Forum crasht

• 10 oktober 2015
  • 67 reacties
  • 461 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +20
Kunnen jullie nu deze vervelende bug eruit halen?

https://

https://

Ik wordt er doodmoe van! Dat er steeds deze berichten komen in het rood. Ik doe niks verkeerd! En wat me ook opvalt is dat de berichten niet automatisch worden opgeslagen: "Automatisch opgeslagen om: 22:36 uur." Als je bericht dan crasht dat je hem weer kan terug halen. Ik blijf die berichten niet opnieuw typen! Als me dit te lang duurt, dan denk ik dat ik dan opstap! Ik ben nu zo gefrustreerd. Ben hier al zolang mee bezig. Maar krijg maar geen response van de ontwikkelaar van het Forum. Dit is niet te doen zo. Het is leuk dat een Forum een nieuwe "layout" heeft. Maar vond de vorige beter. Hopelijk wordt dit bericht op het Forum gezet. anders is dit ook verloren werk geweest. Dus, is dit bericht op het Forum geoplaatst. Dan heb ik nu bij deze geluk! Smiley Boos

Hebben hier meer forumgebruikers last van? Van die meldingen die op deze afbeeldingen staan??? Graag hoor ik hiervan. Ik ben wel geholpen  door een Forumgebruiker, maar ook die oplossing werkt "helaas" niet.

67 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Joran schreef op 11 okt '15 om 10:40u

Hoi allemaal,

Dit gaat duidelijk niet goed! Is dit nou sinds de nieuwe forumpagina of sinds vorige week? We willen jullie zeker niet ontmoedigen om te kunnen posten. Ik neem contact op met Thomas en ga er alles aan doen dit snel op te laten lossen.

Fijn voor de terugkoppeling! Hopelijk hou je ons op de hoogte van deze storing van het Forum! ;) Je hebt in ieder geval genoeg berichten hier staan dat je er wat mee kunt naar Thomas. Heeft Thomas geen @ op deze Forum??? :S

Reputatie 7
Badge +30
Jawel, hij heet Thomas_
Reputatie 7
Gelukkig gaat het zelden mis met de HTML (nou mis...) in Firefox op een Windows laptop.

Want ook in de 'geavanceerde' (originele) editor werd ik er niet goed van idd met Google Chrome.

Reputatie 7
Badge +28
Thomas geeft aan dat er al gewerkt wordt aan een oplossing. Als ik de komende dagen wat meer informatie krijg laat ik het weten, ik ga ervan uit dat dit snel is verholpen!

Reputatie 7
Badge +20
Joran schreef op 11 okt '15 om 13:01u

Thomas geeft aan dat er al gewerkt wordt aan een oplossing. Als ik de komende dagen wat meer informatie krijg laat ik het weten, ik ga ervan uit dat dit snel is verholpen!

Fijn dank je wel, ! 

Beste forum gebruikers,

Allereerst bedankt voor het geduld en onze excuses voor de vele ongemakken!

De updates van afgelopen weken waren erg groot. Niet zozeer omdat de editor aan de topic pagina is toegevoegd, maar vooral omdat de nieuwe quotes functionaliteit een volledig nieuwe layout vereiste van de berichten zelf. Dit terwijl het backwards-compatible bleef met de oude berichten, zonder daarmee beveiligings problemen te creëren..

Erg technisch allemaal ;). Maar uiteraard is dat geen excuus voor de problemen die opgetreden zijn na de update! We hebben dit weekend doorgewerkt en hebben een aantal punten opgepakt, waaronder vooral de problemen die gemeld zijn in dit topic en hebben de nieuwe versie zojuist live gezet. 

We blijven de komende week in de gaten houden of er nog problemen optreden. Ik zou jullie willen vragen, om indien er problemen optreden, deze in dit topic te melden, zodat we ze gelijk kunnen traceren en oppakken.

Wederom bedankt voor het geduld, we zijn er hard mee bezig om dit in de toekomst te voorkomen.

