Vraag

fritzbox inzetten i.p.v. experiabox v10

  • 19 September 2019
  • 8 reacties
  • 1617 keer bekeken

ik heb de volgende config
v10 dmz naar netgear r9000 waar alles achter zit behalve huistelefoon itv
ik merk bij paginas laden dat het traag gaat terwijl speedtest ruim 500/500 is
ik lees veel instabiel over de experiabox en wil deze vervangen door een fritzbox
is dit nu mogelijk ? dat huistelefoon en itv werkt op de fritzbox
bij kpn tekoop

https://www.kpnwebshop.com/modems-routers/producten/fritz!box-5490-international/2?origin=2964

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Het is mogelijk om de Experia Box te vervangen door een Fritz!Box maar daarbij is het nog niet mogelijk om vaste telefonie te configureren. Ik verwacht dat KPN op korte termijn zal komen met de oplossing voor vaste telefonie bij het gebruik van een Fritz!Box of andere router.
Zie ook: Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.

Overigens is die webshop waar je naar verwijst de zakelijke webshop van KPN. Op de particuliere webshop wordt de Fritz!Box nog niet aangeboden.
Reputatie 7
Ik ga de Fritzbox 7530 aanschaffen als ik weer iets ‘mag’ kopen 😁
Gaat de Experiabox whoopiewhoop lekker in de doos,...

Met mijn DSL verbinding zonder vaste telefonie moet het sindskort dus werkbaar zijn. (Kan het zo even niet meer vinden)
wjb dan wacht ik nog even
er zit wel een ingebouwde dect in die fritzbox wat mij ook weer aanspreekt
Reputatie 7
Met mijn DSL verbinding zonder vaste telefonie moet het sindskort dus werkbaar zijn. (Kan het zo even niet meer vinden)
Klopt, de 7530 met OS versie 7.12 kan je in een paar minuutjes configureren voor KPN VDSL netwerken. Zie Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.
Als bonding op jouw adres mogelijk is, dan doe je er wellicht verstandiger aan om een 7581 aan te schaffen.
Reputatie 7
@wjb dat zag ik me net pas indd! Mja, als ik doe overstappen qua interweb, is bonding niet meer mogelijk,..
Er spookt nog van alles door me heen, welke richting ik op wil gaan,...
Reputatie 7
wjb dan wacht ik nog even
er zit wel een ingebouwde dect in die fritzbox wat mij ook weer aanspreekt

Ik ga er eigenlijk vanuit dat KPN t.a.v. VoIP zal kiezen voor dezelfde oplossing als bij XS4ALL en dat betekent dat je de SIP login gewoon in de Fritz!Box zult kunnen vastleggen.

Zelf kies ik juist voor zo weinig apparaten met meerdere functies.
Onze router heeft dus geen wifi, dat wordt verzorgd door vier wifi accesspoints.
Onze router heeft maar één LAN poort, onze Netgear switches verzorgen die distributie van het vaste netwerk.
Onze router heeft geen DECT, dat wordt verzorgd door een Gigaset N300A IP.
Reputatie 7
@wjb dat zag ik me net pas indd! Mja, als ik doe overstappen qua interweb, is bonding niet meer mogelijk,..
Er spookt nog van alles door me heen, welke richting ik op wil gaan,...

Maar als bonding wel mogelijk is en je zou daar (op termijn) gebruik van willen maken dan zou het zonde zijn als je dan weer een nieuwe router zou moeten aanschaffen. Nu snap ik dat de 7530 bijna 90 Euro goedkoper is maar toch denk ik dat je die keuze weloverwogen moet maken en prijs niet leidend moet laten zijn.
Reputatie 7
D’r hangt al een jaar ofzo een Y-kabel in de meterkast. Echter heb ik nu weer de basis, omdat het nu totaal niet noodzakelijk is, die hogere snelheid 🤓 Toekomst is lastig te bekijken ook!

Maar nu mag het nog niet, eerst moet één spaardoel weer zijn doel behaald hebben voor ik weer iets mag (iets met overleden vaatwasser) 😋