Beantwoord

FTP toegang tot oude Planet homepage

  • 13 July 2019
  • 13 reacties
  • 655 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb al sinds erg lang geleden een Planet homepage online staan, lang is deze onaangeroerd gebleven maar ik wil daar graag weer wat wijzigingen in aanbrengen. Het lukt me echter niet om in te loggen via FTP. Ik begrijp van eerdere topics dat ik hier het hoofd e-mailadres van het account voor moet gebruiken met bijbehorend wachtwoord, maar ik blijf de melding krijgen dat er geen verbinding tot stand gebracht kan worden.

Wat ik probeer: Ik heb via FileZilla een verbinding proberen te maken met home.planet.nl en met home.kpn.nl. Ik heb mijn oude gebruikersnaam geprobeerd en ook het e-mailadres, zowel met @planet.nl als met @kpnmail.nl. Ik heb diverse varianten van mijn e-mail wachtwoord geprobeerd. Bij alle pogingen krijg ik dezelfde foutmelding. Wat kan ik nog meer proberen?
icon

Beste antwoord door jellehieminga 18 July 2019, 20:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hey Jelle, welkom terug! Ik ga dit voor je nakijken. Wil je het forumprofiel invullen met daarbij je homepage adres in het vak 'Persoonlijke opmerking'? Dan gaan we aan de slag 🙂
Reputatie 1
Bedankt Erik! Ik heb het ingevuld.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Jelle. Ik heb gekeken en de homepage is in ieder geval nog goed gekoppeld aan je account.

Gebruik je in FileZilla de volgende gegevens?
server: home.kpn.nl
poort: 21
gebruikersnaam: volledige mailadres, inclusief @planet.nl
wachtwoord: wachtwoord van het mailadres

Zo ja, kun je aangeven welke foutmelding je krijgt?

Voor de volledigheid nog: als ik de homepage open met de oude url, dus home.planet.nl/~gebruikersnaam, dan wordt de pagina gekaapt door de webring-advertentie. Ik vermoed dat dit misschien ook is wat je wilt aanpassen. De pagina is ook bereikbaar onder home.kpn.nl/gebruikersnaamzonder~. Als ik die open, dan gebeurt het kapen niet.
Reputatie 1
Hallo Erik,

Dat is inderdaad de reden voor de aanpassing. Als ik trouwens de gebruikersnaam zonder tilde probeer dan kom ik niet op de site, dus hier gaat ook iets mis. Ik krijg dan deze melding:



Als ik met de gegevens die je aangeeft in FileZilla probeer in te loggen krijg ik dit:



Dit blijft hetzelfde, welke combinatie ik ook probeer.
Reputatie 7
Badge +30
Dat klopt, Jelle. Zonder tilde moet je ook de rest van de URL aanpassen. Met tilde is het home.planet.nl. Zonder tilde is het home.kpn.nl. Dat zie je ook terug op de melding die je krijgt.

Dan, wat betreft de foutmelding in FileZilla. Die zou kunnen betekenen dat het serveradres niet klopt, of dat er toch iets niet klopt met je login gegevens. Je hebt wel home.kpn.nl als server ingevuld? En de gebruikersnaam, voor de @, is dezelfde als die van de website?
Reputatie 1
Thanks, lezen is ook een vak zullen we maar zeggen. Dat lost in ieder geval de vraag over het adres op.

Maar het FTP probleem gaat niet weg. Toen deze website nog bij Planet draaide was de gebruikersnaam voor de FTP toegang het stuk na de tilde. Ik heb nu inderdaad home.kpn.nl ingevuld, en als gebruikersnaam het hoofd e-mailadres van mijn account gebruikt, aangezien dat in andere forumberichten werd aangegeven. Maar ik krijg hiermee geen toegang.

Wat zou volgens jou de gebruikersnaam van de website moeten zijn? Het stuk van de URL wat na de tilde staat? Moet hier @planet.nl of @kpn.nl achter?

Zou je a.u.b. aan willen geven wat nu de combinatie van URL, gebruikersnaam en wachtwoord zou moeten zijn om FTP toegang te krijgen? Als dit bij mij niet werkt dan kunnen we daarvandaan verder kijken, in plaats dat ik alle combinaties blijf proberen.
Reputatie 1
Deze kwestie is intussen opgelost dankzij de telefonische helpdesk. De truc is om in je mijnkpn omgeving te kijken hoe daar je primaire e-mail is geformatteerd. Dit is de oude Planet 'mailbox aanduiding' @planet.nl, dus bijv. Janse001@planet.nl, en deze moet je dan als username invullen. Hierbij gebruik je dan het wachtwoord van deze zelfde mailbox.
Reputatie 7
Badge +30
Dat klopt inderdaad, Jelle! Fijn dat het via de telefoon nu verholpen is. De gebruikersnaam is het mailadres dat voor de @ gelijk is aan het gebruikersnaamdeel in de URL van je homepage. Over het algemeen is dat inderdaad het primaire mailadres. En het wachtwoord is dan inderdaad het wachtwoord van dat adres.

ik zit met hetzelfde probleem.  hoe kan ik mijn oude home.planet.nl/~gebruikersnaam van het internet afhalen?  hoe kom ik daar ? Ik ben vergeten hoe ftp werkt…... 

 

werner

ik zit met hetzelfde probleem.  hoe kan ik mijn oude home.planet.nl/~gebruikersnaam van het internet afhalen?  hoe kom ik daar ? Ik ben vergeten hoe ftp werkt…... 

 

werner

Je moet wel je originele gebruikersnaam weten. (Je echte ID van je primaire mail is dat).

https://www.howtogeek.com/272176/how-to-connect-to-ftp-servers-in-windows-without-extra-software/

 

het is me intussen gelukt. ik heb file zilla geinstalleerd en met de originele gebruikersnaam en het wachtwoord van de email kwam ik erin en heb de pagina’s die ik wilde verwijderen kunnen weghalen. hihi….. en dan heb ik dus nu een plek voor een nieuwe website. kun je een wysiwyg websitebouwer voor iMac aanraden?

Ik had al een tijdje Core FTP LE niet gebruikt, maar ik moet nu bij daarmee inloggen om de homepage vóór 20 september te kunnen verplaatsen naar een host. De bovengenoemde oplossing (home.planet vervangen door home.kpn) heb ik geprobeerd in Core FTP LE, maar zonder succes. Er zijn op de host manager afzonderlijke vakken voor host en user, en daarbij is de tilde nooit gevraagd, en die wordt ook niet geaccepteerd. Alle wachtwoorden zijn actueel, maar toch krijg ik de melding 530 user cannot log in.

Maar het heeft altijd wel  gewerkt. Hoe los ik dit nu op? In het uiterste geval zou ik Core ondanks trouwe diensten kunnen verwijderen en Filezilla downloaden?

Het probleem is intussen opgelost. Ik moet hetzelfde wacchtwoord gebruiken als voor KPN-webmail, en niet dat van Mijn KPN.Â