Beantwoord

Fritzbox op KPN glas verbinding

  • 20 August 2019
  • 104 reacties
  • 6850 keer bekeken

Hallo,

Ik wil op mijn KPN glasverbinding een Fritzbox aansluiten, ik gebruik geen telefoon alleen TV.
Ik wil graag de mogelijkheden van de Fritzbox gebruiken, maar de Experiabox in bridgemode zetten gaat zo te lezen niet.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch klant bij KPN kan blijven en mijn eigen router (zonder Experiabox) kan gebruiken?

Groeten,
icon

Beste antwoord door FritzBox 4 September 2019, 08:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

104 reacties

Reputatie 4
Badge +2

WWaarom alleen voor zakelijke klant?
Reputatie 7
Badge +24
Duur speelgoed...
Reputatie 7
Tja, zakelijk hè, dan mag de prijs wat omhoog en dan is die prijs ook nog eens excl. BTW. 😖
Op de consumentenmarkt kan je dat apparaat voor €189,- incl. BTW kopen. Bron.


Overigens ook dan nog steeds duur speelgoed. 😉
Reputatie 4
Badge +2
@wjb ik weet het zou hem ook niet kopen bij KPN. Gaat mij er om als ze hem verkopen zal het toch ook werken achter glasvezel?
Reputatie 7
We zullen nog even geduld moeten hebben en wachten op de resultaten van @Arie7 of iemand anders met een Fritz!Box.

Dat je kunt kiezen voor KPN als provider is in OS versie 7.12 nieuw opgenomen en die versie is sinds 12 augustus beschikbaar.
Tel daarbij op dat XS4ALL abonnees absoluut niet blij zijn met de gedachte ooit door de integratie met KPN een Experia Box te moeten gebruiken en ziedaar waarom ik goede hoop heb dat een Fritz!Box met OS 7.12 gaat werken op een KPN aansluiting.
Reputatie 1
We zullen nog even geduld moeten hebben en wachten op de resultaten van @Arie7 of iemand anders met een Fritz!Box.

Dat je kunt kiezen voor KPN als provider is in OS versie 7.12 nieuw opgenomen en die versie is sinds 12 augustus beschikbaar.
Tel daarbij op dat XS4ALL abonnees absoluut niet blij zijn met de gedachte ooit door de integratie met KPN een Experia Box te moeten gebruiken en ziedaar waarom ik goede hoop heb dat een Fritz!Box met OS 7.12 gaat werken op een KPN aansluiting.

Ik kan bevestigen dat met die update 7.12 mijn Fritzbox rechtstreeks aan het NT kastje gehangen kan worden.

Ik heb Internet + iTV via glas van KPN, en door de Internet Connection wizzard opnieuw te draaien en KPN, glas te kiezen is het nu mogelijk om de hele experiaBox los te koppelen en uit te schakelen! Qua interactieve TV werkt alles ook vanaf de FritzBox. Opnames terugkijken, beginGemist, pauze.

Ik zie dat ik ook een IPv6 WAN-adres gekregen heb, naast een IPv4. Hoe telefonie werkt weet ik niet, daar ik geen vaste telefonie gebruik.
Reputatie 7

Reputatie 4
Badge +2
Werkt het ook met fritz!box 7590?
Reputatie 1
Ik heb het gedaan op een 7490, maar lijkt mij dat het meer software-afhankelijk is dan hardware. Zolang je OS 7.12 maar draait.
Reputatie 7
Werkt het ook met fritz!box 7590?
Vast wel.
Heb je ook vaste telefonie van KPN?
Reputatie 1

Werkt het ook met fritz!box 7590?Vast wel.
Heb je ook vaste telefonie van KPN?

Nee, dat schreef ik ook al in de laatste regel. Heb wel een sip account, dat doet het gewoon maar is Voip over t grote boze internet.
Reputatie 4
Badge +2


Werkt het ook met fritz!box 7590?Vast wel.
Heb je ook vaste telefonie van KPN?
Nee, dat schreef ik ook al in de laatste regel. Heb wel een sip account, dat doet het gewoon maar is Voip over t grote boze internet.

Geen vaste telefonie
Reputatie 7
Werkt het ook met fritz!box 7590?Vast wel.
Heb je ook vaste telefonie van KPN?
Nee, dat schreef ik ook al in de laatste regel. Heb wel een sip account, dat doet het gewoon maar is Voip over t grote boze internet.

