FON Wifi beschikbaar

• 2 mei 2013
  • 10 reacties
  • 9099 keer bekeken

Badge
Is er al meer bekend wanneer FON beschikbaar is voor KPN klanten?

10 reacties

Reputatie 7
Op mijn adres geen FON zolang KPN mij niet schriftelijk zal vrijwaren van illegaal gebruik van mijn Internet aansluiting.

Wat als via mijn Internet aansluiting illegale content geupload wordt en ik daarvoor "aansprakelijk" gesteld wordt.

Nee, mij niet gezien, eerst een schriftelijke vrijwaringsverklaring van KPN!

Reputatie 2
Badge +1
Op dit moment word KPN Fon toegevoegd aan de V8 via de nieuwe update.

Ik zit al een tijd lang exact met dezelfde vraag.

KPN kondigde begin vorig jaar met veel "herrie" de samenwerking met FON aan.

Vervolgens gebeurt er niks.

Echter omdat het weer zo nodig een "exclusieve" overeenkomst moet zijn (WAAROM?!), is de gewone consument hierdoor nu benadeeld want die kan nu geen FON aanschaffen.

Ik snap best dat er wellicht en een ander aan tijd extra nodig is om zoiets te ontwikkelen maar COMMUNICEER daar dan over. Anno 2014 is je klant niet achterlijk maar verwacht dat zij netjes op de hoogte wordt gehouden.

Hier trouwens nog een ander antwoord van KPN.

https:///t5/Internet/Wanneer-start-KPN-met-WiFi-Fon/m-p/171681#M16928Hopende op een duidelijk en eerlijk antwoord.

groet.
Hallo Joran,

Wij horen nog steeds niets over de beschikbaarheid van FON via KPN.

Wij gaan begin volgend jaar met onze kampeerauto naar Spanje en Portugal en willen dan graag gebruik maken van FON, daarvoor moeten/willen wij onze wifi publiek maken. Op dit moment kan dat niet omdat jullie blijkbaar nog steeds in onderhandeling zijn met FON. Als ik mij op de website van FON wil aanmelden word ik vanaf hun website direkt door gelinkt naar kpn.com en daar vind ik dan niets over FON behalve vaagheden op dit forum. Hoe zit dat???

Met vriendelijke groet,

Jan Kuster

sveld84 schreef:
Als je FON(era) gebruiken wilt kan dat hoor ;)

Wij gebruiken het al jaren ("Lunis" gebruiker), een losse Fonera router op de experiabox hangen, ding zorgt voor een gastnetwerk naast je eigen wifi netwerk.

Dus ook zonder de kpn uitrol (dan zit het in de firmware net als bij Ziggo?) kun je lid worden van FON en overal de FON spots gebruiken.

Klopt,

Maar omdat KPN een exclusieve overeenkomst heeft gesloten kan je de FON router niet meer bestellen. Het is dus wachten op KPN.

Reputatie 6
Badge +9
Als je FON(era) gebruiken wilt kan dat hoor ;)

Wij gebruiken het al sinds 2007 ("Lunis" gebruiker), een losse Fonera router op de experiabox hangen, ding zorgt voor een gastnetwerk naast je eigen wifi netwerk.

Dus ook zonder de kpn uitrol kun je lid worden van FON en overal de FON spots gebruiken, echter moet je dan wel een Fonera aan je experiabox knopen en in ieder geval de status Linus (jij deelt dus jij mag gratis gedeelde verbindingen gebruiken) hebben.

Beste webcare medewerker.

Is er nu inmiddels iets meer te melden rond de FON uitrol?

Ik wilde FON gaan gebruiken maar door de exclusieve overeenkomst die KPN met FON heeft moet ik wachten totdat KPN de uitrol gaat starten.

Reputatie 4
Badge +4
Ga dr vanuit dat je die troep gewoon kan uitzetten net als bij ziggo ?
Achterhaald !
Blijft vaag dat het bedoeld is om het 3/4G netwerk te ontlasten terwijl dat juist het geld in het laatje brengt.
Beste Joran, WebCare,

is er al iets meer bekend? 

Ik bedoel het derde kwartaal van welk jaar?

Reputatie 7
Badge +27
Dag Abaco,

De planning is om dit in het derde kwartaal uit te rollen, afhankelijk van hoe de testfase verloopt. Zodra er meer bekend is kun je dat het eerste lezen op onze newsstream!

Met vriendelijke groet,

Joran

Reageer