Forum crasht

Reputatie 7
Badge +17
Kunnen jullie nu deze vervelende bug eruit halen?

https://

Ik wordt er doodmoe van! Dat er steeds deze berichten komen in het rood. Ik doe niks verkeerd! En wat me ook opvalt is dat de berichten niet automatisch worden opgeslagen: "Automatisch opgeslagen om: 22:36 uur." Als je bericht dan crasht dat je hem weer kan terug halen. Ik blijf die berichten niet opnieuw typen! Als me dit te lang duurt, dan denk ik dat ik dan opstap! Ik ben nu zo gefrustreerd. Ben hier al zolang mee bezig. Maar krijg maar geen response van de ontwikkelaar van het Forum. Dit is niet te doen zo. Het is leuk dat een Forum een nieuwe "layout" heeft. Maar vond de vorige beter. Hopelijk wordt dit bericht op het Forum gezet. anders is dit ook verloren werk geweest. Dus, is dit bericht op het Forum geoplaatst. Dan heb ik nu bij deze geluk! Smiley Boos

Hebben hier meer forumgebruikers last van? Van die meldingen die op deze afbeeldingen staan??? Graag hoor ik hiervan. Ik ben wel geholpen  door een Forumgebruiker, maar ook die oplossing werkt "helaas" niet.

67 reacties

Reputatie 7
Badge +30
De onderste "error" krijg je als je 2x op de verzend knopt klikt. Met de nieuwe layout moet je op verzenden klikken, 2 seconden wachten, en dan wordt je bericht gepost.
(@PeterG heeft dit al een keer gemeld)

De bovenste error krijg je als je veel in je telt verbetert. Je klikt dan eigenlijk tussen (onzichtbare) HTML tags. Dit heef te maken met hoe de editor werkt en is weinig aan de doen.
Heel makkelijk te "omzeilen" door op verzenden te klikken, de error te krijgen, en weer op verzenden te klikken.
(Als je straks andere ranks hebt, heb je deze "error" niet meer)

Robin
Reputatie 7
Badge +17
RobinFlikkema schreef op 10 okt '15 om 15:09u

De onderste "error" krijg je als je 2x op de verzend knopt klikt. Met de nieuwe layout moet je op verzenden klikken, 2 seconden wachten, en dan wordt je bericht gepost.
(@PeterG heeft dit al een keer gemeld)

De bovenste error krijg je als je veel in je telt verbetert. Je klikt dan eigenlijk tussen (onzichtbare) HTML tags. Dit heef te maken met hoe de editor werkt en is weinig aan de doen.
Heel makkelijk te "omzeilen" door op verzenden te klikken, de error te krijgen, en weer op verzenden te klikken.
(Als je straks andere ranks hebt, heb je deze "error" niet meer)

Robin 
Hoi Robin,

Ik kreeg deze melding ook gelijk als ik op verzenden klik. En ik kreeg ook een melding dat ik 60 berichten in 3.600 seconden had geplaatst. Wat al helemaal niet zo was. Ik heb  gesproken, en die had er ook last van dat ie het bericht niet gelijk erop kreeg, en hij deed toen iets dat ie het wel deed. Maar ook dat deed ie bij mij niet. En wjb vertelde ook dat  er een bug zit in het Forum.

Reputatie 7
Ook ik ondervind dit probleem veelvuldig en dat is heel vervelend.

Het heeft ook niet met twee keer posten te maken, wel met het krijgen van zo'n foutmelding over ongeldige html tags.

Als ik die melding gekregen heb weet ik 100% zeker dat ik het antwoord niet meer gepost krijg want dan verschijnt bij het posten altijd de flooding error.

Heel vervelend als je net een uitgebreid antwoord ingetikt hebt.

Hoe los ik het op:

1. Ik kopieer het hele antwoord dat ik zojuist ingegeven heb.
  2. Ik refresh de pagina.
  3. Ik beantwoord het topic opnieuw met de tekst abc of een paar puntjes.
  4. Ik kies voor het bewerken van het bericht en vervang de abc of de puntjes door mijn aan het begin gekopieerde antwoord.
Heel omslachtig en dus ook heel vervelend.

Soms zelfs zo vervelend dat ik denk: Bekijk het maar, de zon schijnt ik ga een stukje fietsen.

Reputatie 7
Badge +17
wjb schreef op 10 okt '15 om 15:30u

Ook ik ondervind dit probleem veelvuldig en dat is heel vervelend.

