Beantwoord

FTP-connectie naar KPN-homepage lukt niet.

• 30 september 2016
  • 6 reacties
  • 195 keer bekeken

Via WS_FTP (een tool, dat ik al jaren lang succesvol gebruik bij andere providers, om de ftp uit te voeren middels mijn homepages) kan ik GEEN connectie maken naar mijn KPN-homepage. (de homepage is reeds geactiveerd)... iemand een hint welke optie ik bij WS_FTP moet gebruiken zodat aanloggen WEL lukt. (via de chat-lijn MOGEN en KUNNEN ze me niet helpen)
De foutmelding bij poging tot connectie is: "530 User can not log in."
icon

Beste antwoord door Cindy_ 1 oktober 2016, 11:09

Hi @Joop216, een hele goede vraag! De tools waarmee dit beheert worden, horen thuis bij de zakelijke markt. Ik heb hier weinig kaas van gegeten en je kunt dan ook bij mijn collega's op het zakelijke forum terecht. Of het onder de ondersteuningsvoorwaarden valt en of ze je kunnen/mogen helpen, dat kan ik op voorhand niet zeggen. Hopelijk kom je daar verder!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi @Joop216, een hele goede vraag! De tools waarmee dit beheert worden, horen thuis bij de zakelijke markt. Ik heb hier weinig kaas van gegeten en je kunt dan ook bij mijn collega's op het zakelijke forum terecht. Of het onder de ondersteuningsvoorwaarden valt en of ze je kunnen/mogen helpen, dat kan ik op voorhand niet zeggen. Hopelijk kom je daar verder!
Ook daar heb ik al menig uurtje vertoeft en gezocht en tot grote teleurstelling geen mogelijkheid gevonden, ook niet om via aangegeven url in te loggen. Zoeken (bij KPN) naar een handleiding over de FTP-instellingen resulteerde ook in niets.
Blijkbaar MAG een 'doodgewone KPN-klant' geen webhosting doen.
Dan is dit toch de derde grote teleurstelling die ik bij KPN ben tegengekomen. So be it,
Reputatie 7
Badge +30
Maar, heb je al een homepage die werkt? Of log je voor het eerst in? Gebruik je wel de goede inloggevens, want als je de foutmelding bekijkt gaat het daar fout.

Robin
Ja, homepage werkt 100%. (Is een afgeleide van een site die ik elders nog in gebruik heb, maar wil dus naar KPN overstappen, wat dus niet lukt/kan)
Heb via verschillende manieren geprobeerd in te loggen, met en zonder kpnmail.nl (etc.)
De inlog-gegevens zijn zeker juist, anders kon ik zelfs geen Emails lezen e.d.
(Een handleiding voor de juiste optie bij gebruik van WS_FTP zou ideaal zijn, maar voor KPN zijn die onvindbaar/taboe)
Het is uiteindelijk TOCH gelukt. Ik moest bij account niet mijn account-naam invullen, maar mijn volledig email-adres. En nu is ie online. :)
Ik heb echter wel (weer) een nadeel ondervonden bij het plaatsen van een reactie... ik moest inloggen met het Facebook-account en NIET met het KPN-account, want via KPN inloggen lukte voor de zoveelste keer niet. (Jammer dat ze niet overal dezelfde inlog-methoden toepassen. Blijkbaar zijn wachtwoorden niet moeilijk genoeg)
Reputatie 7
Badge +24
Dat is goed om te lezen @Joop216! Het zit in de pijpleiding om in te loggen met KPN ID, dat zou het een stuk makkelijker moeten maken 🙂.

Reageer