Was ook een vraag aan leusi1960. 😉
Reputatie 7
Werkt het ook met fritz!box 7590?Vast wel.
Heb je ook vaste telefonie van KPN?
Nee, dat schreef ik ook al in de laatste regel. Heb wel een sip account, dat doet het gewoon maar is Voip over t grote boze internet.
Geen vaste telefonie

Dan zie ik geen enkel probleem.
Reputatie 4
Badge +2
Zzojuist fritzbox 7581 met succes aangesloten op KPN glasvezel. Werkt perfect inclusief tv. Telefoon weet ik niet geen vaste aansluiting.
Reputatie 7
Zzojuist fritzbox 7581 met succes aangesloten op KPN glasvezel. Werkt perfect inclusief tv. Telefoon weet ik niet geen vaste aansluiting.
Gefeliciteerd, weer iemand die succesvol de Experia Box naar het rariteitenkabinet verwezen heeft. Helaas gaat het nog niet lukken om vaste telefonie i.c.m. met zo'n Fritz!Box te gebruiken maar ik ben er van overtuigd dat het niet lang meer zal duren totdat ook dat mogelijk zal zijn.

Voor mensen die niet daarop willen wachten maar wel bereikbaar willen zijn op hun vaste nummer, ook een mobiele telefoon van KPN hebben en dus KPN Compleet zijn:
Schakel je vaste nummer in de tussentijd door naar jouw mobiele nummer.
Reputatie 2
Doorschakelen naar een mobiel is natuurlijk geen oplossing dat kost je teveel

Je kan best vaste telefonie hebben achter een eigen router. Van bijna iedere aanbieder behalve KPN kan je telefoon krijgen als je bij KPN internet afneemt denk ik wel eens. En ik wil graag vaste telefonie van KPN, met goede helpdesk. Ik ken ook andere mensen die telefonie van KPN willen, maar de KPN router niet, omdat die gewoon teveel makkes heeft die je gezondheid schaden. Dat moet dus met spoed anders.

KPN biedt op dit moment niet iedereen een oplossing. Geen vaste aansluiting kunnen krijgen is onacceptabel. Een moderator zei dat er een oplossing komt. Maar termijn en soort oplossing is nog niets over medegedeeld.
Reputatie 7
Doorschakelen naar een mobiel is natuurlijk geen oplossing dat kost je teveel
Dat is gratis met KPN Compleet.
Kan iemand vertellen of de wifi ook goed werkt met de fritzbox
Reputatie 3
Badge +1
Kan iemand vertellen of de wifi ook goed werkt met de fritzbox
Die werkt prima!

Kan iemand vertellen of de wifi ook goed werkt met de fritzboxDie werkt prima!


Heb je die ook getest met eventuele wifi Expedia van kpn
Reputatie 7
Kan iemand vertellen of de wifi ook goed werkt met de fritzboxDie werkt prima!Heb je die ook getest met eventuele wifi Expedia van kpn
De vraag is of je goede apparatuur moet willen combineren met apparatuur waarvan de kwaliteit als dubieus bestempeld moet worden.
Persoonlijk zou ik geen Experia WiFi's in mijn netwerk willen, ik heb tijdens de pilot met die apparaten dermate slechte ervaringen gehad dat ik die Experia WiFi's resoluut de deur gewezen heb.



Kan iemand vertellen of de wifi ook goed werkt met de fritzboxDie werkt prima!
Heb je die ook getest met eventuele wifi Expedia van kpn
De vraag is of je goede apparatuur moet willen combineren met apparatuur waarvan de kwaliteit als dubieus bestempeld moet worden.
Persoonlijk zou ik geen Experia WiFi's in mijn netwerk willen, ik heb tijdens de pilot met die apparaten dermate slechte ervaringen gehad dat ik die Experia WiFi's resoluut de deur gewezen heb.


Sluit deze ook niet aan ook ik heb deze tijdens de pilot verkregen.
Is de wifi van fritzbox te vergelijken met de wifi van de experia v10 of is deze beter dan overweeg ik een fritz box te nemen
Reputatie 7
Is de wifi van fritzbox te vergelijken met de wifi van de experia v10 of is deze beter dan overweeg ik een fritz box te nemen
Ik heb geen ervaring met de Fritz!Box dus hoop ik dat er iemand wil reageren die een Fritz!Box in gebruik heeft. Ik heb echter wel een goed gevoel bij de Fritz!Box omdat je eigenlijk relatief maar weinig leest over problemen met dergelijke apparaten.

Is de wifi van fritzbox te vergelijken met de wifi van de experia v10 of is deze beter dan overweeg ik een fritz box te nemenIk heb geen ervaring met de Fritz!Box dus hoop ik dat er iemand wil reageren die een Fritz!Box in gebruik heeft. Ik heb echter wel een goed gevoel bij de Fritz!Box omdat je eigenlijk relatief maar weinig leest over problemen met dergelijke apparaten.


Thnx 8

Heeft iemand hier ervaring mee