Beantwoord

Foutcode 303 STB-NMC-400 en geen internet

  • 24 January 2022
  • 13 reacties
  • 83 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds enige weken krijg ik regelmatig bij het tv kijken eerst de 303 foutcode, na 10sec de stb-nmc-400 foutcode en na 1 minuut is de verbinding weer hersteld. dan heb ik ook geen internet.

deze ochtend (08:55) geen internet voor ca 1-2 minuten. (erg handig tijdens een teams-meeting :( )

ik heb het standaard proces van resetten, 10min stroom eraf, kabels nagelopen, etc al uitgevoerd maar dit heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. qua opstelling en instellingen is er in het laatste jaar ook niks gewijzigd.

icon

Beste antwoord door ener103 3 March 2022, 18:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 1

om 1540 weer geen internet. weer tijdens teams-meeting. gaat vervelend worden

Reputatie 1

Vandaag ergens gaan werken want wegvallend internet is niet echt handig

 

zijn er eigenlijk wel moderators actief in dit forum? Blijft erg stil …

Reputatie 3
Badge

Moderators geven na ongeveer eens in de 2 dagen antwoord gemiddeld, soms wat sneller.
Gezien u wegvallend internet heeft, kunt u het beste 0800-0402 bellen om de lijn te laten meten, ze kunnen u dan het snelste helpen om deze probleem voor u op te lossen.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @ener103, welkom terug!
Ik heb meteen even met je meegekeken naar de aansluiting en zie niet direct problemen met de verbinding tot aan de experiabox.
Heb je mijn collega's nog gesproken?

Als je nog steeds problemen ervaart, kun je dan toelichten hoe je je netwerk hebt ingericht? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je en hoe heb je deze aangesloten zitten?

Reputatie 1

Hoi Thomas,

vreemde is dat er niks qua apparatuur en/of instellingen gewijzigd is. Ook geen nieuwe gadgets of draadloze apparatuur. 
Het begon spontaan. Ik geloof direct dat de lijn tot aan de experiabox ok is en dat het vanaf de experiabox en verder ergens het probleem ligt. 
ikzelf denk dat Expedia box niet helemaal ok meer is. Als ik het in log kijk zie ik meldingen uit 2020 staan (naast de actuele). Was 4weken geleden niet zo toen liep het chronologische in datum/tijd af/op. Die 2020-log lijkt me ook niet goed. 

de 2tv ontvangers zijn direct bekabeld op de experiabox aangesloten. ik heb wel op de experiabox de 2utp kabels van de tv ontvangers omgewisseld. Lijkt iets stabieler. Maar dat zou betekenen dat een poort niet ok is. De andere tv ontvanger staat in de slaapkamer maar die wordt heel weinig gebruikt. 

verder heb ik 3 witte kpn versterkers 1x direct op eb en de overige 2x via switch ( officiële via kpn) die direct op eb aangesloten is

 

heb je nog andere tips? 
 

Hoi Thomas,

vreemde is dat er niks qua apparatuur en/of instellingen gewijzigd is. Ook geen nieuwe gadgets of draadloze apparatuur. 
Het begon spontaan. Ik geloof direct dat de lijn tot aan de experiabox ok is en dat het vanaf de experiabox en verder ergens het probleem ligt. 
ikzelf denk dat Expedia box niet helemaal ok meer is. Als ik het in log kijk zie ik meldingen uit 2020 staan (naast de actuele). Was 4weken geleden niet zo toen liep het chronologische in datum/tijd af/op. Die 2020-log lijkt me ook niet goed. 

de 2tv ontvangers zijn direct bekabeld op de experiabox aangesloten. ik heb wel op de experiabox de 2utp kabels van de tv ontvangers omgewisseld. Lijkt iets stabieler. Maar dat zou betekenen dat een poort niet ok is. De andere tv ontvanger staat in de slaapkamer maar die wordt heel weinig gebruikt. 

verder heb ik 3 witte kpn versterkers 1x direct op eb en de overige 2x via switch ( officiële via kpn) die direct op eb aangesloten is

 

heb je nog andere tips? 
 

Welk modem heb je?

En welk type switch?

En welk type versterkers?

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u? En welk merk tv ontvangers? 

Reputatie 7
Badge +20

Met bekabelde wifiversterkers en onze switches moet alles eigenlijk ook wel probleemloos kunnen werken. Voor de box12 hebben we wel onlangs een update gehad die het een ander oplost. Heb je de SGEJ100000516 versie op je box 12 staan? Anders kan het nog helpen alles eens te ontkoppelen en stuk voor stuk weer eens aan te sluiten om te kijken waar de oorzaak zit.

Reputatie 7
Badge +20

@ener103 heb je het met de nieuwe software kunnen proberen? Of door alles stuk voor stuk aan te sluiten het probleem kunnen vinden?
Ik ben evenals Nick en Martijn hierboven ook wel benieuwd wat voor apparatuur je gebruikt.

Reputatie 1

Bij deze de gevraagde info:

V12:

Laatste software is geladen (516 versie)  

Inloggen op modem gaat supertraag en eenmaal ingelogd gaat het nog trager (30-60sec) waarbij soms gevraagde menu ook niet geladen wordt

 

KPN wifi versterkers:

Arcadyan dual band

 

Switch:

Netgear Prosafe GS105E

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @ener103, sorry voor mijn late reactie.
Ik heb nog even met je meegekeken maar heb zo niet echt een verklaring voor!
Als je nog steeds problemen hebt denken we natuurlijk graag even met je mee.

Ik zie dat het modem al een tijdje online is, kun je die nog eens een herstart of reset geven?
Had je nog kunnen proberen alle extra apparatuur ontkoppeld te laten en stuk-voor-stuk alles weer aan te sluiten tot de problemen weer beginnen?

Reputatie 7
Badge +20

@ener103 heb je nog een oplossing kunnen vinden?

Reputatie 1

Tot op heden is het stabiel (gelukkig). Wellicht dat de updates voor V12 en wifi versterkers daartoe hebben bijgedragen.

Mocht er weer problemen voordoen dan meld ik dat weer in dit topic.