Beantwoord

Foutmelding bij e-mail via outlook

  • 3 June 2019
  • 10 reacties
  • 279 keer bekeken

dag allemaal, wie zou mij kunnen helpen met mijn e-mail. sinds kort ondervind ik steeds de melding "de server heeft de verbinding geweigerd." soms gaat het een tijd goed, maar dan komt weer die melding naar voren. ik heb al een paar keer mijn outlook afgehaald en opnieuw geïnstalleerd.
ik heb ook alle suggesties op het forum gelezen en toegepast, maar helaas blijft die melding steeds terugkomen. heeft er iemand een goede oplossing hiervoor? grt. Daniel

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 5 June 2019, 16:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Daniel, welkom hier.

Gaat dit om Outlook op je PC/laptop? Zo ja, welke versie? Of toch om de versie op je tablet/smartphone?

Zou je hier een screenshot willen plaatsen van de melding die je ziet?
het gaat om outlook 2010. Het schijnt dat er veel problemen hiermee zijn. In het verleden had ik die melding ook gehad, maar via het forum kon ik het toen oplossen. maar nu, zo'n 5 a 6 jaar later, gaat het spontaan weer raar doen. de ene keer heb ik er geen problemen mee, maar even later springt het alsnog op de melding dat de server de verbinding heeft verbroken.
Waarschijnlijk zal er ergens een fout in mijn systeem zitten. Denk ik.
Reputatie 7
Badge +11
@Dakar1

Heb je de instellingen al veranderd?
Zie https://windows10help.nl/imapserver/

Daarnaast kun je ook de server timeout vergroten. Op deze pagina vind je helemaal onderaan hoe je dat kunt doen.
Dag Tyga, ook jouw suggestie heb ik uitgevoerd. Maar helaas hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +11
Jammer, misschien komt er nog een goede tip
Reputatie 7
Badge +24
Dan vermoed ik dat er toch iets verkeerd is ingesteld, dit is overigens geen bekende storing van Outlook 2010 betreft. Zou je willen nakijken of alles bij jou ook staat ingesteld?



Reputatie 7
Badge +24
Dakar, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Dag Alex, sorry dat ik niet had gereageerd. Maar helaas ook dit heb ik uitgeprobeerd. en helaas het is nog niet opgelost. Wat ik wel vreemd vind is dat die melding niet altijd meteen komt als ik outlook opent. Soms komt de melding pas na ongeveer 5 a 10 minuten.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb om eerlijk te zijn ook geen idee meer waar dit aan kan liggen, ergens toch een instelling verkeerd. Ideetje om met ons te bellen om dit 1-op-1 bij langs te gaan? eventueel kan een collega je pc ook op afstand overnemen om mee te kijken. Het gratis nummer is 0800 0402.
Beste Alex, bedankt voor het mee denken. ik heb nu maar meteen een nieuwe versie van Microsoft office gekocht. hopelijk is het nu opgelost. ik ga nu afsluiten. iedereen die geprobeerd heeft te helpen , Bedankt. grt. Dakar