Met vriendelijke groet

Reputatie 7
kewinbrandsma schreef op http://forum.kpn.com/t5/Internet/Forum-crasht/m-p/365045#M48334" name="messagePostDate

en hebben de nieuwe versie zojuist live gezet. 

Het viel me al op dat we nu ook HTML kunnen doen in de editor onderaan de berichten. Daarmee nu ook bovenstaande quote gemaakt.
Reputatie 7
Badge +20
kewinbrandsma schreef op 11 okt '15 om 18:25u

Beste forum gebruikers,

@DennisDatema68

@RobinFlikkema

@wjb

Allereerst bedankt voor het geduld en onze excuses voor de vele ongemakken!

De updates van afgelopen weken waren erg groot. Niet zozeer omdat de editor aan de topic pagina is toegevoegd, maar vooral omdat de nieuwe quotes functionaliteit een volledig nieuwe layout vereiste van de berichten zelf. Dit terwijl het backwards-compatible bleef met de oude berichten, zonder daarmee beveiligings problemen te creëren..

Erg technisch allemaal Smiley Knipoog. Maar uiteraard is dat geen excuus voor de problemen die opgetreden zijn na de update! We hebben dit weekend doorgewerkt en hebben een aantal punten opgepakt, waaronder vooral de problemen die gemeld zijn in dit topic en hebben de nieuwe versie zojuist live gezet. 

We blijven de komende week in de gaten houden of er nog problemen optreden. Ik zou jullie willen vragen, om indien er problemen optreden, deze in dit topic te melden, zodat we ze gelijk kunnen traceren en oppakken.

Wederom bedankt voor het geduld, we zijn er hard mee bezig om dit in de toekomst te voorkomen.

Met vriendelijke groet

Ik vind het wel jammer dat de Spellingscontrole eruit is. Ik vond het een handig hulpmiddeltje voor mij. Ik heb een lichamelijke beperking. En helaas ook in me handen. Mag ik die alsjeblieft weer terug???

P.S. ik zag dat we nu ook video's kunnen toevoegen???

DennisDatema68 schreef op 11 okt '15 om 18:48u

@kewinbrandsma Ik vind het wel jammer dat de Spellingscontrole eruit is. Ik vond het een handig hulpmiddeltje voor mij. Ik heb een lichamelijke beperking. En helaas ook in me handen. Mag ik die alsjeblieft weer terug???

Betreft de spellingscontrole, ik ben het helemaal met je eens. Er is vanuit gegaan dat alle browsers standaard de spellingscontrole zouden doen, maar dit blijkt simpelweg niet het geval. Dus ik heb zojuist de spellingscontrole weer ingeschakeld voor alle gebruikers.

En users kunnen nu inderdaad ook video's uploaden, maar dit is een feature die normaal alleen voor admin beschikbaar was en nu uitgerold wordt naar 'reguliere' gebruikers.. Beschouw het dus a.u.b. enigszins als 'open beta' ;)

Bedankt voor de feedback!

Reputatie 7
Badge +20
kewinbrandsma2 schreef op 11 okt '15 om 19:17u

DennisDatema68 schreef op 11 okt '15 om 18:48u

Ik vind het wel jammer dat de Spellingscontrole eruit is. Ik vond het een handig hulpmiddeltje voor mij. Ik heb een lichamelijke beperking. En helaas ook in me handen. Mag ik die alsjeblieft weer terug???

Betreft de spellingscontrole, ik ben het helemaal met je eens. Er is vanuit gegaan dat alle browsers standaard de spellingscontrole zouden doen, maar dit blijkt simpelweg niet het geval. Dus ik heb zojuist de spellingscontrole weer ingeschakeld voor alle gebruikers.

En users kunnen nu inderdaad ook video's uploaden, maar dit is een feature die normaal alleen voor admin beschikbaar was en nu uitgerold wordt naar 'reguliere' gebruikers.. Beschouw het dus a.u.b. enigszins als 'open beta' Smiley Knipoog

Bedankt voor de feedback!