Het heeft ook niet met twee keer posten te maken, wel met het krijgen van zo'n foutmelding over ongeldige html tags.

Als ik die melding gekregen heb weet ik 100% zeker dat ik het antwoord niet meer gepost krijg want dan verschijnt bij het posten altijd de flooding error.

Heel vervelend als je net een uitgebreid antwoord ingetikt hebt.

Hoe los ik het op:

1. Ik kopieer het hele antwoord dat ik zojuist ingegeven heb.
  2. Ik refresh de pagina.
  3. Ik beantwoord het topic opnieuw met de tekst abc of een paar puntjes.
  4. Ik kies voor het bewerken van het bericht en vervang de abc of de puntjes door mijn aan het begin gekopieerde antwoord.
Heel omslachtig en dus ook heel vervelend.

Soms zelfs zo vervelend dat ik denk: Bekijk het maar, de zon schijnt ik ga een stukje fietsen.

Nou dat denk ik dan ook: "bekijk het maar!" Maar helaas die 4 punten die jij opgeeft, werkten bij mij ook niet. Gelukkig bij jou dan wel. Maar wat ik wel deed is dat ik dan het bericht veranderde, en dan op plaats reactie gedrukt. En zegt die: de gebruiker heeft meer dan 60 berichten in 3.600 sec in de community geplaatst.... Nou dat dacht ik dus niet. Maar goed, en toen kon ik geen enkel bericht meer plaatsen. Alleen nog maar privéberichten sturen. Het leek wel of ik "geblokkeerd" werd. Gelukkig je ziet het, ik kan weer reacties plaatsen. :D

Reputatie 7
Badge +17
wjb, wat is flooding? :S

Reputatie 7
Flooding = overstroming (Meerdere keren aanleveren van hetzelfde bericht.)

Reputatie 7
Badge +17
wjb schreef op 10 okt '15 om 16:03u

Flooding = overstroming (Meerdere keren aanleveren van hetzelfde bericht.)

Oké dank je wel. Nu kan ik er wat meer over zeggen, ik heb het dan eventueel meerdere keren geprobeerd. Maar dat kwam omdat ie die reactie niet plaatst op het Forum. Daarom vond ik het raar dat ie met Flooding kwam. :D

Reputatie 7
RobinFlikkema schreef op 10 okt '15 om 15:09u

...(Als je straks andere ranks hebt, heb je deze "error" niet meer)

Robin 
Krijg ik die melding straks ook niet meer als ik "een andere ranks heb"? ;)

Reputatie 7
Badge +17
Begint ie weer:

message.body: Uw bericht is gewijzigd omdat er ongeldige HTML in de hoofdtekst is gevonden. De ongeldige HTML is verwijderd. Controleer het bericht en dien het opnieuw in wanneer u tevreden bent met het resultaat.:(

En daarna dit:

message: Bericht-flooding gedetecteerd (een uniek bericht werd meer dan 1 keer in 3.600 seconden in de community gepost):(

Reputatie 7
DennisDatema68 schreef op 10 okt '15 om 16:24u

Begint ie weer:

message.body: Uw bericht is gewijzigd omdat er ongeldige HTML in de hoofdtekst is gevonden. De ongeldige HTML is verwijderd. Controleer het bericht en dien het opnieuw in wanneer u tevreden bent met het resultaat.

En daarna dit:

message: Bericht-flooding gedetecteerd (een uniek bericht werd meer dan 1 keer in 3.600 seconden in de community gepost)

Yep, ik heb hem ondertussen ook al tientallen keren mogen aanschouwen. :(

Reputatie 7
Badge +17
Maar als ik zonder dat bericht wat je hebt getypt een reactie plaats, is er niks aan de hand. Het zit denk ik echt in die knop: "Reageer hier op"

Reputatie 7
DennisDatema68 schreef op 10 okt '15 om 16:28u

Maar als ik zonder dat bericht wat je hebt getypt een reactie plaats, is er niks aan de hand. Het zit denk ik echt in die knop: "Reageer hier op"

In de praktijk klopt dat, tenminste dan zal je het het snelst ervaren, maar als je een bericht "gewoon" beantwoordt en daar een tekst in kopieert of veel bewerkingen/aanpassingen in doet, dan is de kans ook steeds groter dat je ongeldige html tags krijgt en daarmee dezelfde foutmelding.

