Beantwoord

Foutmelding internetverbing: Proxy (Webproxy) is ingeschakeld via Selfcare Tool

  • 5 July 2019
  • 24 reacties
  • 1096 keer bekeken

Reputatie 1
KPN Selfcare Tool geeft dagelijks melding dat er geen internetverbinding is, die met selfcare tool verholpen kan worden. Echter de KPN Selfcare Tool is een 32bit app en moet verwijderd worden van de iMac.

Hoe los ik deze melding blijven op na verwijderen van de selfcare tool:
Proxy (Webproxy) is ingeschakeld
macOS 10.13, 64BITS, firewall ingeschakeld van OS X, KPN Selfcare Tool. diagnose M710111 E210C

Zonder dit op te lossen heeft apple mail app moeite om verbinding te maken met kpnmail of lukt zelfs niet.
icon

Beste antwoord door Kijkert 11 July 2019, 21:59

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Kijkert, De selfcare tool wordt al zo'n twee jaar niet meer aangeboden. Als je 'm had, kon je er nog wel gebruik van blijven maken. We hebben er een half jaar geleden voor gekozen om dat ook te stoppen. Je kunt zonder internet vaak de probleem oplosser van je pc/laptop gebruiken en daarnaast je Experiabox resetten/uit en aan zetten. Als dat niet werkt, kan er altijd contact met ons gezocht worden. In de meeste gevallen gold dit ook voor de selfcare tool. Heel veel oplossingen die daarin stonden, zijn juist om je werkende verbinding te optimaliseren. En dan kan het beste als je verbinding hebt met internet.

De melding die je hebt geplaatst is niet zo gek, maar ik begrijp dat wanneer je deze melding ziet je niet kan verbinden met Apple mail en KPNmail? Dit probleem doet zich alleen voor met mail, maar verder op het internet niet?
Reputatie 7
Badge +19
@Kijkert, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!
Reputatie 1
Hi Marina, het is een puzzel om uit te vinden wat de oorzaak is van deze terugkerende melding. Ook via de online tool van KPN of bij resetten van de experiabox. Als ik bij de WiFi en Kabel verbinding alle proxy settings uitzet is probleem weg. Diagnose selfcare tool geeft dan ook geen foutmelding meer. Echter bij de volgende dag opstarten, zijn de proxysettings weer terug. Geen idee hoe dat kan? Ik weet ook niet wat de voorkeur van die settings zijn voor mijn iMac.

Chatten met de helpdesk bood geen hulp. En monteur zal alleen naar hardware kijken wat waarschijnlijk niet het probleem is.

Tips zijn welkom 😉
@Kijkert Ik adviseer je om een paar tests uit te voeren via CMD. (command prompt)
Daar zou je mogelijk een paar mogelijkheden uit kunnen vinden.
Reputatie 1
En wat voor tests zijn dat via CMD?
@Kijkert Volg deze stappen maar voor beginners.

  1. Kies op de Mac Apple-menu
  2. 'Systeemvoorkeuren' en klik op 'Netwerk'.
  3. Selecteer in de lijst de netwerkvoorziening die je gebruikt (bijvoorbeeld 'Ethernet' of 'Wifi').
  4. Klik op 'Geavanceerd' en klik vervolgens op 'Proxy's'.
  5. Automatische proxydetectie uitzetten.
Laat me weten of dit heeft geholpen. Zo niet, dan moet je het wel via een CMD uitvoeren.
Reputatie 1
Hoi, stap 1 tm 3 zijn precies de handmatige stappen die ik doorloop. Echter die moeten steeds opnieuw gedaan worden.

Hopelijk lost de CMD dit op al weet ik niet wat ik dan moet doen 😉
@Kijkert Zou je even een screenshot willen maken en hier uploaden? Zodat we een beetje een zicht hebben wat er nou op je scherm verschijnt, mij privéberichten mag natuurlijk ook.
Reputatie 7
En waar is die proxy dan op ingesteld?
Reputatie 1
@Kijkert Zou je even een screenshot willen maken en hier uploaden? Zodat we een beetje een zicht hebben wat er nou op je scherm verschijnt, mij privéberichten mag natuurlijk ook.