Wat fijn dat me spellingcontrole weer terug is! Fijn dat je de forum weer hebt geüpdatet. 😉 toppie! Wat ik nu nog mis, is dat een bericht die ik nu typ niet automatisch wordt opgeslagen. Je zag dan rechtsboven staan: Automatisch opgeslagen om: 19:47. Ben je dan je bericht kwijt, dan staat ie bij Concepten. Maar dat is er nu niet meer. Weet je wat ik dan bedoel? ;)

Reputatie 7

...We hebben dit weekend doorgewerkt en hebben een aantal punten opgepakt, waaronder vooral de problemen die gemeld zijn in dit topic en hebben de nieuwe versie zojuist live gezet.... 

Mijn dank is groot. :D

Reputatie 7
Badge +20
wjb schreef op 11 okt '15 om 22:08u

...We hebben dit weekend doorgewerkt en hebben een aantal punten opgepakt, waaronder vooral de problemen die gemeld zijn in dit topic en hebben de nieuwe versie zojuist live gezet.... 

Mijn dank is groot. Smiley Vrolijk

Ja en gelukkig hebben ze ook de Spellingscontrole er weer bijgezet. Nu nog even dat automatisch opslaan terwijl je een bericht op het Forum gaat zetten. Zodat als het mis gaat dat je dan je desbetreffende bericht terug kan halen en het bericht verder af kan maken. ;)

DennisDatema68 schreef op 11 okt '15 om 19:45u

Wat ik nu nog mis, is dat een bericht die ik nu typ niet automatisch wordt opgeslagen. Je zag dan rechtsboven staan: Automatisch opgeslagen om: 19:47. Ben je dan je bericht kwijt, dan staat ie bij Concepten. Maar dat is er nu niet meer. Weet je wat ik dan bedoel? Smiley Knipoog

Ja helemaal goed! Er staan nog een aantal grote 'to-do' updates in de wachtlijst, die hoge prio hebben. 

• Verder verbeteren van editor en laatste bugs pletten.
  • Automatisch bericht opslaan en herladen, per topic..
  • Wanneer een bericht zijn tekst/HTML niet voldoet aan de gestelde eisen, automatisch laten opschonen, zodat berichten na de 1e poging, altijd slagen (dit gaat veel frustratie schelen).
  • Video upload verwacht in sommige browsers een plugin, we gaan kijken of we daar omheen kunnen werken, of helaas toch alleen maar youtube filmpjes toestaan.. Anders zullen gebruikers met bepaalde browsers (vooral safari) niet instaat zijn video's te uploaden, wat voor klachten betreft inconsistentie gaat zorgen.
Deze gaan we komende week oppakken, ik hoop dat de problemen nu veelal verholpen zijn met de nieuwe editor, zodat er weer tijd vrijkomt voor deze functionaliteiten;).

Mocht je in de komende dagen/weken nog wensen/problemen tegen komen, we stellen je ervaring ze zeer op prijs! 

Met vriendelijke groet

Reputatie 7
Badge +20
kewinbrandsma2 schreef op 11 okt '15 om 23:16u

DennisDatema68 schreef op 11 okt '15 om 19:45u

Wat ik nu nog mis, is dat een bericht die ik nu typ niet automatisch wordt opgeslagen. Je zag dan rechtsboven staan: Automatisch opgeslagen om: 19:47. Ben je dan je bericht kwijt, dan staat ie bij Concepten. Maar dat is er nu niet meer. Weet je wat ik dan bedoel? Smiley Knipoog

Ja helemaal goed! Er staan nog een aantal grote 'to-do' updates in de wachtlijst, die hoge prio hebben. 

• Verder verbeteren van editor en laatste bugs pletten.
  • Automatisch bericht opslaan en herladen, per topic..
  • Wanneer een bericht zijn tekst/HTML niet voldoet aan de gestelde eisen, automatisch laten opschonen, zodat berichten na de 1e poging, altijd slagen (dit gaat veel frustratie schelen).
  • Video upload verwacht in sommige browsers een plugin, we gaan kijken of we daar omheen kunnen werken, of helaas toch alleen maar youtube filmpjes toestaan.. Anders zullen gebruikers met bepaalde browsers (vooral safari) niet instaat zijn video's te uploaden, wat voor klachten betreft inconsistentie gaat zorgen.
Deze gaan we komende week oppakken, ik hoop dat de problemen nu veelal verholpen zijn met de nieuwe editor, zodat er weer tijd vrijkomt voor deze functionaliteitenSmiley Knipoog.

