Beantwoord

FTP werkt niet in Filezilla

  • 31 August 2019
  • 12 reacties
  • 943 keer bekeken

Hallo,
Ik heb een probleem, ik heb filezilla geinstaleerd om bestanden te uploaden. In het scherm vraag hij de host, die weet ik, dan het email adres ik gebruik er een met @gmail, dan ww en bij port niks. Toch doe hij het niet, wie kan.mij helpen?, bvd, peter
icon

Beste antwoord door Peter2007 1 September 2019, 12:20

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Waar probeer je iets naar te uploaden?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Peter2007
Heb je wel ftp. voor de hostname staan?
En vul anders 21 bij poort in.
Plaats eens een screendump (haal even je naam voor de @ weg om privé-redenen) Een foto zegt meer dan woorden.
Hoi, ja ik heb dit ingevoerd, ftp://home.kpn.nl, en ook zonder ftp ervoor, ook geprobeert alleen@gmail, maar hij blijft zeggen,

Onveilige server, die geen ftp over tls ondersteunt
Reputatie 5
Badge +6
Het probleem zit in je emailadres. KPN accepteert niet een adres@gmail.com. Alleen je hoofdwachtwoord, dat bij je KPN-account hoort wordt geaccepteerd.

Instructies KPN:
Na het opstarten van FileZilla staat bovenin een balk om snel verbinding te maken. Je voert hier de volgende gegevens in:
- Host: home.kpn.nl
- Username: het volledige @kpnmail.nl e-mailadres van de hoofdmailbox
- Wachtwoord: bij jou bekend

Overige opties laat je leeg. Druk op verbinden en je hebt toegang tot de FTP
Oke, waar kan ik dat vinden, of moet ik een nieuwe aanmaken, sorry ik ben hier niet echt bekend mee.
Reputatie 5
Badge +6
Inloggen Mijn KPN (op kpn.com)

In scherm dat opent met Overzicht bovenaan midden kiezen/klikken voor Producten

In volgend scherm kiezen/klikken voor je huisadres (thuis)

Kies dan in linkerkolom voor Informatie & Instellingen

Je krijgt dan onder andere een overzicht van je e-mailaccounts

Het adres bovenaan is je primaire e-mailadres

Dat moet je gebruiken bij ftp.
In mijnkpn staat geen huisadres(thuis), wel profiel, daar staat,: kpn id, mijn naam, email eindigend op @gmail.com, en mijn telefoonnummer, moet ik misschien een nieuw email adres maken dat eindigd op @ kpnmail.nl
Het is inmiddels gelukt, ontzettend bedankt voor je hulp, mvg peter
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Peter2007. Welkom op het forum! Wat goed dat het gelukt is. Wat was nou uiteindelijk de oplossing?
Ik heb hethoofdwacht achterhaalt, en in mijn kpn thuis toegevoed. Dus dat werkt nu. Alleen in filezilla, geeft hij helaas nog steeds de foutmelding, onveilige server, die gern ftp over tls ondersteunt..
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het delen van het antwoord. Goed om te lezen dat het nu werkt. Blijft wel vreemd dat je een foutmelding te zien krijgt in Filezilla.
Reputatie 5
Badge +6
@Peter2007
@Vikash

Ik kwam over de foutmelding nog een oude reactie tegen van moderator Erik:

"""Wat betreft de melding Status: Onveilige server, die geen FTP over TLS ondersteunt, dit kun je negeren. Je kunt in de verbindingsinstellingen in FileZilla wat aanpassen waardoor je deze melding niet meer krijgt.

Ga dan naar Bestand >> Sitebeheer en klik op Nieuwe site.

Vul home.kpn.nl in achter Host. Poort kun je leeglaten, die wordt wel standaard gevuld op het moment dat je verbinding maakt.
Zet achter Versleuteling de optie op gebruik platte FTP
Pas daarna Inlogtype aan naar Normaal zodat je daaronder gebruikersnaam en wachtwoord kunt invullen.

Kies tenslotte voor verbinden. De configuratie zoals je hem net hebt ingesteld wordt dan opgeslagen. """

Reageer