Vraag

ftp toegang

• 5 januari 2017
  • 10 reacties
  • 856 keer bekeken

Ik wil graag iets op mijn homepage zetten, ik heb deze geactiveerd. Nu staat er zo weinig beschrijving hoe je verbinding moet maken met de ftp.
Ik geef als host in: home.kpn.nl. MAar wat is de gebruikersnaam en wachtwoord. Dit is hetzelfde als de inlog voor het mail adres. Maar is dat met of zonder @kpnmail er achter/ Ik heb meerdere variaties geprobeerd maar komt er niet in. Het ftp-progamma (Fetch op n mac) geeft volgende melding:
Een FTP-verbinding met "home.kpn.nl" kon niet
worden gemaakt omdat de FTP-server een
onverwachte reactie heeft gestuurd.

Controleer het venster Toon transcript voor meer informatie.
Reactie van de server: "Security mechanism not implemented."

iemand een leggen wat ik verkeerd doe?

mvg

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Gebruik je misschien FTPS / SFTP terwijl je FTP wilt gebruiken? Volgensmij komt het namelijk doordat jouw client graag een encryptie wil gebruiken en de server niet.
Hallo Robin,

Ik heb ftp, sftp, ftp met tls/ssl en ftp met gssapi geprobeerd zonder resultaat
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Tallmanw, welkom op het forum! Je gebruiksnaam is je volledige e-mailadres, dus inclusief @kpnmail.nl. Kun je wellicht wat screenshot neerzetten van de foutmelding die je krijgt en de dingen die je invult in je FTP-client?
Justin,

Zo logik in met m'n Fetch programma, en daaronder de foutmelding

Is er nou niemand die enig idee heeft waarom ik geen toegang kan krijgen op de ftp van mijn kpn homepage?
Reputatie 7
Badge +19
Probeer eens met Filezilla, die gebruik ik altijd op de iMac en werkt perfect.
Heb geen homepage bij KPN dus dat kan ik niet testen, maar daar log ik altijd mee in op de ftp van huistijger.nl en dat werkt perfect.
Wat moet de volledige gegevens zijn om in te liggen bij filezilla ? Ik krijg een host error melding. En moet je de @ gebruiken bij het email sdres en poortnummer 21 ?

Groetjes,
Philippe.
Reputatie 7
Badge +30
Je hele mailadres inclusief @, en je wachtwoord als wachtwoord. 21 is correct.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Philippe93,
Is het gelukt met het inloggen? Dus met je gehele mailadres (inclusief @) en wachtwoord, zoals RobinFlikkema aangeeft? Ik hoor het graag!
Hallo ! Het is mij gelukt en ik heb de bestanden met hjulp van Filezilla kunnen oploaden! Bedankt voor jullie hulp en de website staat inderdaad online nu. Groetjes, Philippe.

Reageer