Beantwoord

FRITZ!Box 5530 Fiber bestellen lukt niet

  • 11 May 2021
  • 21 reacties
  • 396 keer bekeken

Beste lezer,

Wegens problemen met de internet aansluiting (hick-ups etc.) wil ik een FRITZ!Box 5530 Fiber bestellen. Ik heb vorige week nu tweemaal gebeld voor de levering van FRITZ!Box 5530 Fiber., maar ik heb deze nog steeds niet ontvangen.

Nadat ik tweemaal aan de telefoon gehangen heb, heb ik ook geen bevestigingsmail ontvangen van de bestelling.

Vanmorgen heb ik zelf geprobeerd om te zien of ik zelf via MijnKPN deze optie alsnog kan aanzetten. Echter dit is niet mogelijk.

Kan iemand mijn nu vertellen wat de reden is dat ik FRITZ!Box 5530 Fiber nog niet ontvangen heb?

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 14 May 2021, 09:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +24

KPN levert de 7590 en de 7583.

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm

Niet de 5530 voor zover ik weet. 

Het maakt mijn niet uit welke. maar wanneer kan ik deze bestelling verwachten?

Mijn is toegezegd dat ik binnen twee dagen de bestelling kan verwachten.

Kan je voorstellen dat ik teleurgesteld ben?

Reputatie 7
Badge +24

Bent u misschien oud Telfort klant?

Reputatie 7

Wees blij dat je de 5530 nog niet kunt bestellen, er zijn nog heeeel veel problemen met de 5530 en de "early adapters" bij Freedom en Tweaks klagen steen en been.

Mijn advies: Nog even niet aan beginnen.

Dan maar overstappen naar een andere provider?

Ik heb constant problemen met de internet verbinding (Experiabox) en werk nu ruim een jaar thuis.

Onlangs heb ik maar weer een kabel aangebracht. Iets beter maar toch nog veel problemen.

Onze organisatie werkt met citrix en wordt er om de haverklap uitgegooid.

Hoe nu verder?

 

Reputatie 7
Badge +24

Dan maar overstappen naar een andere provider?

Ik heb constant problemen met de internet verbinding (Experiabox) en werk nu ruim een jaar thuis.

Onlangs heb ik maar weer een kabel aangebracht. Iets beter maar toch nog veel problemen.

Onze organisatie werkt met citrix en wordt er om de haverklap uitgegooid.

Hoe nu verder?

 

Een kabel is uiteraard heel goed 👍 welke Experiabox heeft u nu? En heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 

Glasvezel 100/100

Experia box v10A in combinatie met tweeExperia Wifi

 

Reputatie 7

Ik heb constant problemen met de internet verbinding (Experiabox) en werk nu ruim een jaar thuis.

Zijn dat problemen met de wifi of valt Internet ook weg bij de vaste verbindingen?

Waarom zou je een 5530 willen?

Wat voor een glasvezelaansluiting heb je, AON of PON?

Hoe moet ik weten:

  • Wat voor een glasvezelaansluiting heb je, AON of PON?

Ik ben maar een gebruiker.

Reputatie 7

Zie jouw glasvezelkastje en zo uit?

 

KPN:

Als het netwerk van Nederland werken wij met passie aan onze veilige, betrouwbare en toekomstbestendige netwerken en diensten, zodat alles en iedereen altijd en overal verbonden is en om tegelijkertijd een welvarendere en schonere wereld te creëren.

--

 

Reputatie 7

Dat is AON.

Waarom zou je een 5530 willen en niet bijvoorbeeld een 7590?

Je kan de nieuwe FRITZ!Box 5530 Fiber direct met de FTTH lijn gebruiken, zonder een extra router te gebruiken zoals nu de Experiabox, is mij gezegd

Maar het maakt mijn niet uit. Het moet werken, wat mij betreft.

Reputatie 7

Je kan de nieuwe FRITZ!Box 5530 Fiber direct met de FTTH lijn gebruiken, zonder een extra router te gebruiken zoals nu de Experiabox, is mij gezegd

De 7590 sluit je ook direct op het glasvezelkastje aan en dan heb je ook geen extra router.

 

Wat is nu het echte probleem?

Slechte wifi?

Wegvallend Internet, ook op bekabeld aangesloten apparaten?

Anders...

Het probleem is:

  • ondanks extra kasjes met wifi te verstrekken kan ik niet goed werken → wegvallende citrix-verbinding
  • met kabel → wegvallende citrix-verbinding

Het kan voorkomen dat ik meer als tien keer per dag opnieuw moet inloggen om de citrix-verbinding te herstellen. Om je een idee te geven: sinds we met elkaar berichten uitwisselen heb ik drie maal op nieuw moeten inloggen

Reputatie 7

Dan is het eerst zaak om de oorzaak te achterhalen want die zou ook heel goed in de NTU (het "glasvezelkastje") kunnen zitten en dan heeft het vervangen van de Experia Box geen enkele zin.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren die jouw aansluiting eens wil doormeten.

Vul jouw forum profiel in als je dat nog niet gedaan hebt. Dan kan die KPN medewerker direct aan de slag.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @RobertE, als ik jouw lijn doormeet zie ik geen verbrekingen op het KPN netwerk. Het probleem zit dus ergens anders. 

Beste Jeroen,

bedankt voor het doormeten. 
Het vreemde is dat ik vandaag nog niet eruit gegooid ben. 
groet, Robert 

Reputatie 5
Badge +1

Wees blij dat je de 5530 nog niet kunt bestellen, er zijn nog heeeel veel problemen met de 5530 en de "early adapters" bij Freedom en Tweaks klagen steen en been.

Mijn advies: Nog even niet aan beginnen.

De klachten bij tweaks zijn al een poosje voorbij. In de gedachte van mensen ijlt dit behoorlijk na. Bij freedom weet ik het niet. In de freedom nieuwsbrief hoor je er in ieder geval niets over. Wat ik wel weet is dat de FRITZ!Box 5530 fiber (weliswaar nog niet rechtstreeks op glasvezel aangesloten) bij mij al vanaf 9 juni 2021 zonder enige problemen perfect en stabiel werkt. Nu doe ik ook niets bijzonders met die router dan internet hebben en poorten forwarden. Ik wacht nu met smart dat de kpn de router met gpon wil registreren om hem rechtstreeks op de glasvezel aan te kunnen sluiten.

Door wat uitzoek werk heb ik afgelopen week Hier een setje besteld super handig namelijk altijd prijs.. ondanks dat er bij mij ook een groene aansluiting zat, bleek ik de blauwe nodig te hebben. 

https://fritzshop.nl/glasvezel/1182-glasvezelkabel-set-compleet-blauw-en-groen-kabel-met-koppelblok.html