijn collega's neergelegd. Ik vermoed dat dit met een softwareupdate opgelost zal moeten worden. Zodra ik meer weet zal ik hierop terugkomen!

Ook hier blijft KPN Fon zichtbaar. Verbinding ermee maken lukt niet maar ik zou graag zien dat het signaal niet meer zichtbaar is.

Hier ook is het KPN Fon netwerk zichtbaar. Via de klantenservice zijn we er niet uitgekomen en hebben ze mij doorverwezen naar dit bericht. Alle hoop is op jou gevestigd Thomas!

Reputatie 7
Badge +25

Ik ben Thomas niet (vakantie), maar ik ga hier nog eens achteraan! 

Ook hier het probleem met 10A en het KPN Fon signaal. Naast de eigen gekozen 2,4Ghz kanaal blijft ook KPN Fon uitzenden, op dat kanaal. Modem uit = KPN Fon is weg. Modem aan = KPN Fon is weer terug.Ik wil dit definitief uitgezet. Hoe?

Hoi @Paul_ ! Ben je al in de gelegenheid geweest hiernaar te kijken? Helaas heb ik hetzelfde probleem en ik vermoed dat dit ook zorgt voor interferentie. Ik heb dit probleem sinds ik een nieuwe V10A van jullie kreeg en FON niet uit gezet kan worden in deze, ook als de setting in het modem zegt van wel.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @Paul_ ! Ben je al in de gelegenheid geweest hiernaar te kijken? Helaas heb ik hetzelfde probleem en ik vermoed dat dit ook zorgt voor interferentie. Ik heb dit probleem sinds ik een nieuwe V10A van jullie kreeg en FON niet uit gezet kan worden in deze, ook als de setting in het modem zegt van wel.

O ik kijk er wel naar, alleen moet je mij eigenlijk niet hebben. Navraag staat uit, maar nog geen antwoord. Ik stuur een reminder.

Het zou overigens niet echt moeten zorgen voor interferentie. Tenminste, niet meer dan eerder.