Vraag

Frequent uitvallen van het internet signaal V10 (niet wifi)

  • 14 June 2021
  • 12 reacties
  • 188 keer bekeken

 

HET ONDERSTAANDE A.U.B.  Z O R G V U L D I G  LEZEN

Wij hebben een all in glasvezel abonnement (internet TV en mobiele telefonie) en een Experiabox V10. 

  1. Volgens metingen van KPN is het internet signaal datons huis binnenkomt voldoende sterkt en vrijwel constant.
  2. Ook het WiFi signaal in huis is vrijwel constant en voldoende sterk.
  3. Wij hebben echter last van het frequent uitvallen van het internet signaal dat door de Experiabox moet worden doorgegeven (dus niet van een wegvallend WiFi).
  4. Alle opties die eerder in dit forum werden genoemd en / of door KPN werden gesuggereerd zijn al uitgeprobeerd.
  5. Ook is een KPN monteur in huis geweest om alles door te meten, maar…. -je raadt het al- op dat moment was er niets aan de hand. Die monteur had -uiteraard- geen tijd om een paar uurtjes te blijven en de boel te controleren, begrijpelijk. 

Tot nu toe hebben we dit probleem onder protest geaccepteerd, maar het begint irritant te worden. Mijn conclusie is, gelet op het vorenstaande dat er iets fout gaat in de Experiabox V10. Graag nu in één keer een adequate oplossing van KPN en liever geen tips meer over ‘probeer eens dit of probeer eens dat’ dat station zijn we gepasseerd.

Met (nog steeds) vriendelijke groet,

Marc van der Hijden

 

*admin edit: opmaak en titel


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

ERRATUM:

In de titel staat ‘wegvallend WiFi signaal’ dat klopt niet, het gaat juist om het niet doorgeven van internet signaal door de Experia V10 box.

 

*admin edit: opmaak en titel

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Toby2! Vervelend dat je problemen hebt met je internetverbinding. Is er een patroon in te ontdekken? Als iedereen thuis is bijvoorbeeld, of altijd aan het eind van de middag of laat in de avond? Je geeft aan dat het wifi-signaal goed is. Blijft het wifi-signaal goed, dus ook wanneer je bekabelde (internet)verbinding er mee kapt? Of krijg je bijvoorbeeld de melding ‘wel verbonden, geen internet’? 

Kun je daarnaast iets meer uitleggen over jouw thuisnetwerk? Wat heb je allemaal aangesloten op het modem (bekabeld en draadloos). En welke stappen heb je ondernomen om dit, naast ons monteur bezoek, op te lossen? 

  1. Alle opties die eerder in dit forum werden genoemd en / of door KPN werden gesuggereerd zijn al uitgeprobeerd.

Ik hoor graag van je! 

 

Hallo Lisa,

Er valt geen patroon te ontdekken in het uitvallen van internet via WiFi. Soms doet alles het zelfs een hele dag. Bedraad valt internet vrijwel nooit uit, enkel via WiFi, terwijl het WiFi signaal optimaal blijft (boogjes). Aantal gebruikers via WiFi maximaal 3, plus RingPro deurbel. 

Bedraad is aangesloten:

iMac, Samsung TV via KPN ontvanger, Denon audio installatie, AppleTV en een 2e KPN TV ontvanger (die vrijwel niet gebruikt wordt). 
 

Melding op telefoon bij vol WiFi signaal: geen internet verbinding

Met vriendelijke groet,

Marc 

 

Zo kan het gebeuren dat ik onverwacht dit soort berichten krijg wanneer ik thuis binnen mijn ‘WiFi cirkel’ mijn telefoon gebruik. 😡Let op de tijdstippen van de berichten. Op één avond. 😡

 

Reputatie 7
Badge +24

Bedraad is aangesloten:

iMac, Samsung TV via KPN ontvanger, Denon audio installatie, AppleTV en een 2e KPN TV ontvanger (die vrijwel niet gebruikt wordt). 

Dan gebruikt u ook vast wel een switch... toch? Want ik tel 5 apparaten. Terwijl er maar 4 poorten beschikbaar zijn. 

Klopt switchbox van KPN. 

Reputatie 7
Badge +24

Klopt switchbox van KPN. 

Deze?

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Nee deze van het merk ‘3COM’ 

 

Reputatie 7
Badge +11

Dat is er geen van KPN, wij hebben enkel de Netgear die in de reactie hierboven genoemd wordt. Zit de tv ontvanger op de 3COM aangesloten? Als de switch geen IGMP Snooping ondersteunt dan lijkt me dat dat de boosdoener is en dan is het een kwestie van een nieuwe switch aanschaffen of de TV direct op de Experiabox aansluiten.

Eerst zeg je geen uitval van WiFi, daarna valt de internet verbinding opnde wifinweg, wat gebeurd er op dat moment met de bedrade verbinding? Valt die ook weg?

WiFi valt niet weg. Internet valt weg. 🤔 De bedrade verbinding blijft gewoon werken.

Reputatie 7
Badge +17

Hey @Toby2! Dit klinkt alsof de apparaten die draadloos verbonden zijn met het modem soms ineens geen ip-adres meer kunnen ophalen/toegewezen krijgen. Kun je nog uitleggen wat je allemaal al geprobeerd hebt om dit op te lossen? Ik wil je namelijk vragen om te kijken of er een stoorzender in het thuisnetwerk aanwezig is die dit veroorzaakt. Ik vermoed dat je het met modem al eens herstart hebt. Wellicht ook al eens gereset