Mocht je in de komende dagen/weken nog wensen/problemen tegen komen, we stellen je ervaring ze zeer op prijs! 

Met vriendelijke groet

Ik denk dat je de grootte van de video's moet inperken. Bijvoorbeeld max. 5 à 10 MB anders komen er videobestanden op van een behoorlijke grootte. Het is niet de bedoeling om een videoclip van Michael Jackson of van Beyoncé te plaatsen. Gewoon een korte uitleg filmpje... :D

DennisDatema68 schreef op 11 okt '15 om 23:23u

Ik denk dat je de grootte van de video's moet inperken. Bijvoorbeeld max. 5 à 10 MB anders komen er videobestanden op van een behoorlijke grootte. Het is niet de bedoeling om een videoclip van Michael Jackson of van Beyoncé te plaatsen. Gewoon een korte uitleg filmpje... Smiley Vrolijk

Haha goed punt inderdaad.. Het hangt er ook vanaf hoeveel mensen de komende tijd daadwerkelijk de video-upload gaan gebruiken.. Als het er heel weinig zijn, kunnen we de development tijd beter besteden aan andere punten van het forum en gaan we alleen you-tube filmpjes toestaan.. Mochten er toch veel mensen zijn die het gaan gebruiken, dan gaan we de verdere opties bestuderen.

To be continued ;)

Reputatie 7
Badge +20
kewinbrandsma2 schreef op 11 okt '15 om 23:27u

DennisDatema68 schreef op 11 okt '15 om 23:23u

Ik denk dat je de grootte van de video's moet inperken. Bijvoorbeeld max. 5 à 10 MB anders komen er videobestanden op van een behoorlijke grootte. Het is niet de bedoeling om een videoclip van Michael Jackson of van Beyoncé te plaatsen. Gewoon een korte uitleg filmpje... Smiley Vrolijk

Haha goed punt inderdaad.. Het hangt er ook vanaf hoeveel mensen de komende tijd daadwerkelijk de video-upload gaan gebruiken.. Als het er heel weinig zijn, kunnen we de development tijd beter besteden aan andere punten van het forum en gaan we alleen you-tube filmpjes toestaan.. Mochten er toch veel mensen zijn die het gaan gebruiken, dan gaan we de verdere opties bestuderen.

To be continued Smiley Knipoog

Ja, als er een onbeperkte grootte van video's geplaatst kunnen worden, dan raakt de server wel overvol. En het is inderdaad wachten of Forumgebruikers die video-upload gaan gebruiken. Ik zou zeggen, hoe het in de gaten. En wordt het teveel, dan kun je altijd nog actie ondernemen om dit te stoppen. :D

Reputatie 7
Badge +30

(...)

(...)

In Chrome moet je op "niks" klikken. Er is een button maar die is niet zichtbaar en dan krijg je een 'slecteer-bestand-scherm'.

Robin

RobinFlikkema schreef op 11 okt '15 om 23:35u

(...)

(...)

In Chrome moet je op "niks" klikken. Er is een button maar die is niet zichtbaar en dan krijg je een 'slecteer-bestand-scherm'.

Robin

Klopt, goed gezien!

Er hoort een Java knop getoond te worden, maar die blijkt niet altijd zichtbaar te zijn.. Sommige browser blokkeren java volledig, dus de vlieger gaat al haast niet meer op betreft video-upload helaas:(. Ik ga kijken of we het op een andere manier kunnen gaan doen.

Bedankt voor de feedback.

Reputatie 7
+ . Ineens 2 accounts? Alleen de eerste is je officiële met kpn logo-tje 😉 Ook een bugje :D

En het duurde 2 minuten voordat Plaats bericht eindelijk reageerde! (firefox)

Ik kan NAUWELIJKS nog BERICHTEN PLAATSEN!!! Duurt véél te lang.

