Foscam extern benaderen

• 23 december 2015
  • 28 reacties
  • 3546 keer bekeken

Ik heb een Foscam FI8910W en een router TP link AC 750 model Archer C2 welke is aangesloten op de Experia box van KPN model H368N. Ik kan de Foscam intern draadloos benaderen. Het lukt me echter niet om de camera extern te benaderen. Ik heb alles geprobeerd wat ik op dit forum kon vinden maar het is me niet gelukt.

- Ik heb mijn externe IP adres gebruikt, zelfs via 3G/4G op mijn telefoon.

- Port forwarding is ingesteld in de TP link router (ip adres van de camera heb ik ingegeven met de juiste poort).

- Bij de H368N heb ik onder DMZ host het IP adres van de router ingegeven (IP mode: IPv4) en daar heb ik port forwarding leeg gelaten.

Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb allerlei topics doorgelezen waarin overigens wel tegenstrijdige informatie staat maar tot nu toe zonder succes.

* Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

28 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Welk ip heb je bij DMZ ingevuld? Je TP-Link heeft namelijk 2 IP adressen. Een LAN en een WAN IP adres. Je wilt het WAN IP adres invullen dat hoogst waarschijnlijk begint met 192.168.2.***

- Kan je vanaf een apparaat dat op de Experiabox is aangesloten de IPCamera bereiken via het WAN IP van de TP-Link?

Overigens zal je niet in staat zijn op je via Extern IP (WAN IP Experiabox) vanuit je eigen netwerk de IP Camera bereiken.

Robin

Beste Robin,

Ik heb bij DMZ het WAN IP adres ingevuld.

Je tweede vraag kan ik zo niet beantwoorden want dat heb ik niet geprobeerd. Is dat belangrijk?

Groetjes, Jolanda

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

"Bij DMZ het WAN IP (...)", dus je hebt bij DMZ op de Experiabox iets staan van 192.168.2 en niet het IP dat je van KPN krijgt toch?

Nouja met de tweede vraag kom je te weten of de TP Link goed is ingesteld. Als vraag 2 niet goed gaat, moet(en) jij/we focussen op de instellingen van de TP-Link en anders die van de Experiabox.

Robin
Beste Robin,

Ik heb inderdaad 192.168.2.* ingevuld.

Ik heb vanaf mijn telefoon met mobiel internet (dus niet via WIFI) geprobeerd of ik op het externe adres kon komen (77.xxx.xx.xxx) maar dat ging dus niet.

Ik heb overigens het WAN-IP adres proberen te benaderen en dat werkte ook, weet niet of je daar iets mee kunt.

Jouw vraag: - Kan je vanaf een apparaat dat op de Experiabox is aangesloten de IPCamera bereiken via het WAN IP van de TP-Link? --> moet ik dit proberen en wat bedoel je dan precies?

Groetjes, Jolanda

Reputatie 7
Gebruik je de nieuwe Foscam app op Android of "gewoon" een browser?

Staat het vinkje bij de DMZ Host op de V9 aangevinkt?

Is er op de TP-Link een port-forwarding voor de poort die door jouw IP Camera gebruikt wordt.

Is er geen port-forwarding voor die poort op de Experia Box?

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Als je dat laatste wil proberen, heel graag.

Je wilt dan een apparaat met een kabel, of via WiFi met de Experiabox verbinding. Vervolgens wil je verbinding met de IPCamera maken via het WAN IP van de TP-Link (192.168.2.***, dit is een IP tussen 192.168.2.1 en 192.168.2.253)
Als dat werkt is de IPCamera en de TP-Link goed ingesteld en ben ik erg benieuwd naar een screenshot van de DMZ instellingen.

Mag ik vragen hoe je de camera benadert? Is dit een website of een bepaalde applicatie?

Robin
wjb schreef op 23 dec '15 om 20:41u
Gebruik je de nieuwe Foscam app op Android of "gewoon" een browser?

Staat het vinkje bij de DMZ Host op de V9 aangevinkt?

Is er op de TP-Link een port-forwarding voor de poort die door jouw IP Camera gebruikt wordt.

Is er geen port-forwarding voor die poort op de Experia Box?

Ik gebruik de Foscam app op Android en kan dan wel de beelden zien met het ip adres van de camera via wifi.

Wat bedoel je met "de V9" in je vraag?

Op de TP-link is er een port-forwarding voor de poort die door mijn IP camera gebruikt wordt.

Er is GEEN port-forwarding voor die poort op de Experia Box. Er staat helemaal niets onders port-forwarding.

Groetjes, Jolanda

RobinFlikkema schreef op 23 dec '15 om 20:41u
Hoi,

Als je dat laatste wil proberen, heel graag.

Je wilt dan een apparaat met een kabel, of via WiFi met de Experiabox verbinding. Vervolgens wil je verbinding met de IPCamera maken via het WAN IP van de TP-Link (192.168.2.***, dit is een IP tussen 192.168.2.1 en 192.168.2.253)
Als dat werkt is de IPCamera en de TP-Link goed ingesteld en ben ik erg benieuwd naar een screenshot van de DMZ instellingen.

Mag ik vragen hoe je de camera benadert? Is dit een website of een bepaalde applicatie?

Robin 
Wat voor apparaat bedoel je dan precies? Wat wil je dat ik precies doe?

Ik kan de camera op verschillende manieren benaderen: via de foscam android app en via internet door het ip adres van de camera in te geven.

Ik heb een screenshot van de DMZ instellingen als bijlage toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +30
Met "de V9" wordt de H368N bedoelt.

Kan je met je telefoon met de WiFi van de H368N verbinden en dan naar het WAN IP van de TP-Link gaan (192.168.2.***) via de browser of in de app

Volgensmij, ben je trouwens de 'bijlage' vergeten.

Robin
RobinFlikkema schreef op 23 dec '15 om 21:05u
Met "de V9" wordt de H368N bedoelt.

Kan je met je telefoon met de WiFi van de H368N verbinden en dan naar het WAN IP van de TP-Link gaan (192.168.2.***) via de browser of in de app

Volgensmij, ben je trouwens de 'bijlage' vergeten.

Robin 
Ik zie de H368N wel via WIFI maar als ik hetzelfde wachtwoord invoer als waarmee ik via de computer de H368N benader kom ik er niet in. Ik probeer nog een keer de bijlage toe te voegen. Bij mij staat er dat ik 1 bestand heb geselecteerd na op "upload" gedrukt te hebben, dus kijken of het nu wel lukt.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Het wachtwoord voor het WiFi netwerk staat achterop de H368N.

Na het uploaden van het bestand moet je nog op de knop onderaan het schermpje klikken om de afbeelding daadwerkelijk in te voegen.
Je kan overigens ook een link naar bijvoorbeeld Imgur plaatsen.

Robin
Hierbij de printscreendmz.jpg

Wachtwoord gevonden. Ik kan met mijn telefoon met de WiFi van de H368N verbinding maken en dan naar het WAN IP van de TP-Link gaan (192.168.2.***).

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik denk dat je een vinkje wil zetten bij Enable IPv4 op de pagina van de screenshot. Pas dan heb je daadwerkelijk de TP-Link in DMZ staan. In dit topic kan je meer lezen of een eigen router achter de H368N (v9)

Als het goed is werkt het dan wel.

Volgensmij is dit ook waar op duidde.

Robin

RobinFlikkema schreef op 23 dec '15 om 21:37u
Hoi,

Ik denk dat je een vinkje wil zetten bij Enable IPv4 op de pagina van de screenshot. Als het goed is werkt het dan wel

Volgensmij is dit ook waar @wjb op duidde.

Robin 
Beste Robin en HET WERKT!!! Super! Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Fijn dat het werkt! Fijne feestdagen verder!

Denk er nog wel even aan dat je door de TP-Link in DMZ te zetten je hem in feite direct op "het internet" hebt gezet.

Robin
Wie o wie kan mij helpen?

Ik heb een foscam camara f8919w gekocht intern werkt alles prima echter lukt het mij maar niet om hem extern dus buiten het wifi netwerk om te bereiken.

Hoe kan ik dit oplossen? ik heb een v9 modem.Ik heb alles geprobeerd volgens handleiding wellicht doe ik iets niet goed.

Reputatie 7
Heb je op de V9 een port-forwarding gemaakt voor de poort die gebruikt wordt naar het LAN IP adres van de camera?

wjb schreef op 23 jan '16 om 23:31u
Heb je op de V9 een port-forwarding gemaakt voor de poort die gebruikt wordt naar het LAN IP adres van de camera?

dat heb ik gedaan,het vreemde is hiervoor had ik een v8 toen werkte het wel nu niet.

Reputatie 7
Is de camera bedraad of via wifi aangesloten?

Krijgt de camera zijn IP adres automatisch van de DHCP server?

Is dit IP adres met een DHCP binding vast gezet?

Weet je zeker dat je de juiste poort gebruikt in de port-forwarding?

Weet je zeker dat je het juiste IP adres gebruikt in de port-forwarding?

Plaats anders eens screenshots van de instellingen die je voor de camera hebt gedaan op de Experia Box.

Gebruik je de Foscam viewer app om de camera te benaderen?

De camera is via wifi aangesloten, en via mijn telefoon gebruik ik de foscam vieuwer. Via mijn pc niet.

Dit zijn de instellingen

start port 80, end port 8890, map start port 80 end map port 8990, mijn camara heeft poort 8890.

Doe ik iets verkeerd?

Reputatie 7
Als jouw camera op poort 8890 te benaderen is, dan maak je een port-forwarding alleen voor TCP poort 8890.

Dus start-, end-, start mapping- en end mapping port allemaal 8890.

Wat heb je in de foscam viewer dan bij de http poort en bij de media poort staan?

Mijn op adres \ 8890? Waarkan ik dit eventueel aanpassen?
Reputatie 7
Ruudvanbeers schreef op 24 jan '16 om 17:57u
Mijn op adres \ 8890? Waarkan ik dit eventueel aanpassen? 
Dat is niet wat je ziet staan in die Foscam viewer.

Kies voor het editen van jouw camera binnen de foscam viewer.

Als daar een 192.168.2.x staat, komt die overeen met het IP adres die je bij de port-forwarding op de Experia Box gebruikt hebt?

Wat staat er bij *Http Port en wat staat er bij Media Port?

Nogmaals: Plaats anders eens screenshots van de instellingen die je voor de camera hebt gedaan op de Experia Box.

ik zal morgen wat screentjes maken, op mijn computer heb ik FOSCAM CLIENT, dus moet ff alles opzoeken.

Reageer