Beantwoord

Fritzbox voor KPN pairbonding

  • 13 February 2020
  • 10 reacties
  • 910 keer bekeken

Ik ben al enige tijd klant bij KPN. nu wel ik mijn USG (Unifi  security Gateway)  aansluiten. alleen is dit niet mogelijk met een dicht getimmerde Experiabox. 

Nu heeft vorig jaar de ACM bekend gemaakt dat er een modem vrije keuze komt . Is KPN hier al klaar voor? Is het ook mogelijk om een Fritzbox via KPN aan te schaffen en deze in bridge te kunnen zetten?

 

alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 26 March 2020, 17:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @FrankS76 , de fritzbox wordt alleen via XS4ALL uitgegeven en alleen de SIP gegevens worden nog niet door KPN vrijgegeven.

Reputatie 7

Je bent net te vroeg met jouw vraag.

Houdt de berichtgeving op het forum goed in de gaten, het duurt niet lang meer.

Reputatie 7
Badge +24

Wat is nu precies uw bedoeling? De USG gebruiken? Of een Fritzbox?

USG achter de Fritzbox. ik heb namelijk wel een DSL modem nodig. helaas heb ik geen Glas. anders was het probleem al opgelost. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Frank, inmiddels is vrije modemkeuze een feit bij KPN. Je kunt nu dus een eigen modem aansluiten naar keuze. Je kunt ook, als je zou willen, een FRITZ!Box via KPN afnemen. In dat geval krijg je, omdat je pairbonding hebt, een 7583.

Hoi Frank, inmiddels is vrije modemkeuze een feit bij KPN. Je kunt nu dus een eigen modem aansluiten naar keuze. Je kunt ook, als je zou willen, een FRITZ!Box via KPN afnemen. In dat geval krijg je, omdat je pairbonding hebt, een 7583.

Dit is super goed nieuws!

Alleen nu heb ik nog 2 vragen:

1. Kan je de modem ook via KPN kopen voor een gereduceerd tarief. Ipv maandelijkse kosten. Support heb ik niet nodig.

 

2. Kan ik achter de Fritzbox mijn USG hangen zonder problemen met de tv?

 

Alvast bedankt voor je bericht!

Reputatie 7

1. Kan je de modem ook via KPN kopen voor een gereduceerd tarief. Ipv maandelijkse kosten.

Nee, die mogelijkheid wordt niet geboden.

 

2. Kan ik achter de Fritzbox mijn USG hangen zonder problemen met de tv?

TV ontvangers moeten altijd op de primaire router aangesloten worden. Dat is bij een FRITZ!Box niet anders dan bij een Experia Box.

1. Kan je de modem ook via KPN kopen voor een gereduceerd tarief. Ipv maandelijkse kosten.

Nee, die mogelijkheid wordt niet geboden.

 

2. Kan ik achter de Fritzbox mijn USG hangen zonder problemen met de tv?

TV ontvangers moeten altijd op de primaire router aangesloten worden. Dat is bij een FRITZ!Box niet anders dan bij een Experia Box.

Dan is het toch geen modem vrije keuze als ik toch afhankelijk ben van de Fritzbox voor iTV. Want de FB kan zeker ook niet in Bridge gezet worden. Ik wil gewoon heel graag mijn USG gebruiken maar ik krijg met een dubbele NAT dit niet werkend met Vlans of nog andere tips?

 

Reputatie 7

Dan is het toch geen modem vrije keuze als ik toch afhankelijk ben van de Fritzbox voor iTV. Want de FB kan zeker ook niet in Bridge gezet worden. Ik wil gewoon heel graag mijn USG gebruiken maar ik krijg met een dubbele NAT dit niet werkend met Vlans of nog andere tips?

Dan kies je toch voor een andere router zoals een Draytek.

Of je vraagt Ubiquiti om een volwaardig modem(router) te ontwikkelen.

Helaas zijn er maar weinig leveranciers van (modem)routers die geschikt zijn voor het KPN netwerk maar dat betekent niet dat er geen vrije (modem)routerkeuze is. Die is er wel echter de keuzemogelijkheden zijn nog wat beperkt. Dat ligt echter niet bij KPN maar bij de leveranciers van (modem)routers.

Ook ik zou het toejuichen als er een leverancier zou opstaan die een los VDSL modem wil ontwikkelen. Dan zou "mijn" fictieve V11 na vier en een half jaar toch nog realiteit kunnen worden.

Dan is het toch geen modem vrije keuze als ik toch afhankelijk ben van de Fritzbox voor iTV. Want de FB kan zeker ook niet in Bridge gezet worden. Ik wil gewoon heel graag mijn USG gebruiken maar ik krijg met een dubbele NAT dit niet werkend met Vlans of nog andere tips?

Dan kies je toch voor een andere router zoals een Draytek.

Of je vraagt Ubiquiti om een volwaardig modem(router) te ontwikkelen.

Helaas zijn er maar weinig leveranciers van (modem)routers die geschikt zijn voor het KPN netwerk maar dat betekent niet dat er geen vrije (modem)routerkeuze is. Die is er wel echter de keuzemogelijkheden zijn nog wat beperkt. Dat ligt echter niet bij KPN maar bij de leveranciers van (modem)routers.

Ook ik zou het toejuichen als er een leverancier zou opstaan die een los VDSL modem wil ontwikkelen. Dan zou "mijn" fictieve V11 na vier en een half jaar toch nog realiteit kunnen worden.

Ik weet dat ik ook een Draytek kan aanschaffen maar voor zo'n modem.ben ik al ruim €200,- kwijt en dan zie ik niet het nut nog van mijn USG aangezien de Draytek ook veel kan. Maar wil alles van Unifi. maar hopen dat er ooit glasvezel komt bij mij. Dan kan ik ook me USG rechtstreeks aansluiten.