Reputatie 7
Als ik "Reageer hier op" heb gebruikt en dan BV IETS WIJZIG IN DE QUOTE gaat vaak het mis idd.

Wil je niet quoten klik dan eerst op Geavanceerde opties en dan op geavanceerde editor. Dan is het probleem er niet (nauwelijks).

Oh ja, ik gebruik uitsluitend Firefox voor het forum.

Reputatie 7
Badge +17
PeterG schreef op 10 okt '15 om 17:12u

Als ik "Reageer hier op" heb gebruikt en dan BV IETS WIJZIG IN DE QUOTE gaat vaak het mis idd.

Wil je niet quoten klik dan eerst op Geavanceerde opties en dan op geavanceerde editor. Dan is het probleem er niet (nauwelijks).

Oh ja, ik gebruik uitsluitend Firefox voor het forum.

Ik gebruik Google Chrome (Windows) en ik gebruik Google Chrome in Androidversie 5.0 en hoger.

Reputatie 7
Zelfs niets wijzigen in de quote levert vaak dit probleem al op.

Elke "work-around" is er één voor de doorgewinterde forum gebruiker terwijl het forum mijns inziens juist laagdrempelig moet zijn voor iedereen.

Technisch expert of a-technische leek, IE, Chrome, Firefox, Android Stock of Safari gebruiker, iedereen moet mijns inziens zonder problemen met het forum kunnen werken.

Dus KPN, doe wat aan dit soort vervelende bugjes en belangrijker nog, laat wat van je horen, zelfs op zaterdag!

Reputatie 7
Dennis, toen ik nog Google Chrome gebruikte voor het forum was het ook 9 v.d. 10 keer raak. Beslis zelf wat je met deze info doet. Er even bij opgemerkt dat ook itvonline het niet (meer) doet in Chrome... ;)

Reputatie 7
Badge +30
Ik gebruik nog steeds Chrome, gek genoeg heb ik hier totaal geen last van.
Al heb ik wel "last" van de 2 seconden vertraging bij posten.

Robin
Reputatie 7
Badge +17
Nou, hij zegt nu weer dat ik een link heb, maar ik heb absoluut geen link. Alleen maar tekst:

En zegt dat ie de HTML heeft verwijderd, klik ik daarna op "plaats bericht" krijg ik weer een melding dat het een flooting is. Grrr! :@

Het gaat om deze topic. Ik krijg dat bericht niet geplaatst...

Reputatie 7
Helemaal eens, Grrrr.... :@

Overigens gebruik ik vrijwel altijd de Android stock browser van mijn Samsung Galaxy Tab PRO 8.4. 

Reputatie 7
Badge +17
, zou jij dat bericht van mij die je in de afbeelding ziet, voor mij willen plaatsen in die topic? Heb de link erin geplaatst.

Reputatie 7
Badge +17
Grrr! En nu weer deze melding. Dat ik meerdere keren dit bericht heb geplaatst. Klopt geen zak van! :@

Ben er echt klaar mee! 

Reputatie 7
Wat mij opvalt is dat Dennis net als ik gebruik maakt van een Android tablet bij het plaatsen van berichten.

Hij met de Chrome browser, ik met de stock browser, maar beide dus Android en beide last van dit zeer vervelende probleem.

Mijn Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 heeft overigens nog Android 4.4.2 😞 en Dennis zit op Android 5.

Reputatie 7
Badge +27
Hoi allemaal,

Dit gaat duidelijk niet goed! Is dit nou sinds de nieuwe forumpagina of sinds vorige week? We willen jullie zeker niet ontmoedigen om te kunnen posten. Ik neem contact op met Thomas en ga er alles aan doen dit snel op te laten lossen.

Reputatie 7
, dank voor jouw terugkoppeling.

Dit fenomeen speelt nu in ieder geval enkele dagen en is zeer storend.

Nu kan en zal ik mijzelf behoorlijk vastbijten in discussies 😉 als ik denk dat dat nodig is en dus geef ik niet snel op om mijn "bijdrage" alsnog gepost te krijgen.

Wat ik wel jammer zou vinden is dat er forum leden zouden zijn die deze ervaring bij hun eerste posts al hebben en daardoor ontmoedigd raken.

Reputatie 7
Badge +17
De mijne was ook eerst 4.4.2 wjb. Maar ik heb van Samsung Tab4 (SM-T530) een upgrade gekregen van 5.0.2. Mijn tablet viel net in de upgrade van Samsung. :D

Reageer