Beantwoord

FTP verbinding

  • 11 February 2019
  • 4 reacties
  • 88 keer bekeken

Nadat wij (melkveehouderij) eind 2018 een nieuwe Experiabox en een 4G modem (buitengebied) van KPN hebben gekregen en aangesloten komen er vanuit Uniform Agri geen gegevens van de melk meer bij ons binnen.
Dit kom vermoedelijk doordat er een FTP verbinding uit/aan staat en omgezet of herstelt moet worden.
KPN gebeld, deze kunnen mij niet helpen daar wij geen zakelijk abonnement hebben.
Wie zou mij kunnen helpen/advies kunnen geven?
icon

Beste antwoord door Joran 12 February 2019, 16:51

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo @MTS Vernooij
Misschien kan de leverancier van Uniform Agri helpen met instellen?
In dit topic is een vergelijkbaar probleem aangekaart (hetzelfde denk ik):
https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-sagemcom-4g-buitengebied-466158
De leverancier van Uniform Agro adviseerde kpn te bellen. Heeft inmiddels wel advies gegeven om het modem uit/aan te zetten en de resetten. Nu wacht ik morgen af of dat de oplossing kan zijn.
Ik kijk ook nog naar de topic van vorige maand.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi MTS Vernooij, welkom op het forum! Door het toevoegen van Sneller Internet Buitengebied krijg je (eenmalig) een nieuw IP-adres. Ik weet niet precies hoe de gegevens worden aangeleverd door Uniform Agri, maar dat zal wel naar het nieuwe IP-adres moeten gaan. Je kunt je IP-adres achterhalen op sites als watismijnip.nl.

Als dit niet het probleem is, kun je de verbinding dan eens controleren als je het 4G modem loskoppelt van de Experia Box? Komen er dan wel weer gegevens binnen?

Reageer