Reputatie 1
En waar is die proxy dan op ingesteld?
SOCKS-proxy staat aangevinkt

Negeer proxy instellingen etc: *,local, 169.254/16
Reputatie 6
Badge +8
Volgens mij is het probleem dat de selfcare tool nog (deels) op de Mac is geïnstalleerd en "reparaties" uitvoert die niet nodig zijn. Vandaar dat je probleem telkens terugkeert.

Ik zou een kijkje nemen bij de software die tijdens de opstart van de Mac wordt uitgevoerd, daar zal vast nog een stukje van de selfcare tool in zitten.
Reputatie 1
Volgens mij is het probleem dat de selfcare tool nog (deels) op de Mac is geïnstalleerd en "reparaties" uitvoert die niet nodig zijn. Vandaar dat je probleem telkens terugkeert.

Ik zou een kijkje nemen bij de software die tijdens de opstart van de Mac wordt uitgevoerd, daar zal vast nog een stukje van de selfcare tool in zitten.

Ik heb de KPN Selfcare Tool verwijderd en ook onder mijn account onder inloggen het restje van de zelfcare tool verwijderd. De aangevinkte proxy settings heb ik weer uitgezet.

Helaas na herstart van de iMac stonden deze weer aan. Rara ...😶
Reputatie 1
@Kijkert Zou je even een screenshot willen maken en hier uploaden? Zodat we een beetje een zicht hebben wat er nou op je scherm verschijnt, mij privéberichten mag natuurlijk ook.
Zie het bericht hieronder 😐
Reputatie 1

@Kijkert Zou je even een screenshot willen maken en hier uploaden? Zodat we een beetje een zicht hebben wat er nou op je scherm verschijnt, mij privéberichten mag natuurlijk ook.Zie het bericht hieronder 😐

hierboven dus
Reputatie 7
Klik eens op SOCKS-Proxy.
Wst krijg je dan rechts te zien?


Plaats daar eens een screenshot van.
Reputatie 1
Klik eens op SOCKS-Proxy.
Wst krijg je dan rechts te zien?


Plaats daar eens een screenshot van.

Reputatie 7
Apart om de MAC zelf (localhost) in te stellen als SOCKS proxy server.
Wat gebeurt er al je de velden leeg maakt en het vinkje verwijdert?
Komt het vinkje dan bij herstart nog steeds terug?
Reputatie 1
Apart om de MAC zelf (localhost) in te stellen als SOCKS proxy server.
Wat gebeurt er al je de velden leeg maakt en het vinkje verwijdert?
Komt het vinkje dan bij herstart nog steeds terug?

JA, helaas wel. Waarom dit bij SOCKS proxy server staat ingesteld: geen flauw benul 😮
Reputatie 7
Als je googled naar socks proxy macOS localhost 8080 dan vind je een aantal hits.
Wellicht kan je daar een antwoord vinden.
Reputatie 1
Als je googled naar socks proxy macOS localhost 8080 dan vind je een aantal hits.
Wellicht kan je daar een antwoord vinden.Als je googled naar socks proxy macOS localhost 8080 dan vind je een aantal hits.
Wellicht kan je daar een antwoord vinden.

Dank je: ik ga daar mee aan de slag
Reputatie 1

Als je googled naar socks proxy macOS localhost 8080 dan vind je een aantal hits.
Wellicht kan je daar een antwoord vinden.Als je googled naar socks proxy macOS localhost 8080 dan vind je een aantal hits.
Wellicht kan je daar een antwoord vinden.
Dank je: ik ga daar mee aan de slag


Helaas nog geen oplossing. Diverse dingen geprobeerd zoals onder mijn admin account verwijderen van systempreference.plist.

Is er ook zoiets om helemaal een schone installatie aan te maken of terug naar fabrieksinstellingen. Of werkt dat niet op een iMac?
Reputatie 1
Als je googled naar socks proxy macOS localhost 8080 dan vind je een aantal hits.
Wellicht kan je daar een antwoord vinden.


Uiteindelijk bij apple communities gekomen waarin over soortgelijk probleem gesproken werd. In App Store is programma EtreCheck te krijgen. Dit programma scant de iMac, meldt wat de serieuze en kleine problemen zijn op het gebied van hardware, software, geheugen, etc. Ik heb via dit programma een paar Adware programma's verwijderd. Na herstart probleem niet meer geconstateerd. 😀
Reputatie 7
Na herstart probleem niet meer geconstateerd. 😀
Fantastisch nieuws! ☺️

Reageer