Beantwoord

Fritzbox gebruiken ipv Experiabox

  • 2 December 2019
  • 43 reacties
  • 5570 keer bekeken


Toon eerste bericht

43 reacties

Update de firmware van jouw Fritz!Box 4040 naar versie 7.12 of nieuwer (7.14 is vandaag uitgekomen).

Daar is een configuratiewizard in opgenomen voor de KPN netwerken.

Draai die configuratiewizard en daarna kan je de Experia Box vervangen door jouw Fritz!Box.

Ik ben helaas een leek op dit gebied. Dus vandaar veel vragen.

Maar de fritzbox 4040 heeft alleen een routerfunctie toch? Ik heb toch een fritzbox nodig waar ook modemfunctie in zit? Of kan dat ook met de 4040? Ik zag wel op de 4040 de versie 7.14 staan. Dus dan zou ik de experiabox weg kunnen halen en de fritzbox aansluiten? De aansluiting die op het glasvezelkastje zit, is toch gewoon een internetkabel?

Reputatie 7
Badge +24

Update de firmware van jouw Fritz!Box 4040 naar versie 7.12 of nieuwer (7.14 is vandaag uitgekomen).

Daar is een configuratiewizard in opgenomen voor de KPN netwerken.

Draai die configuratiewizard en daarna kan je de Experia Box vervangen door jouw Fritz!Box.

Ik ben helaas een leek op dit gebied. Dus vandaar veel vragen.

Maar de fritzbox 4040 heeft alleen een routerfunctie toch? Ik heb toch een fritzbox nodig waar ook modemfunctie in zit? 

Als u xDSL hebt, dan heeft u een ingebouwd modem nodig ja. Als u glasvezel hebt niet. Want dan heeft u een los modem.

Reputatie 7

De 4040 heeft geen ingebouwd modem en is dus niet geschikt voor VDSL aansluitingen.

Ik heb een glasvezelabonnement van KPN dus ik moet dan een nieuwe fritzbox aanschaffen om de experiabox te vervangen? Welke raad u dan aan?

Reputatie 7

Nee, 4040 is geschikt voor glas.

Nee, 4040 is geschikt voor glas.

dus ik kand e experiabox weghalen en deze fritzbox ervoor in de plaats zetten? Aansluiten en de wizard draaien en dan zou internet en tv moeten werken?

7590 niks als gedonder mee (ga er vanmiddag nog eens na kijken)