ftp server instellen voor USB

• 22 oktober 2013
  • 13 reacties
  • 9856 keer bekeken

Beste...

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik wil via een USB stick in mijn Experiabox Thomson tg789vn bestanden op afstand kunnen gebruiken. Ik begreep dat de mogelijkheid er is, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik ben een redelijke beginner, maar heb wel al een en ander geprobeerd. Kan iemand hier op het forum mij helpen?

Op verschillende Fora wordt verwezen naar de FTP optie aan zetten in de toolbox, maar die staat er bij mij niet..

Bij Application Sharing kan ik wel een nieuwe toepassing maken met de naam FTP, maar ik kom er echt niet uit. nogmaals, NOOB... ;-)

13 reacties

Reputatie 7
Op afstand, als in buiten je huisnetwerk. Volgens mij gaat dat zeker niet werken. Een FTP-functie is voor zover ik weet alleen binnen je eigen netwerk (kabel, draadloos) te gebruiken.

Dat het kan via een experiabox weet ik zeker. Een paar weken geleden liet iemand mij zien dat hij dit heeft gedaan. Ik heb er zelfs op ingelogd en gekeken. Dat is ook de reden dat ik het wil. Helaas ga ik hem niet meer zien,vandaar hier de vraag...
Reputatie 6
Badge +9
Ben dan benieuwd hoe diegene dat werkend heeft 🙂 Bij mijn weten zou dat idd alleen lokaal binnen je thuisnetwerk kunnen, vandaar.

Reputatie 7
Naar mijn weten zijn de USB poorten op de TG789vn uitgeschakeld en wordt een USB FTP server alleen ondersteunt op de ZTE H220N, Experia Box V8 en V9.

Oplossing voor TG789vn bezitters:

Neem een FTP server (bijvoorbeeld een NAS van Western Digital) op in je netwerk, zorg dat deze een vast IP adres heeft (het liefst wel uitgegeven door de DHCP server van de router, maar vastgezet in de DHCP tabel als "static IP Address").

De FTP server zal nu op het interne netwerk beschikbaar zijn onder het opgegeven IP adres.