[UPDATE 12:08]

Na herstart Firefox is de 'wachttijd' nu weer 2 seconden...

12:19 iets te snel enthousiast. Het is weer gruwelijk langzaam dat plaatsen :(

Het is nog gekker. Bericht is geplaatst, hoewel 'plaats reactie' niet lijkt te reageren.

Reputatie 3
Badge +3
Ik merk ook dat het forum erg vreemd doet de laatste tijd. 

Meerdere foutmeldingen die nergens op slaan, of er gebeurt een hele tijd niks als je op een button klikt(bijv. "plaatsen").

Irritant, ik hoop dat de Dev'ers hier wat aan gaan doen want zo is het niet te gebruiken...

Reputatie 7
Badge +20
Digitimes schreef op 12 okt '15 om 12:10u

Ik merk ook dat het forum erg vreemd doet de laatste tijd. 

Meerdere foutmeldingen die nergens op slaan, of er gebeurt een hele tijd niks als je op een button klikt(bijv. "plaatsen").

Irritant, ik hoop dat de Dev'ers hier wat aan gaan doen want zo is het niet te gebruiken...

Daar heb ik nu ook last van, als ik op "Plaats reactie" druk dan doet ie niks... Maar druk ik opeens op "vernieuwen" van me Google Chrome browser dan staat ie bericht er in eens bij. Oftewel hij is dan toch geplaatst... 

Het lijkt wel magie zo! Hans Klok daar aan de knoppen??? :p:D LOL :D

Reputatie 7
Badge +20
kewinbrandsma2 schreef op 12 okt '15 om 12:42u

asdfasdf

Huh? :S ik zie geen afbeelding, 

Wat is: asdfasdf??? :p

DennisDatema68 schreef op 12 okt '15 om 12:43u

Huh? Smiley Verrast ik zie geen afbeelding, 

Wat is: asdfasdf??? Smiley Tong

Was een test bericht ;)

Even snelle update, de 'plaats reactie' knop toont nu een laad-icon (zodat duidelijk is dat het bericht geplaatst word). Betreffende de snelheid, daar is niks aan veranderd.. Het bericht gaat nog steeds naar de zelfde server, dus mochten daar vetragingen in optreden, dan zal het waarschijnlijk een tijdelijke vetraging zijn geweest :)

Dank voor de feedback!

Reputatie 7
Badge +20
kewinbrandsma2 schreef op 12 okt '15 om 12:46u

asdfasdf

Was een test bericht Smiley Knipoog

Even snelle update, de 'plaats reactie' knop toont nu een laad-icon (zodat duidelijk is dat het bericht geplaatst word). Betreffende de snelheid, daar is niks aan veranderd.. Het bericht gaat nog steeds naar de zelfde server, dus mochten daar vetragingen in optreden, dan zal het waarschijnlijk een tijdelijke vetraging zijn geweest Smiley Vrolijk

Dank voor de feedback!

Nou, zou nu effe testen als ik op "Plaats reactie" druk hoe snel die het bericht plaatst... :p 1, 2....

Reputatie 7
Badge +20
DennisDatema68 schreef op 12 okt '15 om 12:50u

kewinbrandsma2 schreef op 12 okt '15 om 12:46u

asdfasdf

Was een test bericht Smiley Knipoog

Even snelle update, de 'plaats reactie' knop toont nu een laad-icon (zodat duidelijk is dat het bericht geplaatst word). Betreffende de snelheid, daar is niks aan veranderd.. Het bericht gaat nog steeds naar de zelfde server, dus mochten daar vetragingen in optreden, dan zal het waarschijnlijk een tijdelijke vetraging zijn geweest Smiley Vrolijk

Dank voor de feedback!

Nou, zou nu effe testen als ik op "Plaats reactie" druk hoe snel die het bericht plaatst... Smiley Tong 1, 2....

3!!!!! JA!!!!! Hij staat erop!!! Nu zie je ook staan: 1 moment AUB. En draait er z'n rondje mee... TOPPIE! ;)

Reageer