Beantwoord

Fritzbox op KPN glas verbinding

  • 20 August 2019
  • 104 reacties
  • 6844 keer bekeken

Hallo,

Ik wil op mijn KPN glasverbinding een Fritzbox aansluiten, ik gebruik geen telefoon alleen TV.
Ik wil graag de mogelijkheden van de Fritzbox gebruiken, maar de Experiabox in bridgemode zetten gaat zo te lezen niet.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch klant bij KPN kan blijven en mijn eigen router (zonder Experiabox) kan gebruiken?

Groeten,
icon

Beste antwoord door FritzBox 4 September 2019, 08:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

104 reacties

Reputatie 7
Theoretisch zouden de instellingen voor XS4ALL ook moeten werken voor KPN maar ik heb nog geen berichten gezien dat het iemand gelukt is om een Fritz!Box als primaire router te configureren.

Wellicht wat interessant leesvoer voor je:
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.
Gebruik een eigen router achter de Experia Box.

Het zal overigens waarschijnlijk niet lang meer duren totdat ook KPN zal publiceren hoe je een eigen router als primaire router kunt gebruiken.
Reputatie 7
Badge +24
Het zal overigens waarschijnlijk niet lang meer duren totdat ook KPN zal publiceren hoe je een eigen router als primaire router kunt gebruiken.
Ook voor ADSL?
Reputatie 7
Het zal overigens waarschijnlijk niet lang meer duren totdat ook KPN zal publiceren hoe je een eigen router als primaire router kunt gebruiken.Ook voor ADSL?
Ja, ook voor xDSL.
Theoretisch zouden de instellingen voor XS4ALL ook moeten werken voor KPN maar ik heb nog geen berichten gezien dat het iemand gelukt is om een Fritz!Box als primaire router te configureren.

Wellicht wat interessant leesvoer voor je:Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.Gebruik een eigen router achter de Experia Box.

Het zal overigens waarschijnlijk niet lang meer duren totdat ook KPN zal publiceren hoe je een eigen router als primaire router kunt gebruiken.



Ja ik heb deze al gelezen, maar dat bied mij niet voldoende, het enige is dat ik gewoon de controle wil houden over VPN, portforwarding en welk type router + bijbehordere beheer app.

Met de Fritzbox heb ik goede ervaringen toen ik nog bij Ziggo klant was ( 10 jaar terug) echter verlang ik nu weer terug naar de reeds bovenstaande genoemde vrijheid.
Reputatie 7
Ik geef je groot gelijk.
Als je geen inkomende VPN verbindingen op basis van IPSec hebt, dan kan je rustig de Fritz!Box achter de Experia Box plaatsen in afwachting van die publicatie door KPN. De hele aansturing van jouw thuisnetwerk kan dan door de Fritz!Box gedaan worden en alleen de TV ontvangers moeten op de Experia Box aangesloten blijven.
Begrijp ik, VPN is IPSec, ontvangers zitten in hetzelfde netwerk over dezelfde kabel....
Reputatie 7
VPN is IPSec
Inkomend of uitgaand?

ontvangers zitten in hetzelfde netwerk over dezelfde kabel....
Dat is eenvoudig te ondervangen met switches die vlans ondersteunen.
Inkomend!
Nogmaals, wil geen rare constructies, dus gewoon keep it simple!

Wacht het wel ff af, de XS4ALL instellingen zouden moeten werken? Zijn dat ook aparte vlans?
Reputatie 7
De gebruikte vlans zijn voor XS4ALL en KPN precies hetzelfde.
Oké maar even afwachten tot er een reactie komt dat het werkt.
Voordat ik de hele boel weer op de kop zet!
Hoi @Arie7 . Welkom op het forum.
Officieel wordt dit niet door KPN ondersteund. Dat is natuurlijk een dooddoener maar ik kan vanuit mijn positie niet zoveel voor je doen. ( nog niet). Gelukkig heb je al contact met dé persoon op het forum die hier het meeste van af weet. Als @wjb de inschatting maakt dat het werkt, kun je bijna van op aan.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende weet. Zo niet, laat het weten! 🙂
Reputatie 7
Met de nieuwe firmware (OS 7.12) op jouw Fritz!Box zou je zelfs de configuratiewizard voor het KPN netwerk moeten kunnen uitvoeren.
Reputatie 3
Badge +1
Met de nieuwe firmware (OS 7.12) op jouw Fritz!Box zou je zelfs de configuratiewizard voor het KPN netwerk moeten kunnen uitvoeren.
Ga dit meteen proberen, als ik terug ben van vakantie. Ben benieuwd!
Reputatie 7
Ben benieuwd!
Ik ook. Zie ook dit bericht.
Reputatie 3
Badge +1
@wjb dank je, laat het nog weten of het gelukt is!
Reputatie 7
Maak eerst een backup van je huidige instellingen zodat je die eenvoudig weer terug kunt zetten mocht het onverhoopt niet 100% werken.
Hallo, ik heb inderdaad nu een KPN configuratie bestand.

Maar met dit bestand zou de TV ook goed moeten werken? Moet ik de ontvangers nog op bepaalde poorten klikken?

Ik kan idd voor KPN glas kiezen, heb een Fritzbox 7581

Reputatie 7
Ik neem aan dat bij de keuze KPN ook televisie op de juiste manier geconfigureerd wordt zodat dit zal werken, maar zeker weten doe ik dat niet. Ik heb immers geen Fritz!Box. 😉
Ik weet niet of telefonie ook geconfigureerd wordt. Ik heb zo mijn twijfels, maar voor jou maakt dat ook niet uit immers je hebt geen vaste telefonie van KPN.

Wel even de TV ontvangers uit en weer aan zetten.
Oke, telefonie gebruik ik niet, alleen de TV moet wel werken anders heeft iemand anders.......
Reputatie 7
Oke, telefonie gebruik ik niet, alleen de TV moet wel werken anders heeft iemand anders.......
...een probleempje. Of wou je dat niet zeggen? 😉

Kom verras ons op deze zondagmiddag, je zal de eerste zijn die op het forum de werking van de Fritz!Box op een KPN aansluiting kan bekrachtigen. En als het werkt, dan weet ik zeker dat je daarmee een heleboel abonnees heel blij mee gaat maken.
Reputatie 4
Badge +2
Ben ook geïnteresseerd in de fritzbox. En helemaal of het gaat werken
Ben vandaag niet meer in de gelegenheid geweest, ga rond komend weekend de boel weer overhoop gooien....
Reputatie 7
Badge +24
Dan moeten we dus weer 7 dagen wachten ...
Reputatie 4
Badge +2