Beantwoord

Fritzbox op KPN glas verbinding

  • 20 August 2019
  • 104 reacties
  • 6844 keer bekeken

Hallo,

Ik wil op mijn KPN glasverbinding een Fritzbox aansluiten, ik gebruik geen telefoon alleen TV.
Ik wil graag de mogelijkheden van de Fritzbox gebruiken, maar de Experiabox in bridgemode zetten gaat zo te lezen niet.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch klant bij KPN kan blijven en mijn eigen router (zonder Experiabox) kan gebruiken?

Groeten,
icon

Beste antwoord door FritzBox 4 September 2019, 08:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

104 reacties

Reputatie 7

Ik snap nu dat je dat bedoelt Peter maar of dat me duidelijk was aan de hand van dat wat je geschreven had ... nee, helaas daarvoor was de formulering niet éénduidig genoeg.

Badge +12

Integratie vindt inderdaad pas op zijn vroegst 2e helft 2020 plaats. 

 

 

Ik heb mijn keuze al lang gemaakt, ik laat de diensten die ik (zakelijk) bij XS4ALL heb ondergebracht rustig bij XS4ALL doorlopen. Ik vind het risico veel te groot om die diensten bij zo'n kleine club als Freedom onder te brengen.

 

Ik ben wel founding member geworden maar dat is meer om de ontwikkelingen goed te volgen en een gratis domeinnaam (die ik gewoon weer ergens anders naar toe kan brengen). Ik vind het wel een leuke ontwikkeling maar ben inderdaad zeer benieuwd en kritisch wat de diverse oplossingen voor internet en tv gaan worden. Los van allerlei ‘compleet’-voordelen die je nu hebt bij XS4all (gratis Foxsports, dubbele MB etc.). Op zich zat ik bij KPN niet slecht maar het gedoe met de EB was ik gewoon beu. Een “superieure”helpdesk heb ik niet nodig. Ik kom er zelf wel uit (via internet of dit forum). Al moet ik zeggen dat ze bij XS4all wel heel erg goed meedenken en naar oplossingen zoeken (zonder belscript).

Hallo,

Heb een Duitse 7590 met OS 7.12, en dus geen keuze voor KPN ;(
Kan iemand mij de detailinstellingen geven die ik nodig heb om KPN als alternatieve provider handmatig toe te voegen?

Groet

@DutchHarry 

gebruik je glasvezel normaal gesproken moet de firmware gelijk zijn na mijn idee

je moet eerst Nederland in stellen anders heb je de provider keuze anders

 

je moet eerst Nederland in stellen anders heb je de provider keuze anders

 


Peter, ik heb geen taal opties.
Hier staat een Duitse Fritzbox 7590, met een Duitstalige interface.
Dus ik moet handmatig een alternatieve provider instellen, en dacht dat dat makkelijk zou zijn als iemand de KPN instellingen uit hun NL-talige fritzbox kan uitlezen.
Jouw optie werkt dus niet voor mij.
En voordat iemand het vraagt, terugsturen kan ook al lang niet meer.

dus deze optie heb je niet

 

zie deze

 

Reputatie 7

Heb je dan de optie System -> Sprachen?

deze

en

 

Badge +12

Firmware 7.13 is zojuit uitgebracht. Telefonie lijkt dus ook te werken? Ik heb zelf geen vaste lijn dus kan het niet testen.

 

OS 7.13.
Toegevoegd:

Additional improvements in FRITZ!OS 07.13
DSL:
usage of DSL Version from FRITZ!OS 07.00 for country Switzerland

Internet:
added KPN as internet provider for country Netherlands

Telephony:
added KPN as telephony provider for country Netherlands

Reputatie 7

Dan is het nu nog wachten op de vrijgave van de functionaliteit om je SIP login gegevens te kunnen beheren. :wink: @peter-keetfm heb jij de firmware op jouw Fritz!Box al bijgewerkt?

@Edwin_Merks, heb je ook een bronvermelding?

Nee nog niet gedaan

Ga ik in de loop van de dag doen

ik moet straks eerst naar Groningen

Staat er nog niet voor de 7581

Voor de 7590 wel maar die heb ik er nog niet achter zitten

 

Badge +12

Dan is het nu nog wachten op de vrijgave van de functionaliteit om je SIP login gegevens te kunnen beheren. :wink: @peter-keetfm heb jij de firmware op jouw Fritz!Box al bijgewerkt?

@Edwin_Merks, heb je ook een bronvermelding?

 

Yep:

 

http://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-7590/other/fritz.os/info_en.txt

7581 nog niet

 

ik heb deze 7590 nog als dom ap draaien maar na de update is inderdaad kpn te keuzen

 

Reputatie 7

Dan is het nu nog eventjes wachten op het moment dat jij jouw eigen login kunt beheren zodat je die bij Gebruikersnaam en Wachtwoord kunt gaan invullen.

Ik neem aan dat alle andere gegevens zoals de te gebruiken SIP Proxy server, Registrar, domein, poortnummer en ververstijden automatisch op basis van KPN als telefonieprovider zullen worden ingevuld. Iets wat je op een VoIP ATA zoals de Gigaset N300A IP met het handje moet invullen…

...want daar heeft KPN (in tegenstelling tot XS4ALL) nog geen configuratiewizard voor gemaakt.

 

Het is te hopen dat Fritz!OS versie 7.13 ook spoedig op de andere Fritz!Boxen zoals de 7581 beschikbaar zal komen.

geen idee we mogen het in de toekomst hopen

dan kan ik een switch weg halen en een v10 wat ik als voip verloop heb

en dan de functies gebruiken van de fritz zoals dect en nummer blokkering

wjb ik neem aan als je kpn selecteert dat de meeste basis gegevens de fritz regelt

mooie toekomst voor 2020 huistelefoon niet via een experiabox

als ik alleen woonde was hier had ik aan mijn mobiel met 2 nummers voldoende :sweat_smile:

 

 

Het is te hopen dat Fritz!OS versie 7.13 ook spoedig op de andere Fritz!Boxen zoals de 7581 beschikbaar zal komen.

dat zou na mijn idee niet lang meer duren

ik denk dat ik deze volgende week al heb op mijn nu draaiende 7581

ik weet zeker eerder dat kpn de gegevens vrij geeft aan de klanten voor thuis telefoon

zijn de fritzjes als voorzien van 7.14 of zelfs 7.15 firmware of later

maar ik heb hoop

Reputatie 7

Ik heb, zoals vier jaar geleden beloofd, een fles champage klaar liggen om het moment te vieren dat mijn Experia Box definitief van de stroom gehaald kan worden.

gaan we doen 2019/2020

Reputatie 5
Badge +4

Hallo,

Heb een Duitse 7590 met OS 7.12, en dus geen keuze voor KPN ;(
Kan iemand mij de detailinstellingen geven die ik nodig heb om KPN als alternatieve provider handmatig toe te voegen?

Groet

Dat kan via: https://nl.avm.de/fritz-lab/ Na het installeren van de Beta FW, Country Nederland instellen. De box voert dan een herstart door. Daarna kun je KPN selecteren.

Feedback graag hier: https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/your-feedback/

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

@Eric van Uden

Ik wil ook eens 7.19 beta draaien

maar eerst de vraag wat is er allemaal beter dan de 7.13

 

Ik wil ook eens 7.19 beta draaien

maar eerst de vraag wat is er allemaal beter dan de 7.13

Lees het infolab txt bestand in de firmware zip