Vraag

Fritz!Box in plaats van of naast Experiabox?

• 17 mei 2018
  • 2 reacties
  • 1941 keer bekeken

Door een artikel in iCreate ben ik aan het nadenken over het vervangen van mijn Experiabox (V10) door een Fritz!Box. Ondat wij glasvezel hebben denk ik aan de Fritz!Box 5490. Ter informatie: wij hebben 2 vaste telefoonlijnen (met DECT telefoons), interactieve TV en internet van KPN. Plus KPN mobiel. Ik heb geen enkel probleem met de Experiabox. Maar het voordeel van de Fritz!Box zou kunnen zijn dat ik daarmee vanuit het buitenland extern toegang tot mijn extra hardeschijf (met foto’s) kan krijgen en dat ik zo via mijn eigen thuisnetwerk een veilige VPN kan hebben en niet van allerlei onveilige WiFi’s in hotels gebruik hoef te maken.
Wie heeft hier ervaring mee? Kan dit wel. En zo ja moet de Fritz!Box dan ipv. de Experiabox of er achter ivm. TV?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Je kan achter de Expeiabox ook een VPN server opzetten en hetzelfde bereiken.
Reputatie 7
Vooralsnog zit je aan de Experiabox vast zolang je ook telefonie (via die box) én interactieve tv van kpn kijkt. Die 2 zullen niet werken i.c.m. een andere router. (bij glasvezel wordt het modemdeel niet gebruikt; dan is de NT het "glasvezelmodem" namelijk).

Ook met KPN kun je een veilige VPN opzetten. Hier weet medeforummer @wjb alles van 😉 :)

XS4ALL heeft wel Fritzbox. Daar zou je naar over kunnen stappen. Zij hebben ook i-tv en telefonie. En dat werkt dan natuurlijk wel via de Fritzbox.
Met je KPN mobiel abonnement houdt je dan Compleet voordelen.

Reageer