Beantwoord

Fritzbox alles in 1

• 6 november 2013
  • 7 reacties
  • 5620 keer bekeken

Hallo,

Wij hebben problemen met ons modem, deze werkt niet goed. Nu heb ik ergens een XS4ALL verbindingen met een Fritzbox, hier ben ik heel tevreden over.

Graag zou ik zelf ook een Fritzbox in huis willen hebben, is dit mogelijk? Ik heb KPN Alles-in-1.

Groet,

Jacob

icon

Beste antwoord door Remco_ 6 november 2013, 11:45

Beste Jacob,

Het aansluiten van de Fritzbox is helaas in dit geval niet mogelijk. De gedeeltes voor ITV en Voip zijn inderdaad niet in de Fritzbox te plaatsen om dat dit afgeschermde firmware betreft.

Kun je aangeven welke problemen je precies hebt in combinatie met onze Experiabox? Dan help ik je graag.

Met vriendelijke groet,

Remco

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +7
KPN gebruikt de Fritzbox niet, maar de experiabox.

Misschien dat je her en der wat info vindt op het internet hoe je het zou kunnen configureren, maar ik denk dat je via een Fritzbox de TV en telefonie niet aan de praat kunt krijgen.

Nu kan ik niet lezen waarom je een Fritzbox wilt gebruiken, maar misschien voldoet hij als router voor je?

Reputatie 2
Badge +1
Beste Jacob,

Het aansluiten van de Fritzbox is helaas in dit geval niet mogelijk. De gedeeltes voor ITV en Voip zijn inderdaad niet in de Fritzbox te plaatsen om dat dit afgeschermde firmware betreft.

Kun je aangeven welke problemen je precies hebt in combinatie met onze Experiabox? Dan help ik je graag.

Met vriendelijke groet,

Remco

Reputatie 1
Badge
Inmiddels zijn we 2 jaar verder.Ik het thans wel mogelijk om i.p.v. Experiabox v9 een Fritzbox 7490 te gebruiken, zoals ook XS4all gebruikt?

Reputatie 7
KPN ondersteunt het gebruik van de Fritzbox niet. Ik zie dat ook niet gauw gebeuren, want ze hebben zelf diverse goede modellen. Als die goed werken maakt het op zich ook niet uit.

Met de Fritzbox kun je de diensten Interactieve televisie en telefoon inderdaad niet gebruiken bij KPN, zoals Remco hier al eerder aangeeft.  De Fritzbox wordt ondersteund en gebruikt bij XS4ALL.

Er is geen technische support voor andere dan door kpn geleverde apparatuur.

Reputatie 1
Badge
Dank voor je vlotte reactie. Mijn vraag vloeit voort omdat ik steeds lees dat de v9 een slecht wifi bereik heeft. De moneur komt binnenkort alles in meterkast aansluiten en dat zit nu eenmaal niet centraal in huis.  Vandaar dat een AC modem/router met groter bereik denk ik beter zou zijn.

Wat is het WIFI bereik van de v9. Voldoende om naar 1e etage en op zolder (2e etage) vlot te kunnen internetten? Is de v9 geschikt voor glasvezel 500/500? Of tzt omruilen voor v10, want die is nu in testfase. Dank voor de tips.

Reputatie 7
Via dit forum kom ik berichten tegen als dat men op de 2de etage verminderd bereik ervaart. Ikzelf kan dat niet uittesten. Zit op flat, alles (incl. v9) is in de woonkamer 😉 . Maar ik ontvang ook nog de v9 van mijn buurvrouw, die staat toch echt wel even verderop. (3 streepjes van 5)

Ik lees overigens nu op internet (uit april '14) ook berichten dat juist de v8 een slecht(er) wifi bereik heeft dan de v9. De v8 heb ik maar kort gehad; hij viel steeds helemaal uit. v9 bevalt hier prima.

Bij glasvezel wordt nu meestal de v9 geleverd.

Voor wifi zijn er echter wel boosters (of hoe dat ook heten mag) te verkrijgen.

Reputatie 7
@PeterG,

Zo'n ding noem je geen booster of wifi-booster.

Het verbeteren van de dekking van wifi doe je met wifi accesspoints